bestaat de mogelijkheid om bij de ligne prestige 1.8 bj mrt 2002 de koplamphoogte van binnen in de auto te regelen?
staat toch altijd goed?
de wagenhoogte blijkt immers altijd gelijk of er je nu alleen in zit of met z’n 5-en….
Re: koplamphoogte
michael47 schreef:bestaat de mogelijkheid om bij de ligne prestige 1.8 bj mrt 2002 de koplamphoogte van binnen in de auto te regelen?
Neen, geen enkele hydropneumatische of hydractieve Citroën heeft dat.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Citroëns met hydraulische vering hebben die functie nooit. Dit zou immers totaal nutteloos zijn aangezien de wagen steeds op dezelfde hoogte staat. Zelfs met een verkeerd geladen caravan erachter.
Always Smile
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
jaren geleden was zoiets dat de standaardvraag voor “wijsneuzen” van de IVA autoschool die stage kwamen lopen bij een Citroën dealer.
“waar zit de knop van de koplamphoogteverstelling van een XM”
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
een modern plintenladdertje of glazen schaar dus.
Wat mij wel opvalt is dat er volgens mij automatisch toch iets versteld wordt aan de hoogte van de koplampen. wanneer je kort achter iemand rijdt (niet kleven,maar bij een stoplicht) dan zie ik de straal steeds iets verschuiven in hoogte. en dat is niet omdat ik afrem of optrek. de lichtbundel ijlt dan iets na.
lijkt me ook logisch want wanneer je harder dan 110 rijdt zakt ie voor iets meer dan achter dacht ik. en dan staan de lampen dus vlak voor je in de grond te schijnen.
wie weet hier meer van?
toen: bx16tri , xantia 1.8i allure
nu: C5 2.0i break exclusive
Nog even als aanvulling de hoogtecorrectie van een HP Citroen werkt met een vertraging (10-30sec afhankelijk vande versie) terwijl de hoogtecorrectie van de Xenon projectors in minder dan een seconde corrigeert.
lijkt me ook logisch want wanneer je harder dan 110 rijdt zakt ie voor iets meer dan achter dacht ik. en dan staan de lampen dus vlak voor je in de grond te schijnen.
De C5 zakt voor 15mm, achter 11mm, op een wielbasis van 2760mm is dit minder dan een tiende graad, dat zijn te kleine verschillen om te meten (of op te reageren) voor de Xenon hoogtecorrectoren.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Als het is wat ik denk dat het is dan zit het ook op de PhI hoor
Bij slecht wegdek kan de wagenhoogte vanzelf licht vergroot worden, de BSI registreert een langeduur gemiddelde van wielbewegingen, bij een te hoge waarde, duidend op slecht wegdek, en zolang als een bepaalde snelheid niet wordt overschreden.
Ik meende dat het tot max 90km/h kon en dat het om 13mm verhoging gaat. Als er een timeout op deze modus zit kan de C5 dus bij even stilstaan terugzakken naar de rijstand….ff opzoeken
Maar het is geloof ik wel wat OT ( )
heb dat nooit ondervonden met de phI
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
maeseelek schreef:misschien gaat dit wel fftopic maareuh eviltwin:
vree raar, maar als ik eens stevig over de kasseitjes van brugge zweef met de phII en ik sta stil aan de verkeerslichten dan voel ik na een tijdje mijn auto effectief zakken vanvoor. heb dat lijkt nooit ondervonden met de phI… nuja, ik vind dit leuk (zeker als er iemand bijzit die kijkt dan raar ‘he, die auto zakt…’
héee!! heb ik ook met mijn C5! maar ik heb ‘t steeds als ik bvb voor een rood licht sta en het springt op groen ,en daarna vertrek ik, en ik trek eens stevig op en moet dan bvb remmen voor een volgend licht, dan als de C5 stil staat zie ik ze plots ook zo ‘n cm of 2 zakken na een 10 à 15 sec.
bij mij in het dorp zijn veel verkeersdrempels,
als ik dan aan de groteweg (rijksweg) kom zakt mijn auto ook’
hij legt zich idd hoger bij slechter wegdek.
1 van de eerste dingen die ik heb laten doen is mijn koplampen gewoon hoger af laten stellen want ik vond dat ze te laag stonden. Nu geen probleem meer en goed zicht.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat