6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6

ABS inbouwen / ABS discussie
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 18 mei 2006 03:15 AM
  [ # 76 ]
Chinco schreef:

Do I need to say more? Wink Aanvaard het nu maar, het is ECHT zo.

Dat het veiliger is met ABS omdat het in meer situaties helpt dan niet, blijft een feit. Net als met gordels: in 3 procent (of nog minder, echt geen idee) werkt een gordel zelfs verkeerd, was je beter afgeweest zonder gordel. Ik geloof niet dat er iemand in zijn hoofd haalt om om die drie procent de gordel maar niet te gebruiken… Wink

Groeten,
Jan

Het vreemde is dat er wordt gediscussieerd over de doseerbaarheid van de remmen, maar in feite moet je als bestuurder maar 1 basisprincipe aanleren: niet remmen én sturen tegelijk.

Bij een te hoge bochtsnelheid helpt alleen een hogere macht nog, met ABS kom je dan ook niet verder.

En in een bocht kun je beter zelfverzekerd met gas los de minst schadelijke plek zoeken om DOOR te rijden dan dat je je in een oncontroleerbare slip stort. Ja, dat vergt enige zelfoverwinning kan ik uit ervaring vertellen en het had ook _bijna_ bloedspetters en ernstige krasjes op mijn BX veroorzaakt Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 18 mei 2006 07:36 PM
  [ # 77 ]

Mja, abrupt gas los en gelijk wegsturen raad ik ook niet iedereen aan Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 19 mei 2006 03:30 AM
  [ # 78 ]
Simpele Ziel schreef:

Mja, abrupt gas los en gelijk wegsturen raad ik ook niet iedereen aan Wink

Soms moet je wat, en bij gas los heb je echt verbazingwekkend snel (zo niet meteen) weer grip. Als je niet ingestuurd bent tenminste. Je zou het eens moeten oefenen als het weer eens ijzelt. Maar dat wil nooit zo in mei… Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 19 mei 2006 01:27 PM
  [ # 79 ]
karel schreef:
Simpele Ziel schreef:

Soms moet je wat, en bij gas los heb je echt verbazingwekkend snel (zo niet meteen) weer grip. Als je niet ingestuurd bent tenminste. Je zou het eens moeten oefenen als het weer eens ijzelt. Maar dat wil nooit zo in mei… Wink

Met gladheid op een ruime parkeerplaats oefenen is echt een aanrader. Gelukkig duurt dat nog wel een hele tijd voor het weer kan.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 19 mei 2006 03:45 PM
  [ # 80 ]

Mja, een regenachtige zondagmiddag op een 2 of 3 baans rotonde is ook goed hoor Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook