Beste mensen,
Sinds mijn kindertijd ben ik gek op Citroen, ben opgegroeis in een CX 2000 later een athena en geindigd met een palles ie daarna ging mijn vader over op Renualt…
zelf heb ik een BX tzi en een XM 2.0 16V uit 1997 gereden.
Momenteel rijd ik een auto v/d zaak(peugeot) maar de liefde voor de hydrolische citroens ben ik niet kwijt.
het liefst zou ik een type 1 CX willen aanschaffen.
Nu ben ik vandaag ben ik gaan kijken vaan een cx GTI uit 1983 geimporteed uit Duitsland zonder kenteken of officiele invoering. Het betreft een uitvoering met lederen bekleding die niet al te best meer is, motorisch is de auto volgens mij fantastich en alle electronica werkt (zelfs de lampjes van het bezine verbruik je weet wel groen geel rood)
Ik zou deze auto willen kopen, maar ik zoek iemand waar ik deze auto twee jaar kan stallen en kan opknappen, het liefst met iemand die er vanstand van heeft. Liefst in de buurt van Bussum (noord holland vlak bij Hilversum)
De auto is niet piep meer en ze zal gespoten moeten worden en het interieur verdient ook aandacht (wat er met het hemeltje gebeurd is weet ik niet maar het ziet er niet uit!)
Kan iemand mij helpen??
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
hoi ik wil je niet ontmoedigen maar ben je technisch en bedenk goed waar je aan begint want er kmot nog invoer bij en opknap kosten die erg hoog kunnen zijn ik denk dat ik al weet om welke auto het gaat op zivh een leuke auto maar bedenk wel goed voor je er aan begint of je er de tijd en geld wilt in steken om een goede auto te krijgen ik heb 1 ding geleerd bij een cx overhaast niks en kijk goed rond en koop liever een iets duurdere die goed is dan een opknap project als je niet technisch ben
Heb je de auto gezien? is een groene GTI denk je dat de auto wel de moeite waard is?
arentwilde schreef:Heb je de auto gezien? is een groene GTI denk je dat de auto wel de moeite waard is?
ik heb de auto niet in het echt gezien ik heb wel een party fotos van de auto ik wil je alleen waarschuwen dat je er goed over moet denken en dat je handig moet zijn want een cx kan een erg dure auto worden kwa technick
op zich is elke cx de moeite waard ik heb zelf een 20 tre uit 83 en vind het een prefecte auto die niks onder doe voor de autos van nu
bovendien hebben we het dan nog niet eens over de evt.stallingskosten gehad. In die regio is 100E p/mnd meer regel dan uitzondering. over 2 jaar is dat dus al 2400E
Wat dat betreft zou ik meer rond gaan kijken in nederland en daar een type 1 kopen met evt. wat klein werk.
ik heb zelf een ds gekocht en gerestaureerd een aantal jaren terug maar zou het nu niet meer overdoen daar de prijzen soms zelfs verdrievoudigd zijn het laten plamuren, schuren en spuiten van een auto kost al mininimaal 4000E.
(hobby clubs,zwart werkers en beun hazen niet meegerekend)
dus bezint er gij begint
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Hartleijk dank voor jullie antwoorden, ik ga nog maar even wachten.
Ik denk dat ik over een jaar ofzo op zoek ga naar een goed exemplaar in Frankrijk heb deze site gevonden http://www.motorlegend.com/annonces-automobile/CITROEN CX-occasion-13973.html#
waar veel mooie exemplaren staan voor nog geen 3000,- euro
Arent
arentwilde schreef:Hartleijk dank voor jullie antwoorden, ik ga nog maar even wachten.
Ik denk dat ik over een jaar ofzo op zoek ga naar een goed exemplaar in Frankrijk heb deze site gevonden http://www.motorlegend.com/annonces-automobile/CITROEN CX-occasion-13973.html#
waar veel mooie exemplaren staan voor nog geen 3000,- euroArent
pas goed op op deze sites vanwege het feit dat de fotos vaak niks zeggen en dat je zeer goed frans moet praten ik ben al veel richting frankrijk geweest voor een cx en vaak kom je bedrogen uit
ct is niet verplicht voor export
Mijn ouders wonen in Frankrijk (haute garonne) als ik daar naar toie ga kom ik langs Cahors (N20 of A20 inmiddels) ik zal dan zeker langs komen kun je me je e-mail geven? dan spreken we een keertje af wordt wl ergens in 2007 vrees ik.
Gr, Arent