Vandaag zonder 1 enkele aanmerking de Belgische invoer- gelijkvormigheidskeuring doorgekomen. Eén van de eerste dingen die ik ga doen is de achterste nummerplaathouder opfrissen. Weet iemand of deze nu origineel hoogglans of satijnzwart waren ?
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
En heb jij problemen gehad bij de keuring met een verschillende bandenmaat voor en achter ???
Achterplaathouder bedoel je het paneel tussen de achterbumper waar ook de achterlichten op staan ?
Ik dacht dat dit glanzend is .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Afgaande op de foto’s in het boek van Jan de Lange is het eerder satijn- dan hoogglans.
EDIT: Walter was me voor en die heeft een ander idee
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Doe wat je mooi vindt! Ik vind glanzend persoonlijk netter staan!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
wbogaerts schreef:En heb jij problemen gehad bij de keuring met een verschillende bandenmaat voor en achter ???
Achterplaathouder bedoel je het paneel tussen de achterbumper waar ook de achterlichten op staan ?
Ik dacht dat dit glanzend is .
Walter
Neen toch niet. Het betrof een gelijkvormigheidskeuring (ingevoerde wagen uit Frankrijk) waarbij men één en ander opmeet en controleert alvorens de gewone keuring begint. De (overigens erg vriendelijke) man heeft ze wel een paar keer uitgebreid bekeken en toen hij opmerkte dat het reservewiel kleiner was als de voorbanden heb ik hem verteld dat ze achter kleiner waren. Ze zien dat wellicht ook aan de hand van het PVG nummer. Alles was in orde. Wel even schrikken als ze met het hamertje op de chassisbalken beginnen te tikken. Platen en verzekering kunnen nu aangevraagd worden en na 4 tot 10 weken mag ik terug voor het gelijkvormigheidsattest en -plaatje. Kostprijs € 99
Vandaag aan de nummerplaathouder begonnen en achteraan was deze glanzend
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Een van de Belgische leden op dit forum werd afgekeurd opdat er achteraan kleinere banden opstaan , vandaar mijn vraag .
Denk dat ze in het keuringsstation zelf niet goed weten wat nu juist is , anders vermoed ik willekeur .
Walter
Meten is weten , gissen is missen