3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Wat is verschil tussen de DS en ID ?
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 07 mei 2006 08:00 PM
  [ # 31 ]

Kan je het verschil tussen een ID of een DS ook aan de buitenkant zien ? Ik concludeer alleen aan de plastic toeters voor de richtingaanwijzers die nagenoeg iedereen vervangen heeft door chromen toeters.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 08 mei 2006 12:20 AM
  [ # 32 ]

Mij is toch nog niet helemaal dat remverhaal duidelijk. Ik ben vrijdag een Dspecial uit ‘72 wezen bezichtigen en ik merkte dat zowel de [half rotte] stuurbekrachtiging als de rembekrachtiging op 1 systeem zaten met elkaar en met -naar ik aanneem- het veersysteem (dat laatste vernam ik in mindere mate).

Wat is dan het verschil met een DS die ook vering,stuur en remmen op 1 systeem heeft?

Trouwens; een maand of 2 geleden heb ik in een ID gereden die geen stuurbekrachtiging had en daarbij had ik eigenlijk niet direct het idee dat de remmen contact hadden met het veersysteem.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 mei 2006 01:14 PM
  [ # 33 ]
Lelijke Eend schreef:

Kan je het verschil tussen een ID of een DS ook aan de buitenkant zien ? Ik concludeer alleen aan de plastic toeters voor de richtingaanwijzers die nagenoeg iedereen vervangen heeft door chromen toeters.

Nee. meestal niet. Soms wel. een tweede neus waar de koplampringen de carrosserie kleur hebben is een ID maar een auto met chromenringen hoeft geen ds te zijn.. bijvoorbeeld..
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 mei 2006 01:16 PM
  [ # 34 ]
Serge schreef:

Mij is toch nog niet helemaal dat remverhaal duidelijk. Ik ben vrijdag een Dspecial uit ‘72 wezen bezichtigen en ik merkte dat zowel de [half rotte] stuurbekrachtiging als de rembekrachtiging op 1 systeem zaten met elkaar en met -naar ik aanneem- het veersysteem (dat laatste vernam ik in mindere mate).

Wat is dan het verschil met een DS die ook vering,stuur en remmen op 1 systeem heeft?

Trouwens; een maand of 2 geleden heb ik in een ID gereden die geen stuurbekrachtiging had en daarbij had ik eigenlijk niet direct het idee dat de remmen contact hadden met het veersysteem.

De DS heeft een ander meer gecompliceerd hoofdremcylinder systeem. soms heeft de DS ook een remaccu die extra druk levert naar de remmen.

ALLE DS’en en ID’s hebben een remsysteem dat op het algemene veersysteem zit aangesloten. Sommige ID’s hebben geen stuurbekrachtiging.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 08 mei 2006 03:46 PM
  [ # 35 ]

De ID en later de Dspecial hadden een rempedaal en de DS had een rem-
knop de op een wipje drukte die lastafhankelijk verplaatst was.
Alle eerste DSen hadden een hydraulisch bediende koppeling en bak.
later is er de DSmekaniek bijgekomen

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 08 mei 2006 04:13 PM
  [ # 36 ]
Lelijke Eend schreef:

Kan je het verschil tussen een ID of een DS ook aan de buitenkant zien ? Ik concludeer alleen aan de plastic toeters voor de richtingaanwijzers die nagenoeg iedereen vervangen heeft door chromen toeters.

Id heeft de zilverkleurige citroën tag op de kofferbak, Ds de goudkleurige.
Ook de wasbordjes onder de knipperlichten verraden veel.
Wieldeksels en chroomvoorziening.
Maar zoals reeds eerder gezegd, vele modellen werden al door vorige eigenaars verpallast/aangepast of hebben een totaal andere carosserie dan oorspronkelijk, al dan niet voorzien van chrome bagetten (waarvan er een heleboel verkeerd zitten op de achterschermen Razz )

Groeten
Vik

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 08 mei 2006 05:17 PM
  [ # 37 ]
bogaard77 schreef:

De DS heeft een ander meer gecompliceerd hoofdremcylinder systeem. soms heeft de DS ook een remaccu die extra druk levert naar de remmen.

ALLE DS’en en ID’s hebben een remsysteem dat op het algemene veersysteem zit aangesloten. Sommige ID’s hebben geen stuurbekrachtiging.
Cool


Ok. Heeft dat ook nog een merkbaar nut? Ik heb nog niet in een DS gereden, maar een ID remt iig als een idioot (positieve zin).

Animal triste post coitum

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 mei 2006 06:24 PM
  [ # 38 ]

De remknop remt nog mooier dan het pedaal. Verder is achter en voor nog meer gescheiden, dus veiliger. Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 08 mei 2006 06:39 PM
  [ # 39 ]

Maar een D super 5 is geen DS

Profiel  
 
arhnic
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 09 mei 2006 05:55 AM
  [ # 40 ]
Gerard Maas schreef:

Maar een D super 5 is geen DS

Nee verre van dat zelfs. Zoals ook de D Special, dat is een uitgekleed basic model voor de wannabees van de laatste bouwjaren.

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 09 mei 2006 01:14 PM
  [ # 41 ]

En buiten het technische om is er qua ‘voeling’, ‘uitstraling’ of ‘sfeer’ zo je wil ook een duidelijk verschil tussen ID-achtigen en DS-achtigen. Ikzelf hou erg van de eenvoudigere ID’s. Kleine wieldopjes (kun je mooi wat meer van de gepoedercoate velgen zien Cool ), de wat karige (excuus) stoffen bekleding, iets meer rijgeluiden en lekker zwoegen met de handgeschakelde bak.

ID’s zijn voor wijnboeren, DS’sen zijn voor champagneboeren. Is dat geen mooie vergelijking?  Laughing

Je zou eens op een meeting kunnen gaan rondkijken en alle verschillen op je laten inwerken.

Enneeehhh… Arnhic met je mooie blauwe ZX, er is helemaal niks mis met een DSuper5 hoor!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 mei 2006 01:17 PM
  [ # 42 ]
Kees-Jan Smit schreef:

Enneeehhh… Arnhic met je mooie blauwe ZX, er is helemaal niks mis met een DSuper5 hoor!


Inderdaad!  Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 09 mei 2006 05:45 PM
  [ # 43 ]
Kees-Jan Smit schreef:

Enneeehhh… Arnhic met je mooie blauwe ZX, er is helemaal niks mis met een DSuper5 hoor!


Precies, dat ontwerp is hoedanook erg gaaf, los van de techniek en de extra fun. Donderdag ga ik er weer 2 bekijken.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
arhnic
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 16 mei 2006 06:46 AM
  [ # 44 ]
bogaard77 schreef:
Kees-Jan Smit schreef:

Enneeehhh… Arnhic met je mooie blauwe ZX, er is helemaal niks mis met een DSuper5 hoor!


Inderdaad!  Cool


Nee en dat beweer ik ook niet dat er iets mis is met een D super.
Goed lezen is ook een vak.
Dat blijkt wel. Het is trouwens Arhnic in plaats van Arnhic.
Niet dat ik er wakker van lig maar toch.

Profiel  
 
Mink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 16 mei 2006 12:19 PM
  [ # 45 ]
arhnic schreef:

Nee en dat beweer ik ook niet dat er iets mis is met een D super.
Goed lezen is ook een vak.
Dat blijkt wel. Het is trouwens Arhnic in plaats van Arnhic.
Niet dat ik er wakker van lig maar toch.

Het lijkt me toch dat je er aardig wakker van ligt als je om kwart voor 4 ‘s-nachts nog even snel moet reageren.

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook