vervangen slotje achterklep
ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 280

Gepost: 15 mei 2006 03:34 PM

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een setje van drie nieuwe slotjes gekocht. De slotcilinders van de voordeuren zijn eenvoudig zelf te vervangen, maar hoe moet je de slotcilinder van het slot op de acherklep verwijderen?

Jeroen

Profiel  

gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314

Gepost: 15 mei 2006 05:26 PM
  [ # 1 ]

Wat is precies het probleem? Ik praat even uit mijn herinnering maar heb dit klusje wel twee keer gedaan. Ik neem maar even aan dat je het slot wel uit de klep gekregen hebt. Vervolgens schroef je de platte moer onderaan los en dan heb je als het goed is op een gegeven moment de drukknop met het slot erin in je handen. Het slotje zit dan alleen nog met een heel dun klemveertje vast. Dat moet je dus nog los zien te wurmen.  Daar zijn vast hele slimme tangetjes voor maar met twee miniatuurschroevedraaiertjes gaat het ook wel.

Profiel  

ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 16 mei 2006 01:19 AM
  [ # 2 ]

Ik kom totaan de drukknop met slot. Het verwijderen van het klemveertje (of zijn het er twee?), daar zit mijn probleem. Morgen nog maar eens goed kijken of het met miniatuurschroevendraaiers wel wil lukken.

Profiel  

d_special
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 162

Gepost: 16 mei 2006 11:35 AM
  [ # 3 ]

slot

zoals gerarddeux schrijft klopt. Platte moer los en eventueel wat kruipolie erin en een beetje draaien en hij zal los moeten gaan. Als het een aluminium is zal er wel wat oxide in zitten zodat het niet los wil.
succes gr. Rens

id19b 1970,  gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.

Profiel  

ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 17 mei 2006 01:28 AM
  [ # 4 ]

Met miniatuurschroevendraaiers lukt het mij helaas niet om het veertje te verwijderen. Aanstaand weekend maar eens op zoek gaan naar een klokkenmaker die het juiste gereedschap heeft. Zijn die veertjes nog los te koop?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook