@ikke: Die oude BX, wat was dat er voor één? TRD turbo? 16/19TRS? De kleur groen lijkt op de foto ook niet Triton Groen.
rb schreef:@ikke: Die oude BX, wat was dat er voor één? TRD turbo? 16/19TRS? De kleur groen lijkt op de foto ook niet Triton Groen.
Kleur was oorspronkelijk blauw (bleu siréne of zoiets) het was een gewone diesel maar was van een liefhebber geweest voordien die de auto kompleet had overspoten in dat groen en allerhande extra accesoires had geinstaleerd.
Nog even reagerend op de post van SuperDave:
Met blokkerende wielen sta je op een droog wegdek eerder stil dan met ABS,
En er zullen vast ook wel mensen zijn die het ABS systeem bijna evenaren, helaas alleen met voorbedachte rade denk ik want als ergens van schrikt zul je niet meer concentreren op het rem vrees ik..
Bovendien ben ik het niet met je eens dat Xantia remmen zoveel beter zijn op een BX…Daar het in mijn geval bij een noodstop een gevecht tussen het ABS en mijn banden is en niet tussen mijn remmen en banden
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Nog even reagerend op de post van SuperDave:
Met blokkerende wielen sta je op een droog wegdek eerder stil dan met ABS,
Nee dus..
2 identieke BX’en zoeken met soortgelijke banden, 1 met en 1 zonder ABS en je zult het wel snel zien hoe het zit.
Ik durf me er zelf niet over uitspreken
rb schreef:Simpele Ziel schreef:Nog even reagerend op de post van SuperDave:
Met blokkerende wielen sta je op een droog wegdek eerder stil dan met ABS,
Nee dus..
Echt wel
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Linkje naar artikel op de site van RTL AutoXpercience
autoexperience schreef:ABS verkort niet de remweg (die wordt zelfs langer op een droog wegdek) en het voorkomt ook het slippen in de bochten niet. Het zorgt voor een controleerbare auto bij hard remmen.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Linkje naar artikel op de site van RTL AutoXpercience
autoexperience schreef:ABS verkort niet de remweg (die wordt zelfs langer op een droog wegdek) en het voorkomt ook het slippen in de bochten niet. Het zorgt voor een controleerbare auto bij hard remmen.
Maar ik zie hier niets in staan dat met blokkerende wielen sneller stil gestaan wordt dan met ABS. Hier wordt wel gezegd dat ABS de remweg niet verkort en dat hadden we hier ook al geconcludeerd.
Echter in noodsituaties is bijna niemand in staat om tegen het blokkeren aan te remmen, zodoende is ABS een ideaal hulpmiddel in noodsituaties.
Sommige mensen hebben echt een hard hoofd he
ABS verkort niet de remweg (die wordt zelfs langer op een droog wegdek)
Hoe kun je dit anders lezen dan?
dat je met non ABS remmen beter kan remmen dan met ABS?
Dat zou betekenen dat iemand die gedoseerd remt dus nog eerder stil staat dan met ABS
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Linkje naar artikel op de site van RTL AutoXpercience
autoexperience schreef:ABS verkort niet de remweg (die wordt zelfs langer op een droog wegdek) en het voorkomt ook het slippen in de bochten niet. Het zorgt voor een controleerbare auto bij hard remmen.
Hehe, je doet je alias weer eer aan. Lees aub nog eens de diepgravende bijdragen in dit topic en baseer je niet op een simplistische samenvatting op “een willekeurige” site. Niet alles wat op internet staat klopt tot in de perfectie (understatement).
Samengevat: Theoretisch gezien wordt de remweg met ABS op droog asfalt langer dan bij een bestuurder die in staat is perfect tegen het blokkeren te remmen. De gemiddelde bestuurder is (zeker in panieksituaties) helemaal niet ideaal en zal dus zeker baat hebben bij ABS.
Wat betreft het slippen in de bocht. Als het slippen in de bocht veroorzaakt wordt door een te hoge bochtsnelheid (waarbij van remmen geen sprake is) dan klopt dat. Glijdt de auto in de bocht door blokkerende wielen ten gevolge van een remactie weg, dan kan ABS wel degelijk voorkomen dat de auto slipt in de bocht.
Simpele Ziel schreef:Sommige mensen hebben echt een hard hoofd he
Ja, dat kun je wel stellen. Of een simpele ziel
mpostma schreef:Simpele Ziel schreef:Sommige mensen hebben echt een hard hoofd he
Ja, dat kun je wel stellen. Of een simpele ziel
Er wordt gesproken over een Antie Blokkeer Syteem, mag ik dan aannemen dat als men het heeft over NIET ABS, je dan uitkomt op wel blokkerend?
Overigens is het niet zomaar een willekeurige site, of eigenlijk wel, want overal lees het soortgelijke.
Bovendien, waarom zou je MET abs tegen het rempunt aan proberen te gaan remmen? wat dus nogmaals versterkt dat ze het waarschijnlijk hebben over blokkerende wielen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Do I need to say more? Aanvaard het nu maar, het is ECHT zo.
Dat het veiliger is met ABS omdat het in meer situaties helpt dan niet, blijft een feit. Net als met gordels: in 3 procent (of nog minder, echt geen idee) werkt een gordel zelfs verkeerd, was je beter afgeweest zonder gordel. Ik geloof niet dat er iemand in zijn hoofd haalt om om die drie procent de gordel maar niet te gebruiken…
Groeten,
Jan
Chinco schreef:Net als met gordels: in 3 procent (of nog minder, echt geen idee) werkt een gordel zelfs verkeerd, was je beter afgeweest zonder gordel. Ik geloof niet dat er iemand in zijn hoofd haalt om om die drie procent de gordel maar niet te gebruiken…
Groeten,
Jan
Om eerlijk te zijn hoor ik bij die 3 procent; bij mijn enige (gelukkig) ongeval waarbij ik op de achterbank van een mitsubishi Colt zat heeft het niet dragen van een gordel mij juist onthouden van enig verder letsel.
Zelf uiteraard wel altijd de gordel om nu
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Chinco schreef:
Do I need to say more? Aanvaard het nu maar, het is ECHT zo.
Dat het veiliger is met ABS omdat het in meer situaties helpt dan niet, blijft een feit. Net als met gordels: in 3 procent (of nog minder, echt geen idee) werkt een gordel zelfs verkeerd, was je beter afgeweest zonder gordel. Ik geloof niet dat er iemand in zijn hoofd haalt om om die drie procent de gordel maar niet te gebruiken…
Groeten,
Jan
HAha, we zijn het best met elkaar eens. Onder ideale omstandigheden is ABS een verslechtering op pure remweg. In de praktijk met een paniekerige of niet ideale chauffeur acht ik ABS toch handiger.