Heren / Dames
Ik hoorde de DS al wat brommen en toen ik naar de uitlaat ging kijken zag ik dat de achterste uitlaat los hing van de middendemper.
de twee stukken zijn doorgeroest.
wat te doen ? is dit een klusje voor kwikfit en zo ja wat zijn de kosten?
groet Robert
Ik denk niet dat Kwik-Fit deze uitlaten op voorraad heeft, ze zijn te koop bij bv Chyparse voor zo’n 85 euro (Pallas demper/tussenpijpen incl. montage set) of ga ff langs bij bv de DS Keyzer in Amsterdam.
Succes,
Alexander
Is de rest van de uitlaat nog wel ok? Je zou een rvs uitlaat kunnen overwegen, véél duurder, maar dan heb je ook wat.
Niet naar de Kwikfit gaan.
m
de aansluiting is verroest
de demper is ok en de 2 pijpen naar achteren zijn ook ok
alleen waar ze aan elkaar vast zitten is doorgeroest.
voor zo’n tussendemper zou ik inderdaad fff een adresje in A’dam opzoeken
je heb daar bijv. ook nog DS-advies…
fff google doorlopen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dat wordt dus een nieuwe dwarsdemper en 2 pijpen plus materiaal
dwarsdemper 96 euro
montageset 18 euro
2 lange pijp 100 euro
Maar als je je dwarsdemper loshaalt heb je ook kans dat je flexibele stuk gaat lekken kost 36 euro
m
Marten schreef:Dat wordt dus een nieuwe dwarsdemper en 2 pijpen plus materiaal
dwarsdemper 96 euro
montageset 18 euro
2 lange pijp 100 euroMaar als je je dwarsdemper loshaalt heb je ook kans dat je flexibele stuk gaat lekken kost 36 euro
m
dat….. zijn in ieder geval geen RVS prijzen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Re: middendemper stuk
macdoedel schreef:Heren / Dames
wat te doen ? is dit een klusje voor kwikfit en zo ja wat zijn de kosten?
groet Robert
ligt er ook aan hoe handig je bent, ik heb ook net de spullen voor de uitlaat gehaald en ben van plan om ze zelf te monteren. Het is best te doen, ik heb het al eens gedaan terwijl de DS op bokken stond, dat is niet aan te raden. Een brug maakt het werk veel makkelijker. Als je wilt, kun je bij mij langs komen en de brug gebruiken… mits ik mijn eigen DS er weer tussenuit heb natuurlijk, die staat er nu met doorgebrande bedrading.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Hoi,
ik heb die klus zelf ook gedaan een paar weken terug. Is prima zelf te doen, maar de dame op een brug werk ideaal. Misschien enig kracht gereedschap nodig om eventuele klemmen los te krijgen, maar verder kom je met de gewone gereedschapskist heel ver.
Let na afloop er op dat alees goed gasdicht is, zo niet, de boel even strakker trekken, of ietwat verschuiven (bij mij lekte de nieuwe flexpijp bij de aansluiting op het uitlaatstuk van de motor).
Een neiuwe flexpijp sowieso doen, want die zijn niet zo lang flexibel heb ik begrepen. Je kunt het eerst proberen met de oude, en de nieuwe weer terug brengen als het goed gaat, maar voor hetzelfde geld mag je de klus nog een keer doen.
suc6!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
hoi,
Ik heb gisteren ook het flexibele eind van de motor naar de midden demper vervangen en heb eerst de wagen in hoogste stand gezet en daarna er de kriksteun, halverwege aan de knobbel, tussen de 2 deuren onder gezet. En daarna de wagen naar de laagste stand laten komen. Zo ging mijn Dame eens van de grond langs één zijde
Daarna heb ik 2 snelbouwstenen onder de banden gelegd van 14 hoog(past er net onder),en de wagen terug in hoogste stand gebracht! En ik vind dat je dan plaats genoeg hebt. Het deel aan de motor kolektorbuizenstel ging er redelijk gemakkelijk af,maar de andere kant aan de middendemper,was er met geen mankracht uit te krijgen!
Ik heb dan maar een deel van de demperpijp afgeslepen met een slijptol.(want de nieuwe gevlochten flexibele slang was toch meer dan lang genoeg!) en er dan weer 4 gleufjes in geslepen,een beetje uit gevijld en dan van die uitlaatpasta ingesmeerd en de nieuwe slang ging er als vanzelf in geschoven. Dan aan bijde zijden goed vast gezet met vooraaan een nieuwe klem van 48 mm, en achter heb ik de oude klem herbruikt omdat deze zo goed als nieuw was! en nu maakt de uitlaat geen lawaai meer! enkel achteraan bij de laatste demper,maar daar zijn er 2 gaatjes in geboord voor het water eruit te laten lopen!
Zo gaat deze minder vlug stuk
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 10-05-2005
- (Grand) C4 Picasso Business
Ja ik heb het zelf ook gedaan
Auto in hoogste stand en bokken eronder
De flexpijp aansluiting op de vlampijp heb ik nog wel moeten doorslijpen.
De rest van te voren goed met kruipolie inspuiten.
Je moet nog wel een beetje lenig zijn om overal bij te kunne en een krik is ook handig om de pijpen of demper te ondersteunen maar ja een brug is ook wel handig
Succes
Grand C4 Picasso
DSpecial ‘74
C5 Break
Xantia, ZX, BX
middendemper
Als je toch moet vervangen kun je het beter gelijk goed doen. Door de flex.pijp ook mee te nemen, nieuwe ophangrubbers en een nieuwe brilklem voor de achterpijpen.
Werkwijze: voor aan beginnen, de verbindingen insmeren( rijkelijk) met uitlatenkit, nog niet vast zetten maar gewoon los/vast dan als alles er onderhangt de boel netjes uitlijnen en dan pas vastzetten. Een brug is natuurlijk altijd makkelijk maar op straat is het ook te doen.
Extra aandacht voor de aanluiting van de lange pijpen want daar wilt het nog al snel lekken.
succes. gr. Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
45 min bij Auto Renaissance
Contact: Dan Davidson
Adres: Pieter Braaijweg 89, 1099 DK Amsterdam (Noord-Holland)
Telefoon: 020 694 82 63 - Fax: 020 694 82 63 - Website
helemaal blij en stil dat ze is
groet robert[/img]