De verlichting van het klokje doet het bij mij niet meer, dus hij blijft zeg maar gedimt als ik het contact aandoe. Hoe is dit te verhelpen? zit dit met een zekering ofzo? ik kon namelijk geen defecte zekering vinden in het zekeringskastje onder het dasboard. Of zit deze op een andere plaats?
(er staat overigens ook geen spanning meer op de polen die de verlichting verzorgen in het klokje)
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
draadbreuk???
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Er zit gewoon een dashboardlampje achter in die klok
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Gedimt of “uit”?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Is niet het lampje wat erachter zit kapot? Of bedoel je iets anders…
mvbbx schreef:Is niet het lampje wat erachter zit kapot? Of bedoel je iets anders…
Lampje is wel heel , er staat geen spanning meer op het snoertje dus ik vermoed dat er een zekering geklapt is maar ik heb geen idee welke.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
...als er een zek geploft is zou je in ieder geval meer moeten missen. de vraag is ook zie je het klokje gedimd of helemaal niet? e.e.a. hangt af van je lichtschakelaar: licht aan = klokachtergrondverlichting op halve kracht.
helaas kan ik het niet meer voor je opzoeken want ik heb mijn handboek voor de bix verkocht…
na ff zoeken in enkele toch bewaarde pdfjes (wel klote zoeken op de computer trouwens… heb ze liever op PAPIER) evenwel vraag ik me af welk model joe bezit, wellicht is dan de bewuste zek te herleiden.
Elektriek is magnifiek, maar van franse tekeningen word ik ziek
Ik heb een origineel boekje van mijn bx ik zal morgen sjecken op welke zekering dat zit.
Volgens mij op dezelfde als je radio toch?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
klokverlichting
De zekering voor verlichting klokje(als dit in het in het midden zit) is zekering F3 25A hier is veel meer over gezekerd zoals bediening relais achterruitverwarming, verlichting handschoenkastje, richtspots, verlichting vignet en nog meer
metro2005 schreef:mvbbx schreef:Is niet het lampje wat erachter zit kapot? Of bedoel je iets anders…
Lampje is wel heel , er staat geen spanning meer op het snoertje dus ik vermoed dat er een zekering geklapt is maar ik heb geen idee welke.
Hehe, die kapotte natuurlijk!
Ich bin ein Breaker
Het klokje zelf werkt nog wel. Heb het lampje er voor de zekerheid even uitgehaald en bekeken maar kon zo niet zien of ie stuk was. Hoe haal ik dat lampje uit zijn houdertje? Ik heb reservelampjes liggen (zijn gewoon dashboard lampjes toch?) De rest vd auto werkt overigens wel zoals het hoort te werken (binnenverlichting ed)
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Het klokje zelf werkt nog wel. Heb het lampje er voor de zekerheid even uitgehaald en bekeken maar kon zo niet zien of ie stuk was. Hoe haal ik dat lampje uit zijn houdertje? Ik heb reservelampjes liggen (zijn gewoon dashboard lampjes toch?) De rest vd auto werkt overigens wel zoals het hoort te werken (binnenverlichting ed)
Voorzichtig met een punttangetje eruit trekken. Niet te hard knijpen maar dat had je vast wel door
mvbbx schreef:metro2005 schreef:Het klokje zelf werkt nog wel. Heb het lampje er voor de zekerheid even uitgehaald en bekeken maar kon zo niet zien of ie stuk was. Hoe haal ik dat lampje uit zijn houdertje? Ik heb reservelampjes liggen (zijn gewoon dashboard lampjes toch?) De rest vd auto werkt overigens wel zoals het hoort te werken (binnenverlichting ed)
Voorzichtig met een punttangetje eruit trekken. Niet te hard knijpen maar dat had je vast wel door
Ik durfde inderdaad niet te hard te trekken omdat ik niet wist of het inderdaad een trek en sjor constructie was of dat het er misschien ingeschroefd zat ofzo.
Zal vanavond even het lampje vervangen en kijken of dat soelaas biedt.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:mvbbx schreef:metro2005 schreef:Het klokje zelf werkt nog wel. Heb het lampje er voor de zekerheid even uitgehaald en bekeken maar kon zo niet zien of ie stuk was. Hoe haal ik dat lampje uit zijn houdertje? Ik heb reservelampjes liggen (zijn gewoon dashboard lampjes toch?) De rest vd auto werkt overigens wel zoals het hoort te werken (binnenverlichting ed)
Voorzichtig met een punttangetje eruit trekken. Niet te hard knijpen maar dat had je vast wel door
Ik durfde inderdaad niet te hard te trekken omdat ik niet wist of het inderdaad een trek en sjor constructie was of dat het er misschien ingeschroefd zat ofzo.
Zal vanavond even het lampje vervangen en kijken of dat soelaas biedt.
Pas op, soms zitten er in het klokje lampjes die niet los kunnen!
Wel goed opletten want het fittinkje is soms ook anders dan van de rest; de koperen lipjes zitten a/d andere kant van de printplaat.
Ich bin ein Breaker
Bij mij zat het lampje VAST in het houdertje en er was geen mogelijkheid die eruit te halen.. misschien ooit vervangen met een lampie + houdertje-in-1-geheel (die heb je ook).. hoe dan ook, bij mij was het glas gesprongen bij het proberen het lampje er uit te krijgen.