middendemper stuk
macdoedel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 21 mei 2006 11:46 AM

Heren / Dames

Ik hoorde de DS al wat brommen en toen ik naar de uitlaat ging kijken zag ik dat de achterste uitlaat los hing van de middendemper.

de twee stukken zijn doorgeroest.

wat te doen ? is dit een klusje voor kwikfit en zo ja wat zijn de kosten?

groet Robert

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 21 mei 2006 11:58 AM
  [ # 1 ]

Ik denk niet dat Kwik-Fit deze uitlaten op voorraad heeft, ze zijn te koop bij bv Chyparse voor zo’n 85 euro (Pallas demper/tussenpijpen incl. montage set) of ga ff langs bij bv de DS Keyzer in Amsterdam.

Succes,

Alexander Cool

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 21 mei 2006 12:33 PM
  [ # 2 ]

Is de rest van de uitlaat nog wel ok? Je zou een rvs uitlaat kunnen overwegen, véél duurder, maar dan heb je ook wat.
Niet naar de Kwikfit gaan.
m

Profiel  
 
macdoedel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 21 mei 2006 12:49 PM
  [ # 3 ]

de aansluiting is verroest

de demper is ok en de 2 pijpen naar achteren zijn ook ok

alleen waar ze aan elkaar vast zitten is doorgeroest.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 mei 2006 01:10 PM
  [ # 4 ]

voor zo’n tussendemper zou ik inderdaad fff een adresje in A’dam opzoeken
je heb daar bijv. ook nog DS-advies…
fff google doorlopen Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 21 mei 2006 01:18 PM
  [ # 5 ]

Dat wordt dus een nieuwe dwarsdemper en 2 pijpen plus materiaal
dwarsdemper 96 euro
montageset 18 euro
2 lange pijp 100 euro

Maar als je je dwarsdemper loshaalt heb je ook kans dat je flexibele stuk gaat lekken kost 36 euro
m

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 mei 2006 01:29 PM
  [ # 6 ]
Marten schreef:

Dat wordt dus een nieuwe dwarsdemper en 2 pijpen plus materiaal
dwarsdemper 96 euro
montageset 18 euro
2 lange pijp 100 euro

Maar als je je dwarsdemper loshaalt heb je ook kans dat je flexibele stuk gaat lekken kost 36 euro
m

dat….. zijn in ieder geval geen RVS prijzen Laughing  Crying or Very sad

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 21 mei 2006 01:59 PM
  [ # 7 ]

Re: middendemper stuk

macdoedel schreef:

Heren / Dames

wat te doen ? is dit een klusje voor kwikfit en zo ja wat zijn de kosten?

groet Robert

ligt er ook aan hoe handig je bent, ik heb ook net de spullen voor de uitlaat gehaald en ben van plan om ze zelf te monteren. Het is best te doen, ik heb het al eens gedaan terwijl de DS op bokken stond, dat is niet aan te raden. Een brug maakt het werk veel makkelijker. Als je wilt, kun je bij mij langs komen en de brug gebruiken… mits ik mijn eigen DS er weer tussenuit heb natuurlijk, die staat er nu met doorgebrande bedrading.  Crying or Very sad

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 21 mei 2006 04:28 PM
  [ # 8 ]

Hoi,

ik heb die klus zelf ook gedaan een paar weken terug. Is prima zelf te doen, maar de dame op een brug werk ideaal. Misschien enig kracht gereedschap nodig om eventuele klemmen los te krijgen, maar verder kom je met de gewone gereedschapskist heel ver.
Let na afloop er op dat alees goed gasdicht is, zo niet, de boel even strakker trekken, of ietwat verschuiven (bij mij lekte de nieuwe flexpijp bij de aansluiting op het uitlaatstuk van de motor).
Een neiuwe flexpijp sowieso doen, want die zijn niet zo lang flexibel heb ik begrepen. Je kunt het eerst proberen met de oude, en de nieuwe weer terug brengen als het goed gaat, maar voor hetzelfde geld mag je de klus nog een keer doen.

suc6!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 mei 2006 02:05 AM
  [ # 9 ]

hoi,
Ik heb gisteren ook het flexibele eind van de motor naar de midden demper vervangen en heb eerst de wagen in hoogste stand gezet en daarna er de kriksteun, halverwege aan de knobbel, tussen de 2 deuren onder gezet. En daarna de wagen naar de laagste stand laten komen. Zo ging mijn Dame eens van de grond langs één zijde Laughing
Daarna heb ik 2 snelbouwstenen onder de banden gelegd van 14 hoog(past er net onder),en de wagen terug in hoogste stand gebracht! En ik vind dat je dan plaats genoeg hebt. Het deel aan de motor kolektorbuizenstel ging er redelijk gemakkelijk af,maar de andere kant aan de middendemper,was er met geen mankracht uit te krijgen!
Ik heb dan maar een deel van de demperpijp afgeslepen met een slijptol.(want de nieuwe gevlochten flexibele slang was toch meer dan lang genoeg!) en er dan weer 4 gleufjes in geslepen,een beetje uit gevijld en dan van die uitlaatpasta ingesmeerd en de nieuwe slang ging er als vanzelf in geschoven. Dan aan bijde zijden goed vast gezet met vooraaan een nieuwe klem van 48 mm, en achter heb ik de oude klem herbruikt omdat deze zo goed als nieuw was! en nu maakt de uitlaat geen lawaai meer! enkel achteraan bij de laatste demper,maar daar zijn er 2 gaatjes in geboord voor het water eruit te laten lopen!
Zo gaat deze minder vlug stuk Wink

Profiel  
 
dbnunumete
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 10-05-2005

- (Grand) C4 Picasso Business
Gepost: 22 mei 2006 02:12 AM
  [ # 10 ]

Ja ik heb het zelf ook gedaan
Auto in hoogste stand en bokken eronder
De flexpijp aansluiting op de vlampijp heb ik nog wel moeten doorslijpen.
De rest van te voren goed met kruipolie inspuiten.
Je moet nog wel een beetje lenig zijn om overal bij te kunne en een krik is ook handig om de pijpen of demper te ondersteunen maar ja een brug is ook wel handig

Succes

Grand C4 Picasso
DSpecial ‘74
C5 Break
Xantia, ZX, BX

Profiel  
 
d_special
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 22 mei 2006 03:54 PM
  [ # 11 ]

middendemper

Als je toch moet vervangen kun je het beter gelijk goed doen. Door de flex.pijp ook mee te nemen, nieuwe ophangrubbers en een nieuwe brilklem voor de achterpijpen.
Werkwijze: voor aan beginnen, de verbindingen insmeren( rijkelijk) met uitlatenkit, nog niet vast zetten maar gewoon los/vast dan als alles er onderhangt de boel netjes uitlijnen en dan pas vastzetten. Een brug is natuurlijk altijd makkelijk maar op straat is het ook te doen.
Extra aandacht voor de aanluiting van de lange pijpen want daar wilt het nog al snel lekken.
succes. gr. Rens

id19b 1970,  gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.

Profiel  
 
macdoedel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 22 mei 2006 09:48 PM
  [ # 12 ]

45 min bij Auto Renaissance
Contact: Dan Davidson
Adres: Pieter Braaijweg 89, 1099 DK Amsterdam (Noord-Holland)
Telefoon: 020 694 82 63 - Fax: 020 694 82 63 - Website

helemaal blij en stil dat ze is

groet robert[/img]

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook