Heeft de Xsara geen torsiestang dan?
René van Maren schreef:Heeft de Xsara geen torsiestang dan?
Mmm, geen idee, ik lig er nooit onder….
Ik heb één keer meegekeken toen hij op de brug stond en zag wel de constructie van de meesturende achteras.
Maar bij de wielen zie je geen veren zitten omdat er een schutbord tussen zit volgens mij.
Kijk ook een op: http://www.imcdb.org als je van auto’s en films houdt!
garco schreef:René van Maren schreef:Heeft de Xsara geen torsiestang dan?
Mmm, geen idee, ik lig er nooit onder….
Ik heb één keer meegekeken toen hij op de brug stond en zag wel de constructie van de meesturende achteras.
Maar bij de wielen zie je geen veren zitten omdat er een schutbord tussen zit volgens mij.
Het optisch resultaat is alleszins geslaagd. Voor mezelf ben ik wat bang van de stugheid die daardoor ontstaat.
De Xsara heeft volgens mij een torsiestang achter. Zou je de wagen kunnen verhogen door de torsiestang te verdraaien ?
giant schreef:garco schreef:René van Maren schreef:Heeft de Xsara geen torsiestang dan?
Mmm, geen idee, ik lig er nooit onder….
Ik heb één keer meegekeken toen hij op de brug stond en zag wel de constructie van de meesturende achteras.
Maar bij de wielen zie je geen veren zitten omdat er een schutbord tussen zit volgens mij.Het optisch resultaat is alleszins geslaagd. Voor mezelf ben ik wat bang van de stugheid die daardoor ontstaat.
Inderdaad, het Frans comfort is aan de achterkant wel weg. Hij is nu gewoon stug geveerd. Daar moet je van houden of aan wennen, ik ben er na een week al aan gewend. (De verkeersdrempels moet ik iets rustiger nemen, anders vliegt alles door de kofferbak…)
Kijk ook een op: http://www.imcdb.org als je van auto’s en films houdt!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
garco schreef:giant schreef:garco schreef:René van Maren schreef:Heeft de Xsara geen torsiestang dan?
Mmm, geen idee, ik lig er nooit onder….
Ik heb één keer meegekeken toen hij op de brug stond en zag wel de constructie van de meesturende achteras.
Maar bij de wielen zie je geen veren zitten omdat er een schutbord tussen zit volgens mij.Het optisch resultaat is alleszins geslaagd. Voor mezelf ben ik wat bang van de stugheid die daardoor ontstaat.
Inderdaad, het Frans comfort is aan de achterkant wel weg. Hij is nu gewoon stug geveerd. Daar moet je van houden of aan wennen, ik ben er na een week al aan gewend. (De verkeersdrempels moet ik iets rustiger nemen, anders vliegt alles door de kofferbak…)
dat blijft zeker iets waar je van moet houden
ik vind de break al stug vergeleken met mijn coupé
het zou dus niks voor mij zijn
garco schreef:René van Maren schreef:Heeft de Xsara geen torsiestang dan?
Mmm, geen idee, ik lig er nooit onder….
Ik heb één keer meegekeken toen hij op de brug stond en zag wel de constructie van de meesturende achteras.
Maar bij de wielen zie je geen veren zitten omdat er een schutbord tussen zit volgens mij.
Een collega van me had een 307SW waar LPG werd ingebouwd; hij kreeg gewoon 2 doosjes met daarin de originele veren mee na inbouw. Ze hadden dus gewoon de hele veren vervangen. Mogelijk is dat hier ook gedaan.
Ich bin ein Breaker
De hulpveren worden terhoogte van je achterband tussen de achterophanging (ofzo) gezet
LET WEL
Wij hebben ook een break op gas en hebben de blauwe hulpveren
Deze zijn na 180000 km OP
Met 3 man achterin slaat hij door
Citroen kan deze veren weer vervangen maar dan krijg je dit probleem weer
Nu gaan wij binnenkort Heavy duty veren laten monteren en zijn benieuwd na het resultaat
Succes
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik heb een maandje of twee geleden zelf MAD hulpveren geplaatst. Voor 140 euro en een uurtje werk was ik klaar.
Meer hierover (beschrijving, foto’s) te vinden in : http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=171810
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hou er rekening mee dat HDveren zonder passagiers achterin erg stug zijn. . . Jammer dat je geen progressieve veren kunt kopen voor de Xsara… Ik heb hulpveren gebruikt van www.carsupport.nl, die zijn veel minder stug als die van MAD. Lees hun website maar eens na op de techniek, erg mooi en duidelijk.
Groeten,
Jan