die binnenverlichting is zeker een aanrader, in de C15 was er enkel die net achter de voorste stoelen, vermits ik de zonnekleppen van de AX passend heb gemaakt op de C15 moest ik ook nog de midden beugeltjes daarvan passend maken of het lampje van de AX erbij monteren (waar die beugels in zitten), gekozen voor het extra lampje en dat is super zoveel licht als je instapt
rechts had hij geen deurcontact en links was het stuk, weerom uit de AX en wat een genot
welke binnenverlichting ga je nemen, die van de berlingo zijn zeker niet slecht (zullen in nog andere Citroën modellen zitten ook, ik zag ze ook in de peu 406)
ik zie dat je nogal wat stroomverbruikers plant (extra lichten, ditjes en datjes) levert de dynamo genoeg of moet je aan een sterkere denken?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dynamo, niet aan gedacht !
Maar ik weet niet wat voor binneverlichting ik neem. Ik weet dat er Belgische Eenden zijn met ‘automatische’ binnenverlichting, maar dat lijken me dure onderdeeltjes Ik denk dat ik gewoon standaard lampjes neem en daar ene schkelaar aan frot. Het hoeft niet mooi te zijn, wel robuust en goed.
Schijt aan originaliteit.
paso schreef:ik zie dat je nogal wat stroomverbruikers plant (extra lichten, ditjes en datjes) levert de dynamo genoeg of moet je aan een sterkere denken?
Ja….volgens mij zou deze wel geschikt zijn :
simpel een andere dyno plaatsen met ongeveer 90 Ah .
alternativen zijn die uit een::
BX TZD.
Berlingo diesel.
Xantia (met airco).
op verzoek wil ik wel ff navraag doen welke dynamo redelijk past zonder akelinge aanpassingen, en eventuele kosten.
mvgr wupke
Op zich mag dat best natuurlijk Echter, het eerste doel is m’n Eend te voorzien van een nieuwe koets. Dus de toeters en bellen komen later.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Wordt een duur geintje dit.
Als ik zo ff snel een inschatting maak kom ik uit op zo’n 8000,- en dan tel ik kleine zaken en alle toeters en bellen niet mee. Ook spuitwerk is niet meegeteld.
Het valt me ook op dat je wel erg veel vervangt uit voorzorg of je eend moet wel in erg slechte staat geweest zijn, dat je niks kunt overzetten.
Met name al dat verzinken en polyster maakt het duur. De koets en plaatwerk alleen al zal je al zo’n 6 a 7000 gaan kosten.
Maar suc6 met je plannen.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
kreazyV8wuppo schreef:simpel een andere dyno plaatsen met ongeveer 90 Ah .
alternativen zijn die uit een::BX TZD.
Berlingo diesel.
Xantia (met airco).
Zeg dat nou niet, straks mis ik een dynamo
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
EW schreef:Lelijke Eend schreef:
Is er iemand die hier nog iets aan toe te voegne heeft of op te merken heeft ? Ik hoor het graag !
Wat in mij opkomt gezien sommige wensen: Waarom koop je niet een Pluriël?
Ik zou mijn eend er niet voor willen ruilen! Maar een eend wel, natuurlijk.
Een eend is niet zomaar een auto, je krijgt er een band mee.
Vele liefhebbers doen onlogische dingen met hun geld, tenminsten, zo lijkt het. Een nieuwe wagen kopen en daarmee de waarde van een knappe 2cv in het eerste jaar afschrijven, da’s veel logischer!
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De Dynamo van de GS(A) past goed. 70A.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:
Is er iemand die hier nog iets aan toe te voegne heeft of op te merken heeft ? Ik hoor het graag !
Een aanjager voor in de kachelslang!
ik zie nergens een goede sponsor, lening of hypotheek staan
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tom Duckpower schreef:ik zie nergens een goede sponsor, lening of hypotheek staan
Ik wist niet dat dit draadje ook ging over de financiering van dit project? Misschien kan je daar zelf even een topic over openen.
patje74 schreef:Lelijke Eend schreef:
Is er iemand die hier nog iets aan toe te voegne heeft of op te merken heeft ? Ik hoor het graag !
Een aanjager voor in de kachelslang!
Indertijd monteerke ik in de slang inderdaad een aanjager uit een GS. Het was toen ook de citroën-garagist die me de tip gaf nadat hij dit ook had gedaan in de 2PK bestelwagentjes van het electriciteitsbedrijf die bij hem in onderhoud kwamen.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De aanjager van een GS is nog vrij groot, het past natuurlijk wel, maar het kan gemakkelijker.
Er zijn namelijk ronde aanjagers in de handel die perfect op de kachelslangen kunnen worden aangesloten.
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
patje74 schreef:Ik wist niet dat dit draadje ook ging over de financiering van dit project? Misschien kan je daar zelf even een topic over openen.
Lijkt me wel een onvermijdelijk feit.
Maar plannen kun je altijd hebben, maar of het allemaal haalbaar is. Dat zal de tijd uitwijzen.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"