2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
kleppen stellen, d-RIEM op spanning zetten..
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 18 mei 2006 03:59 AM
  [ # 16 ]

nou, zeg dat wel. ik was er zeker van dat de kleppen van mijn digit gesteld moesten worden.. niets is minder waar, alle kleppen binnen de normen en ook nog eens allemaal gelijk (natuurlijk wel verschil tussen inlaat en uitlaat….)
o-ja, 123000 op de teller

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 18 mei 2006 10:57 PM
  [ # 17 ]

de meter staat op 89000 dus wat dat betreft hoeft het ook niet misschien. Maar ik vind hem erg veel herrie maken en ik krijg de boel ook niet stationair. Misschien eerst toch de verdeelkap en bougiekabels vervangen.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 19 mei 2006 12:02 AM
  [ # 18 ]

ik moet zeggen dat de mijnes ook nog steeds herrie maakt…. stationair komt m.i. door de autochoke?

Profiel  
 
cwg
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 01-11-2004

Gepost: 19 mei 2006 02:37 PM
  [ # 19 ]
Eric schreef:

de meter staat op 89000 dus wat dat betreft hoeft het ook niet misschien. Maar ik vind hem erg veel herrie maken en ik krijg de boel ook niet stationair. Misschien eerst toch de verdeelkap en bougiekabels vervangen.

Klepspeling controleren kan natuurlijk geen kwaad, maar als je de beschreven problemen wilt oplossen zou ik het daar niet zoeken.

Wat betreft de “herrie” dat is erg lastig op afstand; zoek een ervaren monteur/hobbyist op die dit soort motoren kent en vraag hem wat hij denkt dat de oorzaak is, of probeer de “herrie” wat duidelijker te beschrijven.

Wat betreft stationair: voor dat je aanpassingen gaat of laat doen aan de brandstofvoorziening moet je zorgen dat je luchtinlaattraject en je ontsteking op orde zijn. Dus schoon luchtfilter, controleren op vacuum lekken, bougiekabels vervangen als ze hard zijn, verdelerkap vervangen als ie er versleten uitziet van binnen en de bougies vervangen. Dat laatste doe ik altijd bij een nieuw aangeschafte vonkjesmotor omdat je dan

1) wat kunt aflezen aan de bougies over de huidige staat van de motor en
2) dat je er dan voor kunt zorgen dat er verse bougies inzitten van een goed merk, bijvoorbeeld NGK.

Overigens zou een helderder beschrijving dan “ik krijg de boel ook niet stationair” ook helpen een betere diagnose te kunnen stellen (wat overigens niet wil zeggen dat ik dat dan kan hoor Wink ). Wat is het symptoom, onder welke omstandigheden treedt het op, wat heb je geprobeerd?

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 19 mei 2006 05:00 PM
  [ # 20 ]
Eric schreef:

de meter staat op 89000 dus wat dat betreft hoeft het ook niet misschien. Maar ik vind hem erg veel herrie maken en ik krijg de boel ook niet stationair. Misschien eerst toch de verdeelkap en bougiekabels vervangen.

Ik zou dat desnoods maar onderzoeken; als je zoiets simpels niet eerst checkt voor je aan iets toch wel behoorlijk ingrijpends als kleppenstellen begint ben je, eh, niet bepaald handig bezig.

Veel herrie kan ook komen door een gescheurd uitlaatspruitstuk bijvoorbeeld.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 23 mei 2006 05:10 PM
  [ # 21 ]

Gisteren bougiekabels vervangen en verdeelkap+rotor. Helaas veranderde niets aan het beroerde stationaire lopen. Ik ben bang dat ik de carburateur moet gaan schoonmaken en laten afstellen(duur). Ik heb al bij bccp geinformeerd over de kosten. Het is toch bezopen dat zoiets zo storingsgevoelig is.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 23 mei 2006 08:31 PM
  [ # 22 ]
Eric schreef:

Gisteren bougiekabels vervangen en verdeelkap+rotor. Helaas veranderde niets aan het beroerde stationaire lopen. Ik ben bang dat ik de carburateur moet gaan schoonmaken en laten afstellen(duur). Ik heb al bij bccp geinformeerd over de kosten. Het is toch bezopen dat zoiets zo storingsgevoelig is.

ik heb nu een handmatige choke en hij loopt nu heel mooi en constant stationair!

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 24 mei 2006 02:01 PM
  [ # 23 ]
woutersmits schreef:
Eric schreef:

Gisteren bougiekabels vervangen en verdeelkap+rotor. Helaas veranderde niets aan het beroerde stationaire lopen. Ik ben bang dat ik de carburateur moet gaan schoonmaken en laten afstellen(duur). Ik heb al bij bccp geinformeerd over de kosten. Het is toch bezopen dat zoiets zo storingsgevoelig is.

ik heb nu een handmatige choke en hij loopt nu heel mooi en constant stationair!

ik hoor er goede berichten van, hoe ben jij eraan gekomen? Via BCCP? Of heb je een peugot gestript.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 24 mei 2006 02:12 PM
  [ # 24 ]

het is er een van BCCP, maar dan tweedehands.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook