Ik heb vandaag een GS 1220 club gekocht, met een 1299 blok (GSA eco) met 5 bak erin.
dat geheel moet nog even APK waardig gemaakt worden enzo, is wel veel werk, maar best goede basis (weinig roest)
Ik ga m volgende week dinsdag halen
nu krijg ik er een voorraadje onderdelen bij, en mag nog meer uitzoeken maar t meeste zit in dozen, dus ik vroeg me af of jullie nog tips hebben waarnaar te vragen, t gaat dan vooral om vervangingsdelen die nog wel eens kapot willen gaan.
wat zit er zoal bij:
carb
bobine, ontstekingshuis
draagarmen voor
achtersubframe
5bak
dynamo
trekhaak
gsa schuif/kanteldak
aangezien ik nog niet veel fromage gegeten heb van GSen enzo (ik houdt me meestal met A-types bezig, leek het me nuttig om te vragen wat verder de onderdelen zijn die vaker stuk gaan…?
aandrijfassen had hij helaas niet liggen, die waren al voelbaar aan vervanging toe…
als iemand nog een GS kluwer of haynes over heeft houd ik me aanbevolen!
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
fhankelijk van de prijs, zou ik alles meenemen. Aan de andere kant, veel zaken zijn erg goed aan te komen. Echt paniek om onderdelen zal je niet snel krijgen.
Zelfs lasaulec had laatst nog een remrevisie-kitje liggen. Wel moesten ze even zoeken…
fftopic
[schoolmeestermode]
Het woord “gekocht” in het Frans is “acheté”.
“Gekauft” zeg je als je een Kadett hebt gekocht.
[/schoolmeestermode]
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
ik kan de foto’s niet zien
natuurlijk proficiat met de aankoop
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Re: GS gekauft, nu vragen
Evan schreef:Ik heb vandaag een GS 1220 club gekocht, met een 1299 blok (GSA eco) met 5 bak erin.
dat geheel moet nog even APK waardig gemaakt worden enzo, is wel veel werk, maar best goede basis (weinig roest)
Gefeliciteerd met je aankoop, enige jalouzie is zeker aanwezig hier.
Het vehicle is niet voor niets “auto van het jaar” 1970 geworden.
Revolutionair in deze prijsklasse is (was)de hydropneumatiek en ik heb er verschillende in mijn bezit gehad. Het grootste probleem was de roest.
Mijn vrouw heeft jarenlang in dergelijke types gereden (dagelijks 110 kilometer) Zij heeft 2 specials , 1 X3 en een1220 club in haar bezit gehad.
Probleemloze auto met een magnifiek confort waar zelfs de BX niet aan kon tippen.
De storingen in al die jaren: Kapotte bobine, vervangen door de wegenwacht door een 6 volt type.( Ja die wou wel vonken maken met 12 volt). In Zwitserland komen te staan met een vastgelopen homokinetische koppeling vanwege niet correct afgestelde hoogte waardoor dit onderdeel na 10 uur continue rijden er de brui aan gaf. Als ook een keer in Engeland met fusee/ homokineet problemen.
Verder nooit problemen gehad dus nogmaals proficiat met de verwerving van dit toch wel heet bijzondere familielid van het door ons geliefde automerk.
Evan schreef:
aangezien ik nog niet veel fromage gegeten heb van GSen enzo (ik houdt me meestal met A-types bezig, leek het me nuttig om te vragen wat verder de onderdelen zijn die vaker stuk gaan…?
aandrijfassen had hij helaas niet liggen, die waren al voelbaar aan vervanging toe…
Juist het zwakke punt van deze voiture
Evan schreef:
als iemand nog een GS kluwer of haynes over heeft houd ik me aanbevolen!
aardige score: 2 niets bijdragende posts en 2 waar ik wel wat aan heb
robb schreef:
“Gekauft” zeg je als je een Kadett hebt gekocht.
[/schoolmeestermode]
nee hoor, ik zeg gekauft als ik er zin in heb
btw foto’s kun je niet zien als ze er niet staan he
gelukkig valt de roest nogal mee, zeker voor een auto uit een bouwjaar, zo lang geleden.
is wel nog flink aan te klussen, maar ik heb nu toch 4 weekjes vrij dus als ie volgende week komt, dan heb ik nog wel even de tijd om m apk-waardig te maken.
Een roestbehandeling krijgt ie ook meteen als ie rijdend is zodat ie op de brug kan.
weet iemand of er verschil zit tussen de voorwielophanging (triangels enzo en aandrijfassen) van GS1220 en GSA1300?
ohja mocht iemand nog even t schakelschema voor een GSA 5 bak weten, laat maar zien, (of is dat nagenoeg gelijk aan die van een 4 bak?)
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Schakelschema? Gelijk aan 4-bak, alleen nog een 5e rechtsboven
Citroen!
DriverD schreef:Schakelschema? Gelijk aan 4-bak, alleen nog een 5e rechtsboven
merci!
CX GTi Turbo 2 - All Black
DriverD schreef:Schakelschema? Gelijk aan 4-bak, alleen nog een 5e rechtsboven
Daar waar normaliter de ‘achteruit’ zit ... waar is die dan gebleven?
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Das dus degene rechtsonder
Dat is de enige plek die overblijft, en daar vindt de pook ook een blokkering, waar die blijft staan. Dus dat lijkt me de achteruitversnellingsstand.
Morgen eerst maar de uitlaat lawaaiarm gaan maken, aandrijfassen aanpakken en remmen bekijken (ik hoop dat ik tijd kan vinden om dat allemaal te doen)
maar Revi? ik begrijp dat jij een 4 bak in je GS hebt zitten
CX GTi Turbo 2 - All Black
weet iemand wat er volgens het instructie boekje voor olie in een GSA 1300 eco blok moet? (viscositeit)
ik heb er geen boekjes bij namelijk en in de haynes staat t niet.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
GSjes komen per definitie niet op temperatuur… Ik zou een gewone olie nemen die niet te dik is.. 10 W 40 of vergelijkbaar.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik gebruik (volgens opgave van Citroën) in mijn 1220 20W50. Een 1300 blok is weinig anders, dus kan je dit ook gewoon gebruiken.
Re: GS 1300
Evan schreef:als iemand nog een GS kluwer of haynes over heeft houd ik me aanbevolen!
Ik heb een paar weken geleden het Kluwer handboek voor de GS/GSA 1971 - 1983 zien staan bij De Slegte in Arnhem. In zeer goede staat (geen olie vlekken). Ze vragen wel de hoofdprijs (euro 20).
Als je wilt kan ik gaan kijken of hij er nog is.
Waarschijnlijk kun je ook gewoon bij De Slegte in Rotterdam gaan vragen of ze hem daarheen doorsturen.
dank voor de antwoorden, nu ga ik even nadenken over de olie
wat betreft de haynes: die heb ik voor 11,50 bij de Slegte in Leiden weggehaald, en in nieuwstaat! toch bedankt!
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
In een GS 1220cc hoort 20W50 in een GSA 1300cc 15W40. Dit alles uiterraard van het merk Total