Hanzl schreef:Is die kooi constructie van een bx wel safe? ik bedoel, we hebben zelf ook een 2cv, en die kooi constructie is gemaakt van omgebogen tenstokken :p hoe zit dat bij bx?
Sorry, maar wat denk je zelf? Het is een auto die constructief uit eind jaren 70 (!) stamt.
Als je denkt aan dubbel uitgevoerde tentstokken zit je redelijk in de buurt.
rb schreef:Hanzl schreef:Is die kooi constructie van een bx wel safe? ik bedoel, we hebben zelf ook een 2cv, en die kooi constructie is gemaakt van omgebogen tenstokken :p hoe zit dat bij bx?
Sorry, maar wat denk je zelf? Het is een auto die constructief uit eind jaren 70 (!) stamt.
Als je denkt aan dubbel uitgevoerde tentstokken zit je redelijk in de buurt.
Hm…..heb me toch altijd redelijk veilig gevoeld hoor in een BX
Een BX heeft ook een kreukelzone…kan nu even niet op de site van Eric Vertogen komen, maar daar staat een flimpje op van een botstest met de BX.
Natuurlijk had ik dolgraag een airbag gehad, helaas zijn ze net een paar jaar te vroeg gestopt met de BX
(eigenlijk hadden ze NOOIT moeten stoppen met de BX)
Abyssion schreef:Ja Klopt ze hadden nooit moeten stoppen…wie weet hoe de bx er nu dan uitzag..maar zo ben je wel zuinig op je auto..omdat ze nooit meer gemaakt worden
Jij voelt tenminste met me mee.
Ik probeer me daar weleens een voorstelling van te maken…hoe hij er dan in (bijv.) 1998 zou hebben uitgezien….of in 2002.
Misschien een idee voor Fotoshop-experts ?
(sorry….offtopic)
XBXG schreef:rb schreef:In de krant.
Een voorheen tamelijk nette type 3 GTI in Gris Quartz of Dolmen.
Nu half onder een vrachtwagen…
Oei, ik hoop niet dat dat Metro2005 is met z’n GTI Gris Quartz…
Foto?
Ik leef in elk geval nog. En die vrouw gelukkig ook nog!
De auto heeft zijn beschermende functie gedaan zullen we maar denken.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 146
- AX "CHRONO"
- AX 14TRS
vanmiddag een BX 19 GTI gespot in ik dacht vlaardingen maar dat moet ik even nakijken
Froetjes,
Michel
AX Kentekens het register voor ELKE AX met nederlands kenteken, dus niet alleen de AX Sport, GT en GTi
MBa@NL schreef:vanmiddag een BX 19 GTI gespot in ik dacht vlaardingen maar dat moet ik even nakijken
Froetjes,
Michel
Die staat inderdaad in de Kethelweg waar ook Citroëndealer Van Leeuwen zit, in Vlaardingen dus.
Die GTI heb ik al eens vaker gespot en ook hier in dit topic met foto’s laten zien. Leuke, mooie en originele GTI die al 15 jaar bij zijn huidige baasje is; iets wat je niet dagelijks meer ziet.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Helaas, er is weer een BX Sport minder.
Zie deze link met foto’s, van wat ooit dit is geweest!
Om het verhaal even kort te vertellen;
De eigenaar van de BX Sport reed in de buitenbocht met ongeveer 60 km/h toen er een Scénic frontaal op hem botste. Gelukkig zonder verwondingen bij beide bestuurders, maar aangezien de bestuurder van de Scénic zo kachel was als een kanarie, zal het hele verhaal nog wel een staartje krijgen. De eigenaar van de Sport heeft in ieder geval € 1.600 gekregen nadat de Sport overleden verklaard was. En dat voor een Sport met 100.000 km op de teller die € 1.000 aan aanschaf had gekost.
Ami 8 Club (1970)
He MBa@NL
Dit is een bekende!
http://83.87.37.226/citroen/index.php?dir=BX&foto=0
Dat waren mijn morettes
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
wat zonde!
zo te zien nog wel wat onderdelen te reincarneren in andere type 1’s
XBXG schreef:Helaas, er is weer een BX Sport minder.
Zie deze link met foto’s, van wat ooit dit is geweest!
Om het verhaal even kort te vertellen;
De eigenaar van de BX Sport reed in de buitenbocht met ongeveer 60 km/h toen er een Scénic frontaal op hem botste. Gelukkig zonder verwondingen bij beide bestuurders, maar aangezien de bestuurder van de Scénic zo kachel was als een kanarie, zal het hele verhaal nog wel een staartje krijgen. De eigenaar van de Sport heeft in ieder geval € 1.600 gekregen nadat de Sport overleden verklaard was. En dat voor een Sport met 100.000 km op de teller die € 1.000 aan aanschaf had gekost.
Wel echt zonde… en veel mensen mij maar raar aankijken als ik zeg dat ik niks drink als ik nog moet rijden…
Niet gek opkijken als ik volgende maand foto’s plaats van een rode 16v die wat korter is
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Sofie kent ook haar fan’s:
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Simpele Ziel schreef:Niet gek opkijken als ik volgende maand foto’s plaats van een rode 16v die wat korter is
Ga jij dan ook met een slok op Scénics opzoeken?? Pak ze terug Nico!
Eeuwig zonde van die Sport.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
uhm…tsja, die Scenic is gauw gevonden, mijn zus heeft er 1
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
woutersmits schreef:wat zonde!
zo te zien nog wel wat onderdelen te reincarneren in andere type 1’s
Het ging hier trouwens om één van de oudste Sportjes uit april 1985. Dat was dus nog de originele gelimiteerde serie, voordat de Sport-serie werd uitgebreid. De eigenaar gaat nu dus ook op zoek naar wederom zo’n hele vroege Sport in Gris Renard.
Goed nieuws, is dat de eigenaar alle bruikbare delen gaat hergebruiken in zijn nog aan te schaffen BX Sport.
Ami 8 Club (1970)