DS23 nooit handgeschakeld geleverd??????????????????????????????
GRG
DS23ie met 5bak
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ooit heb ik een handgeschakelde ds 23-er break gehad….
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Zover ik weet (ik heb dan ook geen boek op schoot liggen) is de DS23IE inderdaad nooit met handgeschakelde bak geleverd.
De carb-versie misschien wel,dat zal ik in het midden laten…
En de Brèk is geen DS,maar een ID-F…
‘Spirit of avant-garde’
Pascal schreef:Zover ik weet (ik heb dan ook geen boek op schoot liggen) is de DS23IE inderdaad nooit met handgeschakelde bak geleverd.
De carb-versie misschien wel,dat zal ik in het midden laten…En de Brèk is geen DS,maar een ID-F…
Nou, ik heb toch echt een originele 23ie met 5 bak.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De carb versie 23 zeker. Ik ken een voorbeeld.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En van het 23ie blok zijn er zelfs 2 uitvoeringen: 1 met oliekoeler voor de halfautomaat en 1 zonder voor de handbak.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Pascal schreef:
En de Brèk is geen DS,maar een ID-F…
Onjuist.
Kijk maar in het boek van de Lange, pag 133.
Daar wordt de Break 23 (van 1973 tm 1975) aangegeven als DS 23 Break, en zo stond het ook in mijn papieren.
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Hier hebben jullie allebei gelijk,maar halen 2 dingen doorelkaar nl de
commerciele aanduiding en de fabricage aanduiding die ook in het chassisnr. verwerkt zit.
Ik volg dit draadje met veel plezier.
Je hebt een pracht onderwerp aangehaald Coyote!
Specialsten uit de hele wereld buigen zich over de vraag: Wat is het verschil tussen DS en ID.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Pascal schreef:Doe ik ook nog efkes een duit in het zakje:
De DS23 is nooit met een handgeschakelde bak geleverd.Uiterlijke verschillen zijn er legio,maar zoals al opgemerkt worden veel ID’s ‘verpallast….helaas.
Het enige wat niet verpallast kan worden zonder ingrijpende aanpassingen is de rempaddestoel uit een DS.
Bovendien vergeten veel mensen de motorkapontgrendeling te ‘verpallassen’.
Deze bestaan bij een ID uit zwarte rondgebogen stangen,bij een DS zijn het knoppen.
Alle andere uiterlijke kenmerken zijn dat wèl (gouden chevrons,gladde C-stijlbekleding,chroomstrips).
Persoonlijk hou ik meer van de kale ID’s; sierstrips doen af aan het lijnenspel van de wagen.
DS23 nooit met handgeschakelde bak geleverd? Wat een Bullshit…
Overigens zijn er ook DS23’s in niet-Pallas uitvoering verkocht, deze hebben natuurlijk wel een remknop
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Driver D wat is dan die DS Special van jouw.Volgens mij bestaat die hier
in Holland niet.Of Franse import?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het moet DSpecial zijn. Is een Belgische auto, zonder stuurbekrachtiging (in 1973 in Belgie leverbaar zonder stuurbekrachtiging) en met een stoffen interieur, dus geen skai zoals meestal in Nederland op de DSpecial geleverd werd
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
DS23 nooit met handgeschakelde bak geleverd? Wat een Bullshit…
Ik doelde dan ook,zoals je later kunt lezen,op de DS23IE…
Ik heb altijd begrepen dat Citroen deze summumvorm van DS-rijden alleen met halfautomaat leverde,om als laatste maal het exclusieve DS-gevoel aan te prijzen…..
Maar blijkbaar is zowel de ‘gewone’ 23 als de injectieversie dus wèl met handbak geleverd.
Ach..vergissen is menselijk niet?!
Boek van De Lange heb ik niet,alleen een engels boek
P.S: om de onduidelijkheid wat betreft de Breaks uit de wereld te helpen:
de break (‘brèk’ op z’n frans) is echt een ID.
In eerste instantie was er de ID19F (in diverse uitvoeringen),daar is later de ID20F bijgekomen.
Toen de 2100 motor werd geleverd duurde het uiteraard niet lang voordat ook de ID-F hiermee werd uitgevoerd.
Als gevolg hiervan kwam de ID19F te vervallen.
En nu komt het,let op:
De type-aanduiding ID-F ging eruit op het moment dat de ID19 en ID20 respectievelijk DSpécial en DSuper werden.
De ID20F werd de ‘Break20’ en de ID21F de ‘Break21’.
In Engeland werd dit van ‘Safari20’ en ‘Safari21’ varanderd in ‘DSafari20’ en ‘DSafari21’.
Om zowel op het vaste land als op de eilanden één vaste aanduiding te hebben voor de modellen werd uiteindelijk de naam van de Breaks veranderd in ‘DS20’ en ‘DS21’.
En hier is dus de verwarring ontstaan; de wagens staan te boek als ‘DS’ maar zijn ID’s! (ID-F’s dus).
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Met de rempaddestoel van een DS
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Hè?
schiet mij maar af..
Dan wordt het tijd dat er een aantal boeken worden herschreven blijkbaar…
‘Spirit of avant-garde’