5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
DE DS van blooper1963(IS VERKOCHT!!)
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 14 mei 2006 12:12 AM
  [ # 61 ]

ik bedoelde aftermarked Surprisedops:

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 18 mei 2006 01:59 AM
  [ # 62 ]

vandaag mijn materiaal toegekregen,of beter gezegd: er om gereden in houwaart bij TOM VERHEYDEN. dus een gereviseerde radiator,een koeltunnel,een nieuwe thermostaat,een gebogen darmeind voor de onderkant van de radiator en een een thermocontact,kan ik als ik wil een extra electrische fan monteren indien nodig.morgen de radiator monteren en de koeltunnel zijn nieuw jasje aanmeten + de bevestigings latjes in ijzer vervangen door latjes in alu en deze vastzetten met poprivetten van 4 mm.dan nog het kader wat aan de radiatorzijde komt een beetje verstevigend lassen,want het ziet er nogal kaduuk uit. en dan alle recuperatieonderdelen een likje zwarte antiroest geven ,dan kan ik overmorgen de koeltunnenl met zak ook weer monteren en de traverse waar de lichten afsteldraden aan hangen!! en dan moet ik nog ergens antivries zien te scoren. ja nu ik er aan denk:welke antivries mag er in een DS gekieperd worden?? het voorbereide koelvloeistofspul werd mij ten stelligste afgeraden omdat ik niet gans mijn koelsysteem geledigd heb,en nu zit er momenteel water met antivries in!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 mei 2006 12:18 PM
  [ # 63 ]
blooper1963 schreef:

:welke antivries mag er in een DS gekieperd worden?? het voorbereide koelvloeistofspul werd mij ten stelligste afgeraden omdat ik niet gans mijn koelsysteem geledigd heb,en nu zit er momenteel water met antivries in!

Water er weer uit en vervangen door standaard koelvloeistof. Daar zit ook antivries in.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 18 mei 2006 10:10 PM
  [ # 64 ]

En zorg voor een kannetje met koelvloeistaof dat groot genoeg is.
Als je motor net zol leeg is als mijn 23 ie blok, dan gaat er ongeveer 9 liter zo in, als de motor dan goed warm geweest is bijvullen met misschien nog een halve liter. Totale inhoud van het systeem is in mijn geval een liter of 13….. Maar er blijven in het blok zelf nog genoeg liters achter. En ik heb ook gewoon afgetapt, en de radiateur (3 rijen) geleegd en doorgespoeld en goed leeg laten lopen.

Suc6 met klussen, gaat helemaal goed komen.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 19 mei 2006 04:09 AM
  [ # 65 ]

vandaag alles terug gemonteerd:radiator +plastiek aan ventilator en de luchttunnel met zijn nieuw jasje in simili plastic of zoiets. Antivries en water toegevoegd en eens goed warm laten draaien, radiator word na een 15 tal minuten gedraaid te hebben goed warm en de ventilator koelt goed!! en dan ff een ritje gaan maken en eens goed geremd :resultaat linker rem pakt nog iets meer dan rechts!! heb dan een tochtje gedaan van zo’n 20 km en af en toe geremd zonder de wielen te blokeren en nu stilaan beginnen ze gelijk te remmen. En dan bij het terugkeren,ff de industriezone ingereden en een paar remnood tests gedaan en volgens mij pakken bijde remmen nu gelijk,aangezien ze tegelijker tijd blokkeren vooraan. morgen avond nog eens op de rembank gaan kijken en zien of ze daar ook gelijk pakken! nu nog iets:als mijn motor goed warm staat dan draait hij iets te laag staionair! soms dreigt hij stil te vallen!! hoe regel ik dit stationair toerental iets hoger bij een injectiemotor?? en bij koudestart draait hij ook niet goed rond!! ik moet haar altijd een keer of 4 herstarten eer ze op een iets verhoogd toerental verder blijft draaien. nu heb ik nog een probleem: nl. ik heb alles terug gemonteerd en weet niet of ik alles van de koplampbediening juist gemonteerd heb?? want mijn lampen schenen omhoog toen ik dit ritje gemaakt had en bij remmen vielen ze naar beneden!! ik heb vermoedelijk iets verkeerd teruggeplaatst met die veren en hendeltjes! dit moet morgen ook nog eens nagekeken worden! voor de rest rijd mijn dame prima, er zit geweldig veel trekkracht in de motor enkel bij schakelen van 1e naar 2e versnelling schokt ze even.van 2e naar 3e en van 3e naar 4e gaat ‘t heel zacht! valt hier ook iets af te stellen?? ik heb wel de werkplaats handboeken , maar weet daarom nog niet wat er moet bijgesteld of gedaan worden!! wat is de oorzaak van het schokken van 1e naar 2e (halfautomaat)?? Nu nog wachten tot het hier weer mooi weder word en dan kan ik haar eens een grondige poetsbeurt geven en eens waxen,zodat ze blinkt gelijk een spiegel,en dan fototjes maken Laughing

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 19 mei 2006 11:40 AM
  [ # 66 ]
blooper1963 schreef:

Tom Verheyden,de Belgische verkoper van citronpieces in Houwaert bij Leuven!!  Wink

Och die ZAK !
Oplichter van formaat!

Profiel  
 
Mink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 19 mei 2006 03:36 PM
  [ # 67 ]

Achterop je koplampen zit een ijzeren stangetje om de hoogte af te stellen. Deze zijn losgeschoten van het lamphuis.
Klepje van de lampunit verwijderen om de lamp van voren tegen te houden en het stangetje terug duwen in het kunststof huisje.

Het zou makkelijker lezen zijn als je gebruik maakt van HOOFDLETTERS aan het begin van een regel. Wat minder leestekens!!!??? gebruikt en af en toe eens een nieuwe alinea aan te maken.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 mei 2006 04:49 PM
  [ # 68 ]
blooper1963 schreef:

nu nog iets:als mijn motor goed warm staat dan draait hij iets te laag staionair! soms dreigt hij stil te vallen!! hoe regel ik dit stationair toerental iets hoger bij een injectiemotor??

die dikke schroef op je luchtinlaat.

blooper1963 schreef:

van 1e naar 2e versnelling schokt ze even.van 2e naar 3e en van 3e naar 4e gaat ‘t heel zacht! valt hier ook iets af te stellen?? ik heb wel de werkplaats handboeken , maar weet daarom nog niet wat er moet bijgesteld of gedaan worden!! wat is de oorzaak van het schokken van 1e naar 2e (halfautomaat)??

fff langzamer doorschakelen van de 1 naar 2: er zit een dood punt tussen de 1 en de 2 (beter bekend als je vrij stand/start stand) hier moet je ff wachten voordat je ‘m doortrekt naar de 2.
evt je je de koppeling nog iets kunnen laten slippen ddor het (weinig !!!!)
uidraaien van de koppelingsregelaar ;nadeel daarvan is dat de overigen ook meer gaan slippen van 2 naar 3 en van 3 naar 4.
ook zou je het afstelprocedee van het werkplaatshandboek fff kunnen doorlopen….........

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 19 mei 2006 09:04 PM
  [ # 69 ]

de remmen van mijn C15 trokken ook, terug open gedaan niets te vinden
toen ben ik ook km of 20 gaan rijden en af en toe stevig remmen (ook zonder te blokeren)
daarna was alles in orde,ze zullen zich hebben moeten zetten

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 mei 2006 05:30 AM
  [ # 70 ]

Vandaag heb ik terug de rechter remblokjes eruit gehaald, en er schuurblokken in gestoken. En ik heb er zo ‘n 45 km mee gereden, en ze er dan weer eruitgehaald. Daarna heb ik terug de nieuwe remblokjes terug geplaatst en weer een ritje van een 30 à 35 km gemaakt. en dan enkele remtests gedaan. Amai mijn kl*ten,nu stuik ik bijna tegen de voorruit! en netjes gelijk remmen doen ze ook terug! Ik hoef maar een weinig de paddestoel aan te raken ,en ze staat onmiddelijk stil en rechtdoor. En bij een remtest door de wielen te laten blokeren,schuift ze mooi rechtdoor en bijde wielen blokeren! Vandaag heb ik ook de flexibele leiding vervangen van de uitlaat ,tussen de motorpijpen en de eerste breede pot. Dat stond ook vermeld op het rode schouwingsbewijs:uitlaat in slechte staat! dus ik hoorde wel een rommelend geluid,maar kon niet precies oordelen van waar het kwam. Tot de flexibel in RVS er daarnet zo goed als af lag aan de kant van de motor. Amai,heb ik gesukkeld om aan de kant van de pot,er het uiteinde eruit te krijgen!Ik heb een stukje van de potbuis moeten afslijpen. Ik ben dan achter een niewe flexibel gereden bij ERIC HOLLANTS in Dendermonde,amai wat heeft die aan DS onderdelen staan zeg!! ik woon er dan nog maar 20 km vandaan,en ik wist niet eens dat er daar een goede DS specialist was! Wat ik er ook leuk vind ,is dat je er zelf terrecht kan en sleutelen aan je DS, en als je iets niet weet,dan staat hij je met raad en daad bij! Vind ik knap! Er waren daar minstens een stuk of 6 à 7 personen aan hun Dame aan ‘t werken. Er was zelfs iemand die net een chassis restauratie achter de rug had en was haar aan ‘t bezetten met eerst een antiroest laag en dan van die zwarte ijzer verf zoals je bij de meeste DS’en ziet! Zo,nu nog wachten op de conformiteits documenten,en dan weer naar de keuring!! er stonden 3 opmerkingen op mijn afgekeurd controle bewijs. De remmen,waarop ze afgekeurd werd.En dan het lampje van het achtermistlicht dat groen was ,heb ik vervangen door een zwarte schakelaar met oranje ledje ingebouwd. En dat de uitlaat in slechte staat was!! Dus alle opmerkingen zijn verholpen,normaal moet ze erdoor geraken NU!!!

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 21 mei 2006 05:56 PM
  [ # 71 ]

We duimen met z’n allen voor je!

Gr Martijn

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 18 juni 2006 01:53 AM
  [ # 72 ]

Het ziet er naar uit dat ik volgende week mijn documenten van het ministerie van verkeerswezen,aangaande de conformiteit van mijn dame,zal terug krijgen gestuurd!
Dan kan ik haar laten herkeuren en een nummerplaat gaan halen!
EN DAN ZOU IK ER EINDELIJK LEGAAL MEE KUNNEN RONDRIJDEN Laughing  Laughing  Laughing
Ze verdient ‘t om even uitgelaten te worden!!

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 18 juni 2006 01:19 PM
  [ # 73 ]

Wat was dan precies het probleem? Als ze nu de documenten wel terugsturen.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 18 juni 2006 09:27 PM
  [ # 74 ]
citrods schreef:

Wat was dan precies het probleem? Als ze nu de documenten wel terugsturen.

Niks eigenlijk!!
Ik belde de volgende dag naar de controle en daar vertelden ze me dat dit de normale procedure is als : 1)men in Frankrijk(fabricageland) of in Nederland, het land waarnaar het voertuig voor ‘t eerst is uitgevoerd, geen geldig gelijkvormigheids attest kan vinden,men dan ook hier in België geen oficieel gelijkvormigheids attest kan uitgeven.
Dus is enkel het ministerie van verkeerswezen bevoegd om mij zo een attest op te stellen en dit als alleenstaand geval!! 2) heb je een buitenlands gelijkvormigheids attest,dan kan of mag de invoerder WEL een origineel attest bezorgen!! dus… daar zit ‘t verschil.
En ook,voor het eerst genoemde,moet je betalen(hoeveel,dat wist men mij nog niet te vertellen) en voor het tweede vernoemde hierboven zou het gratis zijn,en moet je ook geen gelijkvormigheidskeuring ondergaan!!
Had ik vrijdag ook gebeld,naar de dienst voertuigen,dienst gelijkvormigheid en daar vertelde men mij dat maandag 19 juni alles naar mij zou verstuurd worden!! ik ga alvast vrijdag een herkeuring en een verlofdag aanvragen Wink

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 19 juni 2006 01:36 AM
  [ # 75 ]

Hopen dus dat alles nu goed komt!

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook