DS23man, jouw fototreportage werkt zeer inspirerend! Ik ben van plan nu zelf ook mij te wagen aan zo’n project.
Even een vraagje: de voorruitlijst die jij hebt vervangen bestaat uit twee delen, boven en onder. Ik heb vandaag naar de constructie van mijn voorruitlijst gekeken en toen zag ik nog een derde deel, een hoekijzer, dat verticaal aan het onderste deel en horizontaal aan het bovenste deel vastzit. Hoe zit dat bij jou? Heb jij dat hoekijzer hergebruikt?
Jeroen
ubogaart schreef:DS23man, jouw fototreportage werkt zeer inspirerend! Ik ben van plan nu zelf ook mij te wagen aan zo’n project.
Even een vraagje: de voorruitlijst die jij hebt vervangen bestaat uit twee delen, boven en onder. Ik heb vandaag naar de constructie van mijn voorruitlijst gekeken en toen zag ik nog een derde deel, een hoekijzer, dat verticaal aan het onderste deel en horizontaal aan het bovenste deel vastzit. Hoe zit dat bij jou? Heb jij dat hoekijzer hergebruikt?
Jeroen
Daar is nog niets nieuws voor te krijgen, ik heb aan de hand van advies van Blikwerk, plaat op maat gemaakt wat stotend is gelast tegen de bovenste dakrand. Ik heb eerst de bovenste dakrand in positie gelast en daar na een mal gemaakt voor deze strook. Dit in twee helften, links en rechts, dan kun je je mal in spiegelbeeld gebruiken.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Helemaal duidelijk, dank je wel!
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Bram-id19B schreef:hmmm, ik heb kokerbalken gedaan vorig jaar (beide zijden) en wil dit jaar schelpen en bumper steunen doen,.........doe ik volgend jaar weer wat anders, houdt je van de straat
heb je daar geen foto’s van de kokerbalken?? welke onderdelen zijn dat?? want op de controle zeiden ze mij dat ik die nauwlettend moest in de gaten houden!! dus zullen die bij mij ook wel eens te vervangen zijn op een mooie dag
dakrand
Een dakrand van een aluminiumdak is het zelfde als een polyesterdak.
Zelfs de metalenranden van het dak zijn het zelfde, het zelfde profiel.
Blijkt ook wel want je kunt het zelfde rubber gebruiken.
Aluminium met rand is vragen om problemen want er zit natuurlijk een verschikkelijke spanningscorrosie tussen die twee. Met als gevolg dat die rand rot als ....
gr. Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
en met dat rotten valt ook je laklaag eraf zoals dat vaak gebeurt op de motorkap..
eigenlijk een heel slecht en wellicht onnodig plan, wat was er ook alweer mis met polyester ?
.komma
dakrand
er is weinig mis met polyester behalve misschien dat het iets meer werk is om echt strak te maken voor het spuiten. Met name die hele kleine cracle scheurtjes die er in zitten als het wat ouder wordt maar voor de rest : De goede spuiter weet er wel raad mee.
gr. Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Re: dakrand
d_special schreef:er is weinig mis met polyester behalve misschien dat het iets meer werk is om echt strak te maken voor het spuiten. Met name die hele kleine cracle scheurtjes die er in zitten als het wat ouder wordt maar voor de rest : De goede spuiter weet er wel raad mee.
gr. Rens
Ja eigenlijk moet je een polyesther dak laten spuiten door een bootbouwer!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Enzo…............ vind….... je…........ stukje…...... voor…..... stukje ......WEER een stuk(je) roest
welkom in de wereld die id/ds heet ops:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:Enzo…............ vind….... je…........ stukje…...... voor…..... stukje ......WEER een stuk(je) roest
welkom in de wereld die id/ds heet ops:
Dit waren toch echt wel de laatste stukjes!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
BerichtGeplaatst: 15 Jun 2006 21:10 Onderwerp:
Enzo…............ vind….... je…........ stukje…...... voor…..... stukje ......WEER Evil or Very Mad een stuk(je) roest Sad
Ik wil om die reden nog een keer mijn chassis laten verzinken of iets dergelijks. Misschien autobeitserij. Ik hoop dan van die ellende af te zijn.
Moet ik eerst mijn DS gaan begrijpen, want ik heb haar net. Om je chassis te laten verzinken moet allles gestript zijn. Het liefst zou ik de roest stukjes vervangen zijn door nieuw vlees, zodat die nieuwe delen ook verzinkt worden.
@ DS23man,
Bravo voor de fotokes, voor ‘leken’ als ik, is het héél leerrijk.
Doch nog enkele ( domme ) vragen,
Hoe las je de voorrand boven de voorruit ?
Op de foto te zien, zijn las proppen langs boven gedaan, klopt dat ?
Hoe bescherm je de ondere lagen tegen roest als je de rand al geplaatst hebt ?
Pas je ook eerst het dak vooraleer je de dakranden last ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Mr. Smith schreef:@ DS23man,
Bravo voor de fotokes, voor ‘leken’ als ik, is het héél leerrijk.
Doch nog enkele ( domme ) vragen,
Hoe las je de voorrand boven de voorruit ?
Op de foto te zien, zijn las proppen langs boven gedaan, klopt dat ?
Hoe bescherm je de ondere lagen tegen roest als je de rand al geplaatst hebt ?Pas je ook eerst het dak vooraleer je de dakranden last ?
De voorste dakrand zit met proplassen vast en de rand aan de voorzijde is stotend gelast. Ik spuit alles waar ik later niet meer bij kan in met een inox primer, dat is een lasbestendige primer. Is verkrijgbaar bij Rustbuster.nl
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Goh, is niemand wat opgevallen aan mijn nieuwe C-stijl zijpaneeltjes????
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)