fuseepennen..
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 20 mei 2006 09:33 PM

Op de laatste keuring van m’n 2PK, zijnde in 1992 staat volgende:

Fuseepennen-ophangingsgewrichten : staat/speling

Op welke plaatsen moet ik nu controleren? En hoe?

dank bij voorbaat.
vik

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 21 mei 2006 12:53 AM
  [ # 1 ]

Dankjewel Wink

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 mei 2006 01:53 AM
  [ # 2 ]
André schreef:

Deze mag vrij veel zijn: 1,5mm boven, 1,5mm beneden, samen max 2mm.

Omdat dit vele malen meer is dan op fuseekogels, worden A-types hierop vaak onterecht afgekeurd bij universele garages. Simpelweg omdat ze hier niet van op de hoogte zijn.

Ben je bij een bedrijf geweest die bekend is met de wagen?

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 21 mei 2006 01:08 PM
  [ # 3 ]
patje74 schreef:

Ben je bij een bedrijf geweest die bekend is met de wagen?

Hier in belgie loopt dat effe anders. Wij moeten jaarlijks laten keuren, maar dit gebeurt niet ergens in een kleine garage. In België is het net zo’n “aan de band fabriek” waar je door moet. Auto’s worden aan de band en gelijk gekeurd. De keurders zijn dikwxijls schoolverlaters, sommigen hebben nog nooit van een DS of Ami gehoord, 2Pk kennen ze meestal wel. Het moet snel gaan er wordt duchtig geprikt en gepookt op zoek naar corrosie..  Evil or Very Mad
Dus ook geen persoonlijk contakt met de keurders, iedereen gelijk voor de wet.
Een 2pk van ‘83 moet de zelfde keuring ondergaan als een SL500 van 2002.

groeten

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 mei 2006 05:12 PM
  [ # 4 ]

als blijkt dat de keuring verkeerd is moet je klacht neerleggen bij de stationchef, misschien eens bij de Citroën binnen springen om hun oordeel te kennen?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 mei 2006 10:18 PM
  [ # 5 ]

Als er een beetje gemakkelijk gekeken wordt, dus in dit geval alleen een beetje aan het wiel rukken, kan het dan ook zijn dat er speling op het lager zit ? Die kans is kleiner dan speling op de fusee, maar het is mogelijk. Overigens, als ik het meemaak dat mijn Eend ergens op afgekeurd wordt dan repareer ik het. Het maakt me dan geen barst uit of die afkeur dan strikt gezien terecht is of niet. Better be safe than sorry Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 22 mei 2006 12:14 AM
  [ # 6 ]

Tot nog toe zaten bij mij alleen de lagers los ( Surprisedops: ), ik heb nog nooit een fuseepen (laten) vervangen. Alleen compleete draagarmen (wederom Surprisedops: ).

Overigens, als de passing van de draagarm wat ruim wordt, dan zou je toch overmaatse fuseepennen kunnen (laten) maken ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 mei 2006 12:48 PM
  [ # 7 ]

Mijn fusees zijn vorig jaar vervangen bij de Ami. De opwaartse speling was dermate groot( meer dan een 1 mm) Dus terecht.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 22 mei 2006 01:08 PM
  [ # 8 ]

Dank voor de reacties, het verdikt horen jullie binnen ±2 weken.. eerst nog wat laswerk verrichten Wink

groeten

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 29 mei 2006 03:04 PM
  [ # 9 ]

Ok laswerk is voorbij.
Ik heb de pennen gecontroleerd, en daar zit zeker geen overmatige speling.
Zit wel een beetje speling op het wiellager. Is dat aan te trekken?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 mei 2006 04:09 PM
  [ # 10 ]

Als de moer op je aandrijf as goed vast zit en je lager heeft speling, dan is ie verrot. Echter, meestal voel je de speling op je stuurkogeltje terwijl je denkt dat het lager speling heeft….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 29 mei 2006 04:14 PM
  [ # 11 ]

Ik heb speling ook wel eens verholpen door die ring die het lager opsluit in het lagerhuis wat vaster te draaien.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 mei 2006 04:18 PM
  [ # 12 ]
Lelijke Eend schreef:

Ik heb speling ook wel eens verholpen door die ring die het lager opsluit in het lagerhuis wat vaster te draaien.

Ik ging er wel vanuit dat die heel goed vast zat…
Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 30 mei 2006 11:15 AM
  [ # 13 ]
bogaard77 schreef:

Als de moer op je aandrijf as goed vast zit en je lager heeft speling, dan is ie verrot. Echter, meestal voel je de speling op je stuurkogeltje terwijl je denkt dat het lager speling heeft….

Ik controleer opnieuw voor alle zekerheid.

Profiel  
 
CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 31 mei 2006 09:14 PM
  [ # 14 ]

Lekker veel dik vet erin voor de APK, zo lijkt de speling weer wat minder. Een garage met verstand van eenden weet wel hoeveel de speling mag zijn, erg veel in ieder geval.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook