Is het normaal dat ik na gebruik van de airco, tot op heden, nog nooit het gebruikelijke plasje water onder mijn wagen heb mogen/kunnen vaststellen?
ZX & CX 4 ever!
Re: correct werkende airco…?
Signée schreef:Is het normaal dat ik na gebruik van de airco, tot op heden, nog nooit het gebruikelijke plasje water onder mijn wagen heb mogen/kunnen vaststellen?
uuh plasje water??
Airco hoord niet te lekken, naar verloop van tijd is hij wél leeg..
Re: correct werkende airco…?
Ijs schreef:Signée schreef:Is het normaal dat ik na gebruik van de airco, tot op heden, nog nooit het gebruikelijke plasje water onder mijn wagen heb mogen/kunnen vaststellen?
uuh plasje water??
Airco hoord niet te lekken, naar verloop van tijd is hij wél leeg..
Hij bedoelt denk ik condens.
Als ie gewoon goed koud is dan hoeft ie niet altijd een condensplasje te hebben. Mijn nissan deed het wel, mijn bx doet het niet. Volgens mij verschilt dat per airco.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
M&M schreef:Het is niet meer dan normaal om een plasje water te vinden wanneer de airco gebruikt is ...
Mijn Xsara had het gebruikelijke plasje fabrieksaf nooit; sinds de airco is nagekeken in de garage met nieuwe vulling doet ie het wel.
Zouden ze die in de fabriek niet volledig vullen ?
M&M schreef:giant schreef:
Zouden ze die in de fabriek niet volledig vullen ?
Kan natuurlijk een keer mis gaan , en langdurig niet gebruiken ( bij lang onverkocht bijvoorbeeld ) helpt ook niet ...
‘k zet de airco eigenlijk nooit uit en heb op de wagen destijds vijf maand woeten wachten; is dus niet lang ongebuikt geweest.
M&M schreef:Ik hoor het wel vaker dat nieuwe auto’s een lege AC hebben ... verder geen idee ...
Maar hij werkt weer , dat is belangrijker
voor de duidelijkheid : de airco heeft altijd perfect gewerkt; enkel op advies garage nagekeken (4 jaar oud) en vanaf dan geeft ie soms een plasje bij warm weer. Ook een optimalisatie van de BSI uitgevoerd (compressor slaat dan niet meer op en af)