IkKe schreef:macnail schreef:[
Tjah dan heb ik een probleem zeker?
Maarja 1 op 10 is wat grof uitgerukt hoor voor 50L diesel doe ik ongeveer 540km en dat van het terugschakelen vind ik dus goed want had me het omgekeerd laten wijsmaken.Maar 1:11 is ook nog steed veel te hoog.
Tjah vind het probleem zelfs allesinds niet daarom als toppicstarter erachterkomt wat zijn probleem was ik zit met exact dezelfde symptomen.
Als je “zomaar” een dieselpomp overzet is de timing vrijwel gegarandeerd niet goed en kun je van alles verwachten.
Kom je vanuit een goed functionerende situatie en stijgt het verbruik ineens zonder verder ingrijpen sterk dan is er duidelijk iets anders aan de hand. Kijk dan vooral ook goed naar lekkages, onder de pomp door bijv. kan heel veel brandstof lekken zonder dat het opvalt. Een diesellucht die je eerst niet rook is daarvan een indicatie.
Ich bin ein Breaker
Hij is weer rookvrij!
De pomp heb ik ruim 4 mm vervroegd.
Nu loopt hij goed.
Koud nagelt hij een klein beetje(zoals het hoort)
Op de snelweg totaal geen rook meer.
Tijdens het optrekken ook niet.
Wel een heel heel klein pufje maar ja het blijft een dieseltje
En voor de mensen die het probleem in eens krijgen denk ik niet dat het zin heeft om aan de pomp te draaien…
Ik zou eerst andere dingen proberen zoals luchtfilter bv.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
dappieman schreef:Hij is weer rookvrij!
De pomp heb ik ruim 4 mm vervroegd.
Nu loopt hij goed.
Koud nagelt hij een klein beetje(zoals het hoort)Op de snelweg totaal geen rook meer.
Tijdens het optrekken ook niet.
Wel een heel heel klein pufje maar ja het blijft een dieseltjeEn voor de mensen die het probleem in eens krijgen denk ik niet dat het zin heeft om aan de pomp te draaien…
Ik zou eerst andere dingen proberen zoals luchtfilter bv.
Precies. En als dat niet helpt, absoluut snel de verstuivers (laten) testen want met kapotte exemplaren kun je je motor goed slopen!
Ich bin ein Breaker
En dan nog een tip.
Als je je verstuivers eruit haalt vergeet niet je brandplaatjes en het koper afdicht ringetje te vervangen.
Anders sluit de verstuiver niet meer goed af.
Is ook niet helemaal de bedoeling.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!