Lijkt me duidelijk: hoe krijg je een elec. voorportierraammechanisme uit de deur?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
deurpanneel eraf
en mechanisme kan door onderste gat.
rest wijst zich vanzelf
good luck
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Is inderdaad heel simpel. Zit met 3 schroeven vast. je zult alleen wel de isolatie moeten open maken op dat stuk.
Mja, dacht ik dus ook, maar het schijjnt volgens iemand anders een hell of a job te zijn…
Ik heb trouwens nog wel een foto waarop ik kan zien hoe en of wat..maar het mechanisme past dus door het onderste gat?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
jupz past erdoor het is wel even piellen
Na de tijd isolatie spul wel weer netjes vast/dicht maken
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik heb ook nog wel vervangende isolatie voor je, niet voor de hele deur, maar een stuk van 50x50cm.
Ik kan vanavond wel een paar foto’s voor je maken waar het duidelijk op te zien is, want ik moet er zelf ook nog een nieuwe in doen
de motor zit met 5 boutjes vast, en de geleide-rail met 2.
die geleide-rali moet je eerst losmaken, zodat je de ruit uit het mechanisme kan kantelen en schuiven. dan draai je de 5 bouten van het raammechanisme los en kan je deze via de onderkant eruit halen
Bij het terug zetten wel even het raam goed afstellen met de geleide-rail, anders gaat deze uit de sponning als je op de snelweg rijd en je raam open hebt
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
3 boutjes??? alleen de motor ja, en die moet je juist laten zitten aan het mechanisme lijkt me. ik heb de overige boutjes losgehaald en geprobeerd het hele zooitje naar binnen te duwen maar dat ging niet zonder te forceren. maar ik wil het morgenavond nog wel ff voor je proberen, simp. ziel. maar wil je nu de motor er ook bij of niet? misschien moet ik die eerst apart eruit halen.
groeten Pasqual.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
Ik zou de geleiderail die aan het raam vast zit er Niet af halen! Dan is het heel moeilijk die weer recht te krijgen. Als je met 2 personen bent, is het mogelijk om (als je het buitenste raamrubber er even afhaalt) het raam telkens zo te kantelen dat je alles weer goed op zijn plaats krijgt, het is een gepiel, maar het is goed te doen als je met minstens 3 handen bent, aangezien de meeste dat niet hebben kan je dus beter een tweede persoon erbij nemen.
De motor past idd door het onderste “grote gat” het dichts bij de scharnierpunt.
Pasqual schreef:3 boutjes??? alleen de motor ja, en die moet je juist laten zitten aan het mechanisme lijkt me. ik heb de overige boutjes losgehaald en geprobeerd het hele zooitje naar binnen te duwen maar dat ging niet zonder te forceren. maar ik wil het morgenavond nog wel ff voor je proberen, simp. ziel. maar wil je nu de motor er ook bij of niet? misschien moet ik die eerst apart eruit halen.
groeten Pasqual.
ja met motor graag als het lukt.
Mocht het idd lukken dan ben ik je daar erg dankbaar voor
heb ik eindelijk weer een complete 16v
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Als je enigszins handig bent, is het een karweitje van niets. De motor die met 3 boutjes vastzit maakt onderdeel uit van het geheel en kun je dus niet losmaken van de rest. Dus ook de motor losmaken.
Verder is het een kwestie van de boutjes losschroeven de boutjes naar binnen drukken en de geleidewieltjes uit de rails te rollen.
Let wel dat er enige spanning op staat door de veer die bij het motortje zit en dat de ruit snel kan zakken als alles los of eruit ligt.
Vooral bij het monteren straks handig: zorgen dat het nieuwe motortje niet in de helemaal-dicht-stand staat als je ‘m erin wil schroeven.
Harm schreef:Vooral bij het monteren straks handig: zorgen dat het nieuwe motortje niet in de helemaal-dicht-stand staat als je ‘m erin wil schroeven.
Precies, kijk even of beide armen van het schaar-mechaniek evenwijdig staan en zet ‘m zo stil. Dan het kleine railsje los (2 moertjes 10) en dan kun je de scharen uit het raamrails bevrijden, en vervolgens het hele mechaniek eruit.
Ik haal zelf overigens altijd het raammotortje er gewoon af, dan heb je alle vrijheid. Pas wel op het veertje, en vooral hoe het om zit; en bij oudere types (geheel zwarte motor) het nylon geleidebusje voor de as v/d motor.
Ich bin ein Breaker
janneman schreef:Ik zou de geleiderail die aan het raam vast zit er Niet af halen! Dan is het heel moeilijk die weer recht te krijgen. Als je met 2 personen bent, is het mogelijk om (als je het buitenste raamrubber er even afhaalt) het raam telkens zo te kantelen dat je alles weer goed op zijn plaats krijgt, het is een gepiel, maar het is goed te doen als je met minstens 3 handen bent, aangezien de meeste dat niet hebben kan je dus beter een tweede persoon erbij nemen.
De motor past idd door het onderste “grote gat” het dichts bij de scharnierpunt.
Die geleiderail die OM het raam zit moet je er niet afhalen idd. Maar als ie doorgerot is, who cares? Het ging toch om het mechaniek? Het kleine railtje wat met 2 schroeven aan de deur vastzit moet je wél losnemen.
Het buitenste raamrubber is iets wat je gewoon kunt laten zitten, tenzij de raamrail zó rot is dat ie er niet meer door kan (en de ruit er om de een of andere reden toch heel uit moet…).
Ich bin ein Breaker
nou simpele ziel, hij is er toch uit, zonder schade, viel inderdaad wel mee, beetje grof geweld moeten gebruiken. ik bericht je via marx-7 omdat mijn account of registratie fout zit om een of andere reden sinds ik gisteren mijn profiel wilde aanpassen, zal wel iets fout zijn gegaan. ik kan momenteel ook geen pb lezen of versturen. dus simp. ziel als je pb hebtvoor mij , ff via marx-7 a.u.b.
groeten Pasqual.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer