3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
AX diesel 1.4 of 1.5???
Jalu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 06 april 2006 11:47 PM
  [ # 31 ]
Simpele Ziel schreef:

Ach, ,zo kan ik ook verhalen vertellen over de Benzine AXjes. Ik denk dat jij gewoon een slecht onderhouden exemplaar hebt gekocht…

Dat kun je rustig stellen, gold voor de mijne ook, was vijf jaar oud toen ik hem kocht, had 246000 km of gereden en had schijnbaar al 100000 km geen onderhoude meer gehad. Tja, het zal ongetwijfeld juist met dat soort autootjes voorkomen dat ze bereden worden door mensen die geen cent voor autorijden over hebben en dus ook het onderhoud laten voor wat het is.

In drie maanden tijd had ik allerlei lekke pakkingen en keerringetjes, versleten schijfremmen, aandrijfassen kapot, en meer van dat soort ongein. Ik heb de auto toen ingeruild op een Fiat Punto (benzine, nota bene…) en had daar al heel snel spijt van, ondanks dat een Punto een wat volwassener auto was reed de AX veel lekkerder.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 07 april 2006 01:30 AM
  [ # 32 ]
jasmin schreef:

een cietroen ax 1,5D wat een drama. ik heb er 2 maanden geleen een gekocht,dacht goedkoop en confortabel te rijden. NIET DUS. Na 3 dagen trapte ik door de drukgroep heen. Reparatie van 500 euro. Dacht net van de ellende af te zijn toen gister de brandstofpomp het begaf. weer een duur grapje. Dus als je er aan denkt om er een aan te schaffen kijk goed wat je koopt. als je het mij vraagt zijn de benziene AXjes veel betrouwbaarder en dus uiteindelijk ook goedkoper.

Trouwens weet er iemand een adresje voor een goedkoop gerefiseerd of tweeehands brandstofpompje voor me zieke 1.5 D?????????

Elk type auto heeft exemplarische problemen uiteraard. Ik neem aan dat je een auto hebt gekocht waarvan de onderhoudsgeschiedenis niet bekend was. De vorige eigenaar heeft er waarschijnlijk niet veel aan laten doen en nu zit jij met de ellende. Hoeveel kilometer heeft dit autootje op de klok staan?

Vergis je niet in een brandstofpomprevisie, kan een erg dure grap worden. Zoek eens naar dieselspecialisten in je regio, je dealer zal de brandstofpomp waarschijnlijk ook naar een dieselspecialist brengen.

Succes met je AX, waarvan ik denk dat ‘t enorm betrouwbare autootjes zijn!! (maar ook een toyota kan kapot)

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 07 april 2006 01:32 AM
  [ # 33 ]

Ik geloof dat ik met mijn advertenties (was ‘t niks?) de lay-out van de vorige pagina wat verziekt heb. Excuses daarvoor…  Surprisedops:

Profiel  
 
Kakelbont
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 04-01-2005

Gepost: 18 mei 2006 10:52 AM
  [ # 34 ]

Hee ik sluit hier effe aan in dit topic Smile

Ik ben in middels aan m’n derde ax bezig en daarbij m’n 2e 1.4 diesel.

Dat de diesels onbetrouwbaarder zijn dan benzine is onzin. Een benzine ax heeft bv weer allerlei electrische rommel die kapot kan gaan (ecu, inlaat en uitlaatsensoren, etc etc) en die heeft een diesel niet.

Tuurlijk kan je het slecht treffen, mijn eerste diesel was ook een drama, deze had nooit onderhoud gehad, zelfs geen wasbeurtje na de winter, en alles was vastgeroest. Maar dat kan je met elke ax overkomen.
En dat is nou juist het heikele punt, zoals hierboven al gezegd is, vaak zijn ax diesels kmvreters die na een paar jaar zonder ondhoud weer weggekickt worden. Goed opletten dus en een checklist aanhouden als je een ax diesel wilt gaan kopen. (zowel de 1.4 als de 1.5!)

Topwagentjes dus die diesels? Ja!, er is echter wel een grote MAAR:
Een diesel moet altijd netjes warm gereden worden. Anders blijf je koppakkingen vervangen. De koppakking is dan ook bij de TU benzine blokjes al geen sterk punt, toch kunnen zij iets meer koud getrappel hebben voordat ze het begeven.
Daarom heb ik het altijd al vreemd gevonden dat een TUD nooit standaard met een temperatuur meter is uitgevoerd. Iets wat ik dan ook in allebei mijn ax diesels zelf maar heb ingebouwd. (simpel universeel metertje).

Oja nog wat over de prestaties, een 1.4 zal best wat langzamer zijn dan een 1.5. Maar daar is niet alles mee gezegd. Een netjes bereden 1.4 kan zeer veel vlotter zijn dan een afgeragde. Dit klinkt banaal, maar het kan bij deze dieseltjes echt super veel schelen. Dit is ook weer terug te voeren op het warm rijden, of slecht onderhoud (hoe vaker olie ververst, hoe beter!). Ik sloeg echt achterover van de pit die in mijn huidige 1.4 dieseltje zat in vergelijking tot mijn vorige. Weer een aankooptip dus, een 1.4 hoeft echt niet langzaam te zijn!

Groeten Rob Smile

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 18 mei 2006 01:15 PM
  [ # 35 ]
kakanox schreef:

Omdat ik nu weer een betaalbaar dieseltje met veel ruimte zoek spant het een beetje tussen een AX Diesel, een Express en een C15D.

Wel apart dat je 2 bestelwagentjes meeneemt in je overweging. Al eens gekeken naar een Peugeot 205D? Volgens mij uiit de low budget dieseltjes een van de fijnste.

Profiel  
 
Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 04-06-2004

- Saxo vts 1.4
Gepost: 18 mei 2006 05:33 PM
  [ # 36 ]

Een express is best geinig, maar een C15 is gewoon cult vind ik! (Zeker met BX/ZX 16V blok)

Maar waar rijd je nu in rond dan Kevin?? De auto van Ellen?

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 mei 2006 07:29 PM
  [ # 37 ]

Volgens mij is die AX van Jasmin al een tijdje in het bezit van een ander forum lid alhier Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 mei 2006 02:38 PM
  [ # 38 ]

Koop jij weleens een auto waar geen ander blok in moet uitnoodzaak of uit verveling een ander blok erin lepelen Wink

Wat is er eigenlijk met dit blok aan de hand Confused:

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook