Op http://www.2cvgarage.nl stond bij de occasies een Simca 1000GLS ofzo.
er stond bij de omschrijving “Wordt geleverd met nieuwe APK, verse zandzak in het vooronder(anders wiebelt hij van de weg) en partij reservedelen. “
wat is die zandbak?
is ie om de auto te verzwaren voor een betere wegligging?
zodat een bocht nemen een realistisch doel word
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mijn pa heeft er drie gehad voor we op de 1100 overstapten.
Lag altijd in iedergeval een grint tegel bij de voeten van de bijrijder en een zak kolen voorin!
Het autotje woog 800 kilo en had 70 pk!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
langleve de voorwielaandrijving
bogaard77 schreef:mijn pa heeft er drie gehad voor we op de 1100 overstapten.
Lag altijd in iedergeval een grint tegel bij de voeten van de bijrijder en een zak kolen voorin!
Het autotje woog 800 kilo en had 70 pk!
Roept herinneringen bij me op, dit draadje…uit de jaren 70 en 80…..toen ik vrijwel alleen met Simca’s reed.
Alleen was de 1000 nu toevallig net het enigste model wat ik niet heb gehad…..de anderen wel, zoals de 1100, de 1501 (special)....1307-8…1510…de Solara…(die SX was een schitterende auto, reed heerlijk met veel optie’s als st.bekr, CC, elect.schuifdak en ramen…enz.)...de Horizon en zelfs de grote broer (maar toen was het al Chrysler-Simca geworden)...de 2-L automatique.
Ik vrees dat als Simca later niet failliet was gegaan (ondergebracht als Talbot bij Peugeot)....dat ik nu niet in een Citroën zou hebben gereden.. ops:
Maar ja…..het liep allemaal anders
Wellicht ben ik op dit forum wel 1 van de weinigen (zo niet de enigste) die nog een Simca-Horizon met de eerste 1905 diesel erin, heb gehad. (b.j ong 1982 of 83)
Had geen St.bekr. ....dus je trok je een ongeluk met inparkeren.
Simcaatju
Dat was de eerste auto van mijn vader. Daar heben we niet echt lang plezier van gehad, mijn vader heeft helaas de pech dat altijd door oorzaken van buitenaf ie 1 op de 2 auto’s platrijdt. Zonder zelf maar een schrammetje op te lopen gelukkig.
Mijn opa heeft er ook eentje gehad, een rode, met van deo ronde achterlichtjes.
Die van mijn vader was blauw metallic, GLS, 72’er 20-80-UF, gesneuveld op de N-33, in 3 berkenboompjes (toen nog klein) aan de andere kant van de weg belandt.
Oorzaa”: verkeerde zuinigheid…... De auto had diezelfde dag een grote beurt gehad, met als extraatje inbouw van heupgordeltjes achterin. Er zijn van de 4 banden slechts 3 vervangen, waarbij één achterband vernieuwd was, de andere had nog genoeg loopvlak…. Motor achterin, veel gewicht achterin, en diezelfde avond, rechte weg, weinig verkeer, klapte de niet vervangen band. Auto vloog over de andere weghelft de boompjes in. Total-loss…... gordeltjes achterin niet gebruikt… allen die voorin…
Daarna werden het kadettjes, een golfje, en suzukitjus…....
Het Citroén gevoel komt dus niet daarvandaan…..
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!