Kent iemand deze waarden voor dit type motor ?
Naar ik heb gelezen op soortgelijke discussies zou dit moeten werken indien er een overeenstemmende verdeler inzit.
Zoniet de lampjesmethode toepassen ? Volgens revue technique : met motor draaien totdat rotor op 1e cylinder staat, vervolgens boor van 6…. is voor motor na 1971 blijkbaar zuiger boven - einde compressie = DP
Nu de nul graden op poulie aanduiden.
Testlampje condensator- asje eruit - contact op - verdeler in horlogezin draaien en langzaam terug tot lampje brandt. Op dit moment staan de contactpunten open. Vastdraaien. Vervolgens met stroboscooplamp afwerken. Klopt dit zo’n beetje ?
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja klopt helemaal.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Ja klopt helemaal.
En rond de hoeveel graden zou de DY3 ergens hangen ?
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tussen de 11 en 13 bij 2000 toeren
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Tussen de 11 en 13 bij 2000 toeren
Heb in Utrecht een werkplaatshandboek gekocht en volgens dit naslagwerk zou ik op 8° moeten stellen. Hebben we gedaan (van 12 naar 8 ) maar ik werk weinig verschil wat eigenlijk toch vreemd is ?
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het boek heeft gelijk. Is de verdeler in goede staat? geen lagerspeling? Het vervroegings systeempje netjes gangbaar ? dwell angle goed gesteld?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Alles in principe in orde. Speling op lagers ? Bedoel je van krukas ? Weten we uiteraard niet, of is dit te controleren ?. Correcte hoek Het is de orginele DY 010 ontsteking. Verder alles volgens boekje afgesteld. Wel heb ik nauwelijks of geen toerentalverhoging bij het openen van de choke. Heb ik hier iets verkeerd gedaan ? Slaat wel onmiddellijk aan zowel koud als warm. Schroef eerste gasklep gesteld met 3,8 mm speling tussen schroef een aanslag bij gesloten gasklep (geopende choke) en tweede gasklep 1,5 slag bijdraaien na de aanslag met klep. Verbranding is zo goed als optimaal (+/- 1090 y) Co en Co2 waarden ook
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Axiale speling van het asje waar je rotor op zit.
Je choke zet eerst je lucht toevoer dicht en daarna trekt ie het gas open. Dat stangetje kan je een beetje bijbuigen zodat het opentrekken eerder gaat.
Als je CO mooi laag is en hij loopt mooi zou ik er niks aan doen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
: : : : : : : :
Voor de carburatorafstelling toch maar even bij de specialist geweest ipv van de moderne dealer. Wat blijkt : DY3 met 28° voorontsteking op de krukas - 8° op merkteken ? Fout mijnheer. Maar het originele handboek zegt toch….. Niks mee te maken. Asje erin (Auw wat is alles heet) Schroevedraaier op 1é zuiger : BDP. De 12° van het vliegwiel niet meer in rekening brengen voor de motor na 1971. Dus 14° bij 2000 toeren. Carbutrator stond voor geen meter goed. Niet zo simpel bij een halfautomaat met een stationair en versneld toerental. Een uurtje later en 25 euro lichter reed ik naar huis in een DS die nu beduidend beter in z’n vel zat. Dinsdag naar de invoerkeuring. Hopelijk gaat dit keer alles goed…..
Carburatorafstelling :
Je bedoeld de afstelling van het onstekingstijdstip met het ontstekingshuis.
Marten schreef:Carburatorafstelling :
Je bedoeld de afstelling van het onstekingstijdstip met het ontstekingshuis.
Ik ging voor de carburateur, maar na discussie bleek de voorontsteking ook niet goed te staan, vandaar dat beide aangepast werden.
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ok, zat ik er 1 graad naast…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>