Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
De versnellingsbak die ik mijn xsara zit is kapot, althans er zijn meerdere lagers die kapot/slecht zijn. Kortom ik moet een andere bak hebben.
Nu heb ik wat rond gebeld en heb er uiteindelijk 2 gevonden maar die kosten 350 euro, vind ik erg veel geld.
Na wat verder uitzoeken ben ik er achter gekomen dat een zx een zelfde bak heeft maar dat het gedeelte waaraan de schakelpook komt niet hetzelfde is. Dus dat gaat helaas ook niet.
Nu meende ik mij te herinneren dat het 1.4i blok wat in mij xsara ligt ook in een aantal peugeot ligt, dus die bak zou ik eventueel ook kunnen gebruiken (als het past) iemand een idee welke peugeot’s dat zijn?
Iemand nog tips waar ik zou kunnen informeren voor een bak? Onderdelenlijn heb ik algehad.
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
waarschijnelijk 306 maar of dit pas weet ik niet waarom kijk je niet over de grens voor een bak kijk eens op rekup.be of op een marktplaats bij schade autos
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Op makrtplaat staan op dit moment geen geschikt onderdelen.
Die ander heb ik net ingevuld!
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
citroenc2 schreef:waarschijnelijk 306 maar of dit pas weet ik niet waarom kijk je niet over de grens voor een bak kijk eens op rekup.be of op een marktplaats bij schade autos
De laatste type Peugeot 306 (met heldere koplampen) moet zeker een bak hebben die onder je Xsara past, want die 306 technische gelijk aan de Xsara. Volgens de vraagbaak is de Xsara met TU motor uitgerust met een MA5 versnellingsbak, dus van een ZX (bij voorkeur break) zou ook moeten passen.
Volgens mij past elke MA5 bak er wel op, als je maar let op wat voor een verhouding deze bak heeft en welke motor hij aan kan m.b.t. sterkte. Een MA5 bak uit een AX1.1i past waarschijnlijk ook wel, maar zal niet zo lang leven denk ik
ZX1.4i schreef:Een MA5 bak uit een AX1.1i past waarschijnlijk ook wel, maar zal niet zo lang leven denk ik
De bakken zullen wel gelijk zijn, alleen de verhoudingen wat anders. Maar je weet nooit helemaal zeker of t schakelmechanisme op dezelfde manier werkt en of ze niet stiekum toch nog wat veranderd hebben, want anders zou een bak uit een BX 14 injectie ook best moeten passen.
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Ik heb hier al een bak van een zx liggen en deze heeft het gedeelte naar de schakelpook helemaal anders zitten, maar ik weet dan ook niet of eht een vroeg of late zx bak betreft.
De bakcode komt wel grotendeels overeen!
Ik ga zo verder zoeken met de extra info!
Zou het veel uitmaken als ik een bak van bijv. een 1600 vind?
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
mpostma schreef:ZX1.4i schreef:Een MA5 bak uit een AX1.1i past waarschijnlijk ook wel, maar zal niet zo lang leven denk ik
De bakken zullen wel gelijk zijn, alleen de verhoudingen wat anders. Maar je weet nooit helemaal zeker of t schakelmechanisme op dezelfde manier werkt en of ze niet stiekum toch nog wat veranderd hebben, want anders zou een bak uit een BX 14 injectie ook best moeten passen.
Je heb gelijk, ik herinner me opeens een verhaal van iemand die een complete 1.4 met bak dus, uit een ZX in zijn AX had gelepeld om tot de ontdekking te komen dat e.e.a. met de schakelstangen niet hetzelfde was.
jjbstolk schreef:Ik heb hier al een bak van een zx liggen en deze heeft het gedeelte naar de schakelpook helemaal anders zitten, maar ik weet dan ook niet of eht een vroeg of late zx bak betreft.
De bakcode komt wel grotendeels overeen!
Ik ga zo verder zoeken met de extra info!
Zou het veel uitmaken als ik een bak van bijv. een 1600 vind?
Kun je aangeven wat er anders zit of foto’s plaatsen?
Wellicht is e.e.a. over te zetten, misschien roep ik nu wel iets geks
Of de bak van een 1600 gaat passen? dat ligt eraan, misschien dat de bak van een 1.6 TU motor uit een Xsara, C3, etc past. Een bak uit een 1.6 XU motor, zoals de Xantia, ZX, 205, etc gaat niet passen, want dat zijn BE3 bakken.
Is deze Xsara in zijn vorige leven afgeragd ofzo? of zonder bakolie gereden? De Xsara type-1 is een naar mijn weten een probleemloze en zeer betrouwbare auto, vind dit wel opmerkelijk.
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Tja de xsara was een lease auto. Hij maakte vanaf aanschaf als iets herrie maar ik had gedacht dat dat meer gewoon het geluid van de auto was.
Toen er de laatste tijd steeds olie onder ded auto lag zijn we verder gaan kijken en inmiddels werd de herrie ook steeds erger. Wat er precies gebeurd is weet ik niet maar de bak lekt dus olie, de bak was niet meer 100% dus bij elkaar heeft er toe geleid dat er een andere bak onder moet.
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
Ok, daar was ik al bang voor, de bak is waarschijnlijk als gevolg van te weinig of geen olie inelkaar gedraaid, hoogst waarschijnlijk zij de aandrijfas keerringen slecht. Heb je al http://www.devosautodemontage.nl geprobeerd?
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Klopt, we dachten eerst dat de druklager kapot was en daar de herrie vandaan kwam, dat waren gevolgen. 2 keeringen + lager voor niks vervangen
Heb de vos gelijk gemaild!
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
even voor de info:
na hoeveel km heb je nu problemen met je bak gekregen?
je heb een LPG auto, dus ik neem aan dat er al vrij veel mee gereden is?
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Het probleem is opgelost, er zit een andere bak onder, ik heb toch maar een ander gekocht.
Ik heb deze auto gekocht omdat wij 1 a 2 keer per week met onze dochter naar het ziekenhuis moeten rijden.
Ik heb de auto nu ruim een maand en heb er 4000 km mee gereden verder nog niet. Maar er stond 2 ton op de teller!
Nu zullen er wel mensn zeggen waarom koop je een auto emt zo’n ratel, nou het was eerst een zachte ratel, eentje die gewoon bij de auto leek te horen. En vervolgens is het geluid in 2 weken snel verergerd!
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik denk als je een auto koopt met 2 ton op de teller dat je de eerste maanden wat onderhoud mag verwachten.
als deze maanden voorbij zijn en er zitten aantal nieuwe onderdelen in dan gaat het vaak weer wat beter en krijg je standaard onderhoud
uiteindelijk heb je nu een vrij lichte auto op LPG (G3?) dus rijdt toch al niet al te duur
ik had pas een Xsara type 2 1.9D van de dealer als leen auto, daar stond ook 2 ton op.
bij deze auto viel het me op dat er zelfs amper rammeltjes aanwezig waren
arjan_verkade schreef:ik had pas een Xsara type 2 1.9D van de dealer als leen auto, daar stond ook 2 ton op.
bij deze auto viel het me op dat er zelfs amper rammeltjes aanwezig waren
Ik had een type-1 1.9D uit 99, toen er 2 ton op zat was er ook geen enkel rammeltje, kwalitatief is een Xsara één van de beste Citroen.
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
arjan_verkade schreef:ik denk als je een auto koopt met 2 ton op de teller dat je de eerste maanden wat onderhoud mag verwachten.
als deze maanden voorbij zijn en er zitten aantal nieuwe onderdelen in dan gaat het vaak weer wat beter en krijg je standaard onderhouduiteindelijk heb je nu een vrij lichte auto op LPG (G3?) dus rijdt toch al niet al te duur
Onderhoud verwacht ik weinig tot niet, het is een leasewagen geweest welke altijd netjes zijn beurten heeft gehad tja en die versnellingsbak is gewoon pech!
En rammeltjes, daar kan ik nu op gaan letten nu ik de bak neit meer hoor
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
In de winter schakelt mijn Xsara wel eens wat hakerig maar met 170.000 kilometer op de klok gaat ze nog als een trein (op LPG).
Gezien het feit dat ik van plan ben goed voor haar te zorgen moet ze toch wel drie ton kunnen halen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!