Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja zou kunnen! Of koop een nieuwe kortere. Ik heb er eens een gehad die bijna gebroken was en die rekte ook…..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
In mijn ervaring is het zo dat als de vrije slag, om wat voor reden dan ook, op het kritieke punt (te ruim) komt, hij eerst in z’n achteruit slecht ontkoppelt en naarmate de vrije slag groter wordt ook de andere versnellingen. Hangt waarschijnlijk toch ook weer samen met het feit dat de achteruit niet is gesynchroniseerd.
If it runs, don’t fuck with it (Arnold Duijvestijn)
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En de achteruit is een recht tandwiel dat in en uit geschoven wordt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
vikingo schreef:Ik denk aan de kabel een 2 tal cm te laten inkorten.. goed idee? ops:
Dat gaat dus heel makkelijk met een moer (M8) waar je een stuk uit slijpt of zaagt zodat hij over het uiteinde van de mantel valt. Je merkt meteen of het dan aan een te lange, of uitgelubberde kabel ligt
If it runs, don’t fuck with it (Arnold Duijvestijn)
Oh ja, pas op; Als je een kortere kabel gaat kopen en je vergelijkt hem met je oude kabel betekent een langere mantel dat de kabel korter kan worden gesteld! Dus als de staalkabel langer is maar de mantel ook kan deze juist korter gesteld worden. Dus… Langere mantel is korter te stellen kabel. Kortere staalkabel wil nog niets zeggen.
If it runs, don’t fuck with it (Arnold Duijvestijn)
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Over de achteruit: De standaard remedie als je hem er ‘niet in krijgt’ is toch om even in z’n vrij de koppeling op te laten komen, en dan nog een keer te proberen. Aangezien het een recht tandwiel is kan het zijn dat de tanden precies tegenover elkaar staan. Door in de vrij even de koppeling op te laten komen laat je een van beide even draaien waardoor het daarna meestal wel lukt… Dit gebeurt overigens ook met nieuwe hedendaagse auto’s, dus waarschijnlijk weet iedereen dit al
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Heb “vroeger” dit probleem ook al meegemaakt :
bogaard77 schreef:Dat er twee typen in zijn!!
Mischien heb je de verkeerde!
De pen tussen de hefboom en de vork die de druklager bediend bestaat ook in verschillende lengtes .
Het probleem is dat er in de oude motor een koppelingsplaat zit met drie vingers , in de 72 een diafragma plaat .
Volgens mij moet je alle onderdelen van de 72 gebruiken ( kabel , hefboom , pen , schijf , drukgroep en druklager , vliegwiel ).
Dat er verschil zit in de vork waar het druklager opzit kan ik mij niet meer voor de geest halen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
wbogaerts schreef:Heb “vroeger” dit probleem ook al meegemaakt :
bogaard77 schreef:Dat er twee typen in zijn!!
Mischien heb je de verkeerde!
De pen tussen de hefboom en de vork die de druklager bediend bestaat ook in verschillende lengtes .
Het probleem is dat er in de oude motor een koppelingsplaat zit met drie vingers , in de 72 een diafragma plaat .
Volgens mij moet je alle onderdelen van de 72 gebruiken ( kabel , hefboom , pen , schijf , drukgroep en druklager , vliegwiel ).
Dat er verschil zit in de vork waar het druklager opzit kan ik mij niet meer voor de geest halen .
Walter
Heb ik gedaan..enkel de kabel klopte niet.
Ok, de zaak is in orde gekomen, hij schakelt vlot op alle momenten en in elke versnelling.
Nu heb ik wel gemerkt dat er speling zit op de boomerang van de onkoppleling. De bout is een heel klein beetje ingesleten en de bus tussen boomerang en bout is ook licht ingesleten. En het boomerang zelf ook natuurlijk.
Mijn vraag is: de bout die door het boomerangetje gaat, is dat een normale bout met schroefdraad all the way? Of is het een pasbout met gedraaid middenstuk? Als ik de bout vastdraai, zit ie weer los na 3 keer ontkoppelen. Hij draait zichzelf los.
groet
vik
vikingo schreef:Mijn vraag is: de bout die door het boomerangetje gaat, is dat een normale bout met schroefdraad all the way? Of is het een pasbout met gedraaid middenstuk? Als ik de bout vastdraai, zit ie weer los na 3 keer ontkoppelen. Hij draait zichzelf los.
Ik meen me te herinneren dat het een normale bout is die in een kunstof lager (bus) valt. Het zou kunnen zijn dat de tap in je frictiecarter verrot (aan het gaan) is. Probeer eerst loctite.
If it runs, don’t fuck with it (Arnold Duijvestijn)
tatababa schreef:vikingo schreef:Mijn vraag is: de bout die door het boomerangetje gaat, is dat een normale bout met schroefdraad all the way? Of is het een pasbout met gedraaid middenstuk? Als ik de bout vastdraai, zit ie weer los na 3 keer ontkoppelen. Hij draait zichzelf los.
Ik meen me te herinneren dat het een normale bout is die in een kunstof lager (bus) valt. Het zou kunnen zijn dat de tap in je frictiecarter verrot (aan het gaan) is. Probeer eerst loctite.
Bij nader inzien gewoon de hele zooi vervangen; is gewoon versleten!
If it runs, don’t fuck with it (Arnold Duijvestijn)
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het is een gewone M7 in een ijzeren bus. De boomerang draait om het busje niet om de bout. idd alles vervangen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Vervangen was ik al van plan.
Maar ‘t is dus een normale M7
bedankt !