Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik weet trouwens nog een V6-Biturbo blok uit een Renault Safrane, dit is hetzelfde blok als dat van een gewone XM V6. Dit blok is passend gemaakt voor een Citroën, er moesten alleen andere motorsteunen op en 1 turbo was stuk
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Re: XM 1.8
Richard Kruizinga schreef:Ik heb ooit (begin jaren 90) in een XM gezeten (showroom) met een 1.8 motor. Ik kan me nog herinneren, dat dat model geen toerenteller had, maar een analoge klok. Weet iemand meer van deze uitvoering??
De XM 1.8 was ondermeer in België fiscaal aantrekkelijker:slechts 9 fiscale pk i.p.v. 11 fpk voor de 2.0i.
xm met 1.8 motor
ik zit dit alles te lezen en denk: ze zijn toch wel veelzijdig bij Citroen. De BX is in Italy verkocht met een 900 cc motor. Dit had fiscale redenen. Overigens, ik heb er nooit één gezien.
Re: xm met 1.8 motor
leo greiner schreef:ik zit dit alles te lezen en denk: ze zijn toch wel veelzijdig bij Citroen. De BX is in Italy verkocht met een 900 cc motor. Dit had fiscale redenen. Overigens, ik heb er nooit één gezien.
nope, met een 1100 motor.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Willem schreef:Ik weet trouwens nog een V6-Biturbo blok uit een Renault Safrane, dit is hetzelfde blok als dat van een gewone XM V6. Dit blok is passend gemaakt voor een Citroën, er moesten alleen andere motorsteunen op en 1 turbo was stuk
dit is niet het zelfde blok het blok van renault is door een duitse tuner omgebouwt special voor renault
citroenc2 schreef:Willem schreef:Ik weet trouwens nog een V6-Biturbo blok uit een Renault Safrane, dit is hetzelfde blok als dat van een gewone XM V6. Dit blok is passend gemaakt voor een Citroën, er moesten alleen andere motorsteunen op en 1 turbo was stuk
dit is niet het zelfde blok het blok van renault is door een duitse tuner omgebouwt special voor renault
Er is ook een Duitse tuner geweest die de Peugeot 605 V6 van een bi-turbo voorzag. Maar dat was ergens begin jaren 90. Aangezien de 605 en XM gelijk zijn…
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Nein, die was er niet. Peugeot was de 1e met de 200 pk sterke PRV V6 24 klepper.
Later had je wel een peugeot 605 met een V12 motor en die had voice-control…....Ninjaaaaaaahhhh
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Willem schreef:Nein, die was er niet. Peugeot was de 1e met de 200 pk sterke PRV V6 24 klepper.
Later had je wel een peugeot 605 met een V12 motor en die had voice-control…....Ninjaaaaaaahhhh
Zo schijnt er in diezelfde .........ehhhh…... periode ook een witte Peugeot 406 met een aantal speciale gadgets te hebben gehad. En die ging hard….! Merde..
Gr Martijn
Willem schreef:Nein, die was er niet. Peugeot was de 1e met de 200 pk sterke PRV V6 24 klepper.
Later had je wel een peugeot 605 met een V12 motor en die had voice-control…....Ninjaaaaaaahhhh
Wat bedoel je met ‘die was er niet’. Er is wel degelijk een Duitse tuner geweest die een bi-turbo in de V6 plaatste. 100% zeker!
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Richard Kruizinga schreef:Willem schreef:Nein, die was er niet. Peugeot was de 1e met de 200 pk sterke PRV V6 24 klepper.
Later had je wel een peugeot 605 met een V12 motor en die had voice-control…....Ninjaaaaaaahhhh
Wat bedoel je met ‘die was er niet’. Er is wel degelijk een Duitse tuner geweest die een bi-turbo in de V6 plaatste. 100% zeker!
De Safrane Baccara Biturbo werd omgebouwd door Irmscher, de motoren werden aangepast door Hartge.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Musketier levert biturbo kits voor de XM V6
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Citroenbx schreef:Musketier levert biturbo kits voor de XM V6
doe-het-zelf?
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
als het het zelf wil monteren? ik denk niet dat ze daar een probleem mee hebben…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
ik denk dat je meer werk hebt dan alleen een turbosetje:
> remmen
> aandrijfassen
> koeling
> typegoedkeuring op kenteken
> keuringsperikelen (APK)
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Waar hebben we het nou over? After-market setjes of originele? Zo’n zog. Musketier setje is after-market en de Renault Safrane Bi-Turbo is origineel…...
Zo kan ik ook wel 400 pk uit m’n Turbo CT-tje toveren, of m’n motor het fijn vind??? Ik zal het hem zo vragen….............
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002