2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
als de basis maar goed is
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 27 september 2004 11:04 PM
  [ # 16 ]

Aahh.. die kleur doet mij heel erg denken aan mijn eerste Citroën ooit: een eveneens ERG blauwe GS Pallas van oktober 1977. Kleur komt heel erg in de buurt, al was mijn GS voor mij gevoel iets “dieper” van kleur. Maar dat kan komen omdat-ie achteraf overgespoten bleek te zijn…. Die basis was dus niet zo goed, merkte ik toen ik voor een schade aan een portier kort na aankoop bij de plaatwerker kwam Confused  Confused
En nog wel bij een Citroën-dealer gekocht &%$*&^%$ Twisted Evil
(na 10 maanden zo voordelig als maar mogelijk was ingeruild voor een fonkelnieuwe 1982 GSA Spécial… Cool .)

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 28 september 2004 01:35 PM
  [ # 17 ]

en met de vraag wat je hier doet en de opmerking dat je slordig schrijft bedoelde ik SMFREAK en niet jou Rocco.

Als je op de GS/A thread opmerkt dat je “die CX ofsoW” niet mooi vind… Vraag ik mij af wat je toevoegt, wil je graag veel postings plaatsen ofzo..

Maar laten we het on-topic houden. Ik heb nog een foto van deze auto toen ze er net mee bezig waren bij blikwerk.

Thierry

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 28 september 2004 01:51 PM
  [ # 18 ]

NOu, ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Ga je hem ook superchargen? Smile

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 28 september 2004 02:07 PM
  [ # 19 ]

aan het begin van dit topic staat het resultaat na spuiten. Maar aangezien het niet mijn auto is, kan ik je dus ook niet meer laten zien. Net zomin weet ik of ie een turbo krijgt, maar daar kan ik wel met zekerheid van zeggen dat het niet gaat gebeuren.

Wie weet ga ik het ooit nog bij mijn in matige staat GSA doen, maar dat is dan pas over heeel lang… Heb je nog tips anders?

Thierry

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 28 september 2004 02:30 PM
  [ # 20 ]

Niet echt, maar die kerel met die supercharged (supercharger is aangedreven door krukas, turbo is angedreven door uitlaatgassen) GS vast wel.  Die link die ik bovenin heb gepost staan de foto’s. Hij had wel vrij spectaculaire resultaten. Hij vertelt er alleen niet bij hoeveel versnellingsbakken hij in de soep heeft gereden. Van 60pk naar 175pk is denk ik niet echt een stap waar de rest van de onderdelen op berekend zijn.

Maar als je advies wilt zou contact opnemen met die biffon op cardomain.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 29 september 2004 01:24 AM
  [ # 21 ]
sans-pareil schreef:

Niet echt, maar die kerel met die supercharged (supercharger is aangedreven door krukas, turbo is angedreven door uitlaatgassen) GS vast wel.  Die link die ik bovenin heb gepost staan de foto’s. Hij had wel vrij spectaculaire resultaten. Hij vertelt er alleen niet bij hoeveel versnellingsbakken hij in de soep heeft gereden. Van 60pk naar 175pk is denk ik niet echt een stap waar de rest van de onderdelen op berekend zijn.

Maar als je advies wilt zou contact opnemen met die biffon op cardomain.

Ik weet dat GS motoren soms tot absurde toertentallen kunnen komen. Iemand van de GS club (tegenwoordig niet meer actief door bepaalde lullige personen binnen de club) vertelde hoe een GS tot de 9000 kon gaan. Maar om 170 PK uit zo’n blok te persen is absurd. De levensduur wordt in ieder geval enorm verkort.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 29 september 2004 12:25 PM
  [ # 22 ]

HEt is gewoon lulkoek, het is ondenkbaar om uit een blok van 1,3 liter 170 PK te halen, als het blok daar niet voor ontworpen is. Dat is 130 PK/liter, er zijn zelfs nu nog weinig nieuwe blokken die dat halen.

Bovendien heeft het standaard blok 50 PK/liter dus het is bijna verdrievoudigd! Bak, aandrijfassen, banden, remmen, enz. Niets is op zo’n toename berekend.

De meeste mensen die belachelijk veel geld aan het “opvoeren” van hun auto uitgeven, roepen dat ze opeens veeeel meeer PK’s hebben. Ik wil de uitdraai van de rollenbank wel eens zien. Bovendien vind ik de nieuwe 0-100 tijd met dit wagengewicht en zoveel PK niet echt indrukwekkend.

Broodje aap, is mijn mening, ik wil wel eens weten hoe hij aan die getallen is gekomen.

Thierry

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 september 2004 12:33 PM
  [ # 23 ]

Uhmmm, ik vond het ook een sterk verhaal, maar laten we niet vergeten deat de 1500pk uit 1499cc blokken van BMW in de tachtiger jaren gewoon produktie blokken waren met meer dan 100,000 km er op voordat ze in de formule 1 wagen gingen. Ik denk niet dat de ontwerpers van dat blok dachten dat hun formule 1 team er 1400+pk uit gingen krijgen, dus ook dat blok was daar duidelijk niet voor gemaakt.  De stelling dat een blok dat er niet voor gemaakt is dat nooit kan leveren klopt dus denk ik zowiezo niet. Of deze man het er uit heeft weten te krijgen is natuurlijk een 2e want ik denk dat het nogal lastig zal zijn.

Ik vond het wat sterk, maar onmogelijk is het denk ik niet. Of deze man het bij het juiste eing heeft weet ik natuurlijk niet, maar ik zou idd graag wel wat fotos van het motorruim enzo willen zien, ik vind het wel boeiend.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 29 september 2004 01:00 PM
  [ # 24 ]

Ik denk dat je een nulletje teveel opschrijft hier. En dan hebben we het dus over 100PK/liter, en daar gaat deze man ruim overheen. Zonder researchteam achter zich, zonder het miljoenenbudget van een F1-team.

Ik zag laatst idd een klein stukje van het programma over de BMW motoren, maar daar was weinig meer hetzelfde aan, vergeleken met het standaardblok.

Ik blijf erbij dat het onmogelijk is, om met zo weinig aanpassinge bijna 3x zoveel vermogen uit het blok te halen. Dan heb ik het nog geeneens over de levensduur, want die wort echt akelig kort, mocht je al in de buurt van deze waarden komen.

Thierry

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 september 2004 01:04 PM
  [ # 25 ]

Geen nulletje teveel. Zoek het maar op zou ik zeggen. Ik denk dat je je even moet verdiepen in de resultaten die haalbaar zijn met turbo’s en superchargers.

De meet apparatuur bij die F1 wagens kwam niet verder dan 1400pk, dus die 1500 was een schatting. Dat was de wagen van Nelson Piquet. Oh, en er was hier ergens een paar dagen geleden een post van een xantia met 700pk uit 2.0l. Met turbo’s en superchargers kan van alles. Over het blok - deze waren wel degelijk gewoon standaard, want het waren gebruikte gietijzeren blokken. Het idee was dat als een auto 100,000 had gelopen dat een eventuele scheur al wel opgetreden zou zijn.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 29 september 2004 02:02 PM
  [ # 26 ]

Dat verhaal van die BMW motoren had ik ook eens ergens gelezen. Het idee erachter zou zijn dat bij gebruikte motorblokken eventuele materiaalspanningen in de loop der tijd zouden zijn opgelost, waardoor het een sterkere basis voor een racemotor zou vormen. Klinkt best aannemelijk. Maar 1500 pk uit een 1500 cc blok? Daar is vast geen gewone benzine in gebruikt…  Lachgas misschien?  Laughing  Laughing  Laughing

Overigens, ik vind een GS eigenlijk de ultieme citroen!! Alles wat Citroen in de loop der tijd haar eigenzinnige imago heeft gegeven is samengebald in de GS. Hydropneumatische vering, het afwijkende dashboard (en dan bedoel ik niet alleen de snelheidsmeter!), het Opron ontwerp die de inspriratie vormde voor de latere CX en natuurlijk die waanzinnig lekker klinkende luchtgekoelde boxermotor… Jammer dat ze zo roestgevoelig waren. Ik hoop dat die lichtblauwe van de foto dit lot bespaard blijft, in ieder geval wordt er hard aan gewerkt. Geweldig!!  :17 :46


Enne Handjes, wanneer komt de tekst bij de geschiedenis van de GS/ GSA te staan? Ik vind het een goed idee en heb de stukjes bij de diverse types met veel plezier gelezen. Proficiat!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 29 september 2004 03:35 PM
  [ # 27 ]

Formule 1 brandstof in de jaren tachtig was gebaseerd op straatbenzine met een zooi kankerverwekkende toevoegingen. Lachgas of dat soort installaties zeker niet.

En ja die 1500 PK uit de Brabham-BMW was legendarisch. Ook legendarisch was hoe vaak ze stuk gingen al dan niet spectaculair. Probleem met de hogedruk turbo’s was ook dat leuke turbogat. Kwam je onder een bepaald toerental was je een slak, maar als je accelereerde naar dat toerental en de turbo trapte opeens in, werden de auto’s meestal onbestuurbaar.

Drukvulling is inderdaad de beste manier om meer vermogen uit een motor te persen. Dat was ook al zo in WO2 toen bijna alle motoren compressoren hadden, met 2 versnellingen (BMW), 3 of meer (Rolls Royce) of een hydraulische koppeling (Daimler-Benz) om ze aan te passen aan de vlieghoogte.

Ik sluit niet uit dat die GS motor uit 1500 cc en al die andere aanpassingen met een enorme turbo inderdaad 170 PK kan halen. Weet alleen niet hoeveel minuten je er lol van wil hebben. 5 misschien? Een MW-50 (50% methanol 50% water, voor koeling) installatie zou ie zeker goed kunnen gebruiken. Dat hadden die duitse vliegtuigen ook.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 september 2004 04:10 PM
  [ # 28 ]

Nouja, BMW heeft wel gewonnen met dat legendarische ding. En ja, wel op benzine. Uit een gebruikt standaard blok. Zij hadden 1 pk per cc, 1000pk/liter inhoud. Deze gs heeft maar 130pk/liter. Met een gebruikt blok en een supercharger (anders dan een turbo). Ik denk dat als BMW een heel seizoen genoeg betrouwbaarheid uit een 1500cc motor met 1500pk kan halen, dat het zelfs nog wel denkbaar is dat die GS motor het langer doet dan 5 minuten met slechts 13% van de pk’s per liter van die BMW F1 auto danwel 37% van de pk’s per liter van die xantia 2.0l/700pk motor.

Nogmaals. Ik weet niet of het deze jongen gelukt is om het voor elkaar te krijgen, maar onmogelij lijkt het me zeker niet. Sterker nog, volgens de Formule 1 regels van die 80’er jaren werd een turbo motor als een conventioneel geaspireerde motor van 2x de inhoud beschouwd. en 170pk uit een 2600cc motor is zelfs wel mogelijk zonder turbo denk ik.

Ik denk dus dat het vermogen niet alleen haalbaar is, maar zelfs dat de motor nog redelijk betrouwbaar kan zijn (dan hebben we het over dat ie het zeker enkele 10,000’en km zou kunnen blijven doen). Denk alleen dat de rest van de aandrijving kapotgetrokken wordt. Ik krijg de indruk dat men enigszins onderschat wat er allemaal kan met een turbos en superchargers.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
murphys_law
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 21-12-2004

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 04 december 2005 11:59 PM
  [ # 29 ]
sans-pareil schreef:

Goed werk! De GS heeft meer mensen nodig die haar in leven houden!

Ik moet zeggen dat ik mij nooit zo aangesproken voelde door de GS - mijn herinnering is dat mijn vader op vakantie is zuid frankrijk de halve auto uit elkaar haalde om de distributieriem te vervangen, maar als ik zoiets als bovenstaand zie of zoiets als dit:   ...

Erg leuk, daar aan die kant van de wereld vindt je het niet zoveel. Jammer alleen van de inhoud van het gastenboek, ziet er uit als een groep losgeslagen petjesvolk.

hartelijke groeten
murphy

Ice, Den Haag
DS 21/3 Pallas, Alfa 145 1.9 JTD

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 13 februari 2006 05:54 PM
  [ # 30 ]

Dit is geen Blue Celeste (AC 575) maar Blue Camarque (AC 635) ,
1 van de mooiere / betere kleuren uit die tijd.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook