Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik weet een ‘92 er TCT break te koop staan.
Met 200000 km op de teller ,auto is in goede staat enkel is de voorbumper nogal diep gekrast.
Het zou gaan om de Prestige uitvoering ... : in de zwarte kleur en voorzien van airco.
De wagen is van een werknemer van een Citroen garage, hij heeft deze overgenomen van een klant met kapotte motor.
De motor heeft hij zelf revisie gegeven en ook de veerbollen zijn vernieuwd.
Abs en alle elektrische toestanden zouden werken.
Nu heb veel intresse in deze wagen vooral omdat de motor vernieuwd is en dat volgens mij er niet veel TCT’s break bollen.
Ik denk dat dit de ideale wagen zou zijn om 1 van onze CX breaks in het bedrijf op te volgen.
Hoe zou de TCT het doen met enkel honderen kilo’s gewicht in de koffer en een zware aanhanger er aan , en valt het verbruik mee?
Welke problemen kan ik over het algemeen verwachten?
Waar moet ik opletten als ik naar de wagen ga kijken?
En roesten ze echt niet ?
Alle tips raadgevingen enz… zijn welkom.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Dat type heeft nog het RGY-blok met 141PK, geen slecht blok, maar er zijn problemen met de turbo. Latere types met het RGX-blok zijn beter en lopen ook iets mooier.
Roesten doen ze inderdaad niet, alleen de zwakke metalen zoals de uitlaat roesten
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Willem schreef:Dat type heeft nog het RGY-blok met 141PK, geen slecht blok, maar er zijn problemen met de turbo. Latere types met het RGX-blok zijn beter en lopen ook iets mooier.
Roesten doen ze inderdaad niet, alleen de zwakke metalen zoals de uitlaat roesten
Ik zie dat je zelf ook een TCT hebt ,de nieuwe motor veronderstel ik?
Kan je mij iets vertellen over het verbruik ?
Wat betreft die turbo kan je dat vaststellen bij stationair loop (met eventueel wat gas te geven) dat er iets mis mee is ?
Hoe zit het met de algemene betrouwbaarheid van een ‘92 er XM ?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ja, ik heb het RGX-blok. Hij verbruikt gemiddeld 1 op 10.
Een lek turbo-huis hoor je meteen. Als hij goed is, klinkt hij als een gewone 2 liter, maar dan is het geluid wat gedempt.
De types met een 2 spaak stuurwiel en de verlichtingschakelaar in de richtingaanwijzer zijn veel betrouwbaarder dan de oudere types. De overgang zit in modeljaar 93, dus vanaf mei-juni 1992
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Willem schreef:Ja, ik heb het RGX-blok. Hij verbruikt gemiddeld 1 op 10.
Een lek turbo-huis hoor je meteen. Als hij goed is, klinkt hij als een gewone 2 liter, maar dan is het geluid wat gedempt.
De types met een 2 spaak stuurwiel en de verlichtingschakelaar in de richtingaanwijzer zijn veel betrouwbaarder dan de oudere types. De overgang zit in modeljaar 93, dus vanaf mei-juni 1992
1 op 10 had ik ingeschat dus dat valt mee.
Het is er één met het 2 spaaks stuurwiel dus dat zit goed
Ik heb me laten vertellen dat het 1 spakig stuurwiel ook te monteren is op een Xm met het 2 spaaks stuurwiel, weet iemand hier het fijne van ?
Begin volgende week ga ik de auto bekijken ...
Ik ben benieuwd
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
XM gekocht
Maandag ben ik dus gaan kijken naar de Xm.
Het eerste zicht viel tegen, de pinker/mistichten waren blijkbaar in het weekend gestolen.
Maar goed de verkoper was bereid hier voor van te prijs af te doen.
Voor de rest is het een mooie Xm met wel enkele krassen en deukjes in de carrosserie.
Interieur is in alcantara en zal er na een schoonmaak beurt als nieuw uitzien.
Voor de rest werken alle elektrische toestanden zoals ramen,zetels,lcd schermpjes,airco,enz.
ABS en en de sportstand werken ook.
Motor draait en start zeer goed.
Proefrit gemaakt ->wagen rijdt zeer goed.
Dus ik heb m’n eerste Xm gekocht
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
gefeliciteerd :thumbsup heb je ook foto’s ?? rijdt heerlijk xm heb er veel mogen berijden en misschien binnenkort wel weer !
veel plezier en succes ermee !
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
proficiat! weer eentje erbij
Nu komt de Revue Technique handig
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Idd de Revue Technique komt nu goed van pas
Alhoewel ik nog niet echt van plan was een Xm te kopen , kwam ik deze toevallig op het spoor.
Enkele foto’s
Zoals je ziet mist de Xm de voor pinkers/mistlichten moest iemand nog een setje liggen hebben voor een goede prijs laat het maar weten
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
blijft mooi, opzich wel zonde dat onze weg is maja(turbod break automaat)
veel last gehad met een hydroleiding(van veren en remmen) die stukgesprongen was en niet meer geleverd werd enzo
Die mistlamp/pinker units worden of en toe nieuw aangeboden op Marktplaats, ook op Ebay Duitsland.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
heb zowiezo nog een goede liggen maar geen twee meer geloof ik
stuur maar een pb mocht je geinteresseerd zijn.
mooie xm vooral in combinatie met automaat heerlijk
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl