5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
ABS inbouwen / ABS discussie
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 17 mei 2006 12:40 PM
  [ # 61 ]

@ikke: Die oude BX, wat was dat er voor één? TRD turbo? 16/19TRS? De kleur groen lijkt op de foto ook niet Triton Groen.

Profiel  
 
IkKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 19-12-2005

Gepost: 17 mei 2006 01:55 PM
  [ # 62 ]
rb schreef:

@ikke: Die oude BX, wat was dat er voor één? TRD turbo? 16/19TRS? De kleur groen lijkt op de foto ook niet Triton Groen.

Kleur was oorspronkelijk blauw (bleu siréne of zoiets) het was een gewone diesel maar was van een liefhebber geweest voordien die de auto kompleet had overspoten in dat groen en allerhande extra accesoires had geinstaleerd.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 17 mei 2006 08:33 PM
  [ # 63 ]

Nog even reagerend op de post van SuperDave:

Met blokkerende wielen sta je op een droog wegdek eerder stil dan met ABS,
En er zullen vast ook wel mensen zijn die het ABS systeem bijna evenaren, helaas alleen met voorbedachte rade denk ik want als ergens van schrikt zul je niet meer concentreren op het rem vrees ik..

Bovendien ben ik het niet met je eens dat Xantia remmen zoveel beter zijn op een BX…Daar het in mijn geval bij een noodstop een gevecht tussen het ABS en mijn banden is en niet tussen mijn remmen en banden Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 17 mei 2006 08:39 PM
  [ # 64 ]
Simpele Ziel schreef:

Nog even reagerend op de post van SuperDave:

Met blokkerende wielen sta je op een droog wegdek eerder stil dan met ABS,

Confused

Nee dus..

Profiel  
 
IkKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 19-12-2005

Gepost: 17 mei 2006 09:04 PM
  [ # 65 ]

2 identieke BX’en zoeken met soortgelijke banden, 1 met en 1 zonder ABS en je zult het wel snel zien hoe het zit.
Ik durf me er zelf niet over uitspreken Razz

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 17 mei 2006 09:11 PM
  [ # 66 ]
rb schreef:
Simpele Ziel schreef:

Nog even reagerend op de post van SuperDave:

Met blokkerende wielen sta je op een droog wegdek eerder stil dan met ABS,

Confused

Nee dus..

Echt wel Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 17 mei 2006 09:13 PM
  [ # 67 ]

Linkje naar artikel op de site van RTL AutoXpercience

autoexperience schreef:

ABS verkort niet de remweg (die wordt zelfs langer op een droog wegdek) en het voorkomt ook het slippen in de bochten niet. Het zorgt voor een controleerbare auto bij hard remmen.

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 17 mei 2006 09:15 PM
  [ # 68 ]
Simpele Ziel schreef:

Linkje naar artikel op de site van RTL AutoXpercience

autoexperience schreef:

ABS verkort niet de remweg (die wordt zelfs langer op een droog wegdek) en het voorkomt ook het slippen in de bochten niet. Het zorgt voor een controleerbare auto bij hard remmen.

Maar ik zie hier niets in staan dat met blokkerende wielen sneller stil gestaan wordt dan met ABS. Hier wordt wel gezegd dat ABS de remweg niet verkort en dat hadden we hier ook al geconcludeerd.
Echter in noodsituaties is bijna niemand in staat om tegen het blokkeren aan te remmen, zodoende is ABS een ideaal hulpmiddel in noodsituaties.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 17 mei 2006 09:17 PM
  [ # 69 ]

Sommige mensen hebben echt een hard hoofd he Wink

ABS verkort niet de remweg (die wordt zelfs langer op een droog wegdek)

Hoe kun je dit anders lezen dan?
dat je met non ABS remmen beter kan remmen dan met ABS?
Dat zou betekenen dat iemand die gedoseerd remt dus nog eerder stil staat dan met ABS Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 mei 2006 09:22 PM
  [ # 70 ]
Simpele Ziel schreef:

Linkje naar artikel op de site van RTL AutoXpercience

autoexperience schreef:

ABS verkort niet de remweg (die wordt zelfs langer op een droog wegdek) en het voorkomt ook het slippen in de bochten niet. Het zorgt voor een controleerbare auto bij hard remmen.

Hehe, je doet je alias weer eer aan. Lees aub nog eens de diepgravende bijdragen in dit topic en baseer je niet op een simplistische samenvatting op “een willekeurige” site. Niet alles wat op internet staat klopt tot in de perfectie (understatement).

Samengevat: Theoretisch gezien wordt de remweg met ABS op droog asfalt langer dan bij een bestuurder die in staat is perfect tegen het blokkeren te remmen. De gemiddelde bestuurder is (zeker in panieksituaties) helemaal niet ideaal en zal dus zeker baat hebben bij ABS.

Wat betreft het slippen in de bocht. Als het slippen in de bocht veroorzaakt wordt door een te hoge bochtsnelheid (waarbij van remmen geen sprake is) dan klopt dat. Glijdt de auto in de bocht door blokkerende wielen ten gevolge van een remactie weg, dan kan ABS wel degelijk voorkomen dat de auto slipt in de bocht.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 mei 2006 09:23 PM
  [ # 71 ]
Simpele Ziel schreef:

Sommige mensen hebben echt een hard hoofd he Wink

Ja, dat kun je wel stellen. Of een simpele ziel Wink

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 17 mei 2006 09:52 PM
  [ # 72 ]
mpostma schreef:
Simpele Ziel schreef:

Sommige mensen hebben echt een hard hoofd he Wink

Ja, dat kun je wel stellen. Of een simpele ziel Wink

Er wordt gesproken over een Antie Blokkeer Syteem, mag ik dan aannemen dat als men het heeft over NIET ABS, je dan uitkomt op wel blokkerend? Wink

Overigens is het niet zomaar een willekeurige site, of eigenlijk wel, want overal lees het soortgelijke.

Bovendien, waarom zou je MET abs tegen het rempunt aan proberen te gaan remmen? Confused wat dus nogmaals versterkt dat ze het waarschijnlijk hebben over blokkerende wielen…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 17 mei 2006 10:16 PM
  [ # 73 ]

 

Do I need to say more? Wink Aanvaard het nu maar, het is ECHT zo.

Dat het veiliger is met ABS omdat het in meer situaties helpt dan niet, blijft een feit. Net als met gordels: in 3 procent (of nog minder, echt geen idee) werkt een gordel zelfs verkeerd, was je beter afgeweest zonder gordel. Ik geloof niet dat er iemand in zijn hoofd haalt om om die drie procent de gordel maar niet te gebruiken… Wink

Groeten,
Jan

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 17 mei 2006 10:24 PM
  [ # 74 ]
Chinco schreef:

Net als met gordels: in 3 procent (of nog minder, echt geen idee) werkt een gordel zelfs verkeerd, was je beter afgeweest zonder gordel. Ik geloof niet dat er iemand in zijn hoofd haalt om om die drie procent de gordel maar niet te gebruiken… Wink

Groeten,
Jan

Om eerlijk te zijn hoor ik bij die 3 procent; bij mijn enige (gelukkig) ongeval waarbij ik op de achterbank van een mitsubishi Colt zat heeft het niet dragen van een gordel mij juist onthouden van enig verder letsel.
Zelf uiteraard wel altijd de gordel om nu Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 18 mei 2006 02:36 AM
  [ # 75 ]
Chinco schreef:

 

Do I need to say more? Wink Aanvaard het nu maar, het is ECHT zo.

Dat het veiliger is met ABS omdat het in meer situaties helpt dan niet, blijft een feit. Net als met gordels: in 3 procent (of nog minder, echt geen idee) werkt een gordel zelfs verkeerd, was je beter afgeweest zonder gordel. Ik geloof niet dat er iemand in zijn hoofd haalt om om die drie procent de gordel maar niet te gebruiken… Wink

Groeten,
Jan

HAha, we zijn het best met elkaar eens. Onder ideale omstandigheden is ABS een verslechtering op pure remweg. In de praktijk met een paniekerige of niet ideale chauffeur acht ik ABS toch handiger.

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook