2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
voorruit
Klussie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 23-04-2004

Gepost: 17 mei 2006 11:14 PM
  [ # 16 ]

Gisteren is bij mij mn voorruit vervangen bij Carglas in Purmerend.
Na twee eerder goede ervaringen met deze vestiging kwam ik er net achter dat mijn afdekplaat onderaan het voorraam op 3 plaatsen is gebroken. Tevens zijn alle palletjes waarmee hij opgesloten zit in de bak waar ook de ruitewissermotor zit afgebroken waardoor hij gewoon met een beetje kit aan het voorraam vastgeplakt zit.

Mijn vraag:
Kan ik Carglas hiervoor aansprakelijk stellen.

Ik heb geen bewijs dat het voor die tijd niet zo was en ik heb bij ontvangst van de auto getekend dat ik de auto in staat van afgifte heb teruggekregen.

Arie

C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km

___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex:  Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000

Profiel  
 
Klussie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 23-04-2004

Gepost: 19 mei 2006 02:45 PM
  [ # 17 ]

Het heeft welgeteld 1 telefoontje gekost.
Nieuwe parafanplaat is besteld Cool

Arie

C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km

___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex:  Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 19 mei 2006 11:07 PM
  [ # 18 ]

Tube ruitenkit Soudal CARBOND van 310 ml gisteren gekocht kost 16.57 Euro in Belgie .

Carglass rekend dubbel ; risico glasbreuk en de vele reklame die ze maken moet ook betaald worden .

Autoruiten bisness is zeer winstgevend .....


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 mei 2006 05:43 PM
  [ # 19 ]
hammie schreef:

Gisteren is bij mij mn voorruit vervangen bij Carglas in Purmerend.
Na twee eerder goede ervaringen met deze vestiging kwam ik er net achter dat mijn afdekplaat onderaan het voorraam op 3 plaatsen is gebroken. Tevens zijn alle palletjes waarmee hij opgesloten zit in de bak waar ook de ruitewissermotor zit afgebroken waardoor hij gewoon met een beetje kit aan het voorraam vastgeplakt zit.

Het komt helaas vaker voor dan je denkt dat er bij de Carglass per ongeluk iets word “gesloopt”. De laatste keer hadden ze een ruitenwisser bij mijn Xantia niet goed vastgezet, de wisser liepen dus op de snelweg in de regen inelkaar, nou liep het gelukkig goed af. Gelukkig doen ze nooit moeilijk en vergoeden ze altijd de schade.

Zeg Kevin, we hebben niet allemaal een gebakkie dat AX heet Wink
De voorruit van een ZX, Xantia of Xsara is een stuk groter en zwaarder, niet echt effe zelf te doen op straat. Ik betaal liever een paar euro extra per maand voor WA+ en ga lekker naar de Carglass als de ruit stuk is, daar is het een uurtje werk, klaar terwijl je wacht.

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 21 mei 2006 06:20 PM
  [ # 20 ]
ZX1.4i schreef:

Bij een moderne auto is de voorruit een belangrijk deel van de carroserie. Het zorgt voor de stijfheid van de auto en het opvangen van de klap van de airbag. Om die reden hanteer o.a. Carglass een veilige wegrij-tijd. Zodat de lijm goed droog is en de ruit goed vastzit om een eventuele klap op te vangen. Overlaten aan de vakman lijkt mij het beste.

Ps: Bij een WA+ verzekerde auto is ruitschade meestal meeverzekerd, je betaalt dan alleen een eigen risico van c.a. 100 euro.

Bij mijn verzekeringsmaatschappij bedraagt het eigen risico 0,00 euro, en bovendien regelt Carglass de betaling rechtstreeks met de verzekeringsmaatschappij Very Happy

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
Klussie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 23-04-2004

Gepost: 21 mei 2006 09:19 PM
  [ # 21 ]
ZX1.4i schreef:

[Het komt helaas vaker voor dan je denkt dat er bij de Carglass per ongeluk iets word “gesloopt”. De laatste keer hadden ze een ruitenwisser bij mijn Xantia niet goed vastgezet, de wisser liepen dus op de snelweg in de regen inelkaar, nou liep het gelukkig goed af. Gelukkig doen ze nooit moeilijk en vergoeden ze altijd de schade.

Nou, ze blijken dus nog meer gemold te hebben Crying or Very sad
Mn interval van de ruitewisser kapte ermee en hij kwam in zijn geheel niet meer in de rustpositie.
Ik heb vandaag de paravankap maar weer losgesneden en wat blijkt en kwam er achter dat ze met een mes mn bekabeling hebben geraakt.
1 ader doormidden en 5 beschadigd.
Eens horen wat ze hier van zeggen.
Monteur had vast en zeker zn beloofde promotie niet gekregen Confused  Confused
De BARBAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR Wink

Arie

C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km

___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex:  Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 mei 2006 01:53 AM
  [ # 22 ]
hammie schreef:

Nou, ze blijken dus nog meer gemold te hebben Crying or Very sad
Mn interval van de ruitewisser kapte ermee en hij kwam in zijn geheel niet meer in de rustpositie.
Ik heb vandaag de paravankap maar weer losgesneden en wat blijkt en kwam er achter dat ze met een mes mn bekabeling hebben geraakt.
1 ader doormidden en 5 beschadigd.
Eens horen wat ze hier van zeggen.

Ik denk dat ze ook in dit geval niet moeilijk zullen doen, het is duidelijk dat dit tijdens demontage/monteage is gebeurd.

Het nadeel van zaken als de Carglass (en Kwikflut) is dat ze de auto niet kennen en zeker de Franse auto’s niet. De kans dat men iets kapot is dus velen malen groter, bij de dealer zal zoiets niet snel gebeuren. Nadeel is dat je eigen risico hoger is of het is zelfs niet toegestaan van de verzekering om ruitschade bij de dealer te laten repareren.

Profiel  
 
Klussie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 23-04-2004

Gepost: 22 mei 2006 02:38 PM
  [ # 23 ]

Ze deden dus idd totaal niet moeilijk Very Happy
Alle beschadigde aders zijn doorgeknipt, gesoldeert en voorzien van krimpkous.
De nieuwe plaat zit erop en ben al met al ben ik toch content met de afhandeling.
Het blijft natuurlijk een beetje wrang dat je er voor terug moet, maar waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Als de afhandeling ervan verder naar behoren wordt gedaan verdient dat een klein pluimpje.
Ook als het Carglass betreft Wink

Arie

C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km

___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex:  Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000

Profiel  
 
mcvdberg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 16-09-2004

- BX GTI automaat
Gepost: 06 augustus 2007 02:15 PM
  [ # 24 ]

BX-voorruit gescheurd

Eric Vertogen schreef:
byung schreef:

bedankt voor de reacties Very Happy

het gaat om een bx trs uit 88 Very Happy

byung

Die ruit zit in ieder geval gekit. In ken genoeg mensen die in een BX zelf een ruit geplaatst hebben. Op de sloop zijn de ruiten niet duur, maar de kit die je nodig hebt, is wel behoorlijk prijzig.

Benieuwd of het vervangen vab de BX-voorruit nog geheimen kent (waar moet je beginnen, welke gereedschappen).
Kan je mij misschien wat tips geven?
Heb een gescheurde ruit (warme dag, nieuw steenslagje dat nergens op leek, maar heel snel inscheurde na door de wassstraat te zijn gegaan en de zon deed de rest ... Crying or Very sad

Heb een donorauto staan met precies dezelfde tint ruit, dus het komt aan op het “omlepelen”

Alvast dank voor enige reactie

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 06 augustus 2007 02:18 PM
  [ # 25 ]

60 euro ex voorruit bij autofocus in deventer… nou daar ga ik niet zelf voor zitten kloten Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
mcvdberg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 16-09-2004

- BX GTI automaat
Gepost: 06 augustus 2007 02:22 PM
  [ # 26 ]

niet zelf kliederen voor dat geld

Helemaal eens, maar ik kan evt die ruit zelf aanleveren uit de geschorste bak, alleen wil ik dan wel weten wat ik NIET moet doen Wink

of op de sloop zoeken, maar dat kost me weer zoveel tijd dat een nieuwe ruit dan ook een optie wordt

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 06 augustus 2007 02:27 PM
  [ # 27 ]

Re: niet zelf kliederen voor dat geld

mcvdberg schreef:

Helemaal eens, maar ik kan evt die ruit zelf aanleveren uit de geschorste bak, alleen wil ik dan wel weten wat ik NIET moet doen Wink

of op de sloop zoeken, maar dat kost me weer zoveel tijd dat een nieuwe ruit dan ook een optie wordt

dat kan idd..

- Raamrubber rustig verwijderen dan kan die mischien nog weer gebruikt worden.
- dash eruit
- a stijlen eruit
- dan van binnenuit met een stanley mes snijden. (hoop gepruts hoor maar lukt zeker wel. zorg wel dat je genoeg mesjes hebt en een stevig exemplaar)
- de hoekjes lukt dan nog maar knip dan een stuk ijzerdraad (bijv van de kabel die naar de motorkap loopt om de openen).
- druk het ijzerdraad(jes) van binnen naar buiten (zit ondertussen al wel wat speling aangezien de lange stukken al gesneden zijn)
- binnen en buiten een persoon zodat je de hoekjes kunt snijden met het ijzerdraad. (pas op wordt HEEEL warm)

hopelijk heb je er wat aan?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 07 augustus 2007 01:38 AM
  [ # 28 ]

en probeer de ruit pas eruit te halen als je weet dat ze overal los is, bij mijn sloop AX waren we goed bezig tot de domme kl**t waar de ruit in zijn AX moest komen het snuggere plan had om even te kijken of we ze er niet gewoon uit konden trekken (moest nog 20 cm doen)
KRAAK dag ruit

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
mcvdberg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 16-09-2004

- BX GTI automaat
Gepost: 07 augustus 2007 02:10 AM
  [ # 29 ]

sloop, ruk, krak, baal

Wil dat adres in Deventer peilen
En zet een gezocht-adv hier op de site of er misschien ook al een (blauw-) getint ruitje voor de bx is te vinden.

Mijn kinderen vinden dat de ruiten een groene tint hebben ...

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook