Gisteren is bij mij mn voorruit vervangen bij Carglas in Purmerend.
Na twee eerder goede ervaringen met deze vestiging kwam ik er net achter dat mijn afdekplaat onderaan het voorraam op 3 plaatsen is gebroken. Tevens zijn alle palletjes waarmee hij opgesloten zit in de bak waar ook de ruitewissermotor zit afgebroken waardoor hij gewoon met een beetje kit aan het voorraam vastgeplakt zit.
Mijn vraag:
Kan ik Carglas hiervoor aansprakelijk stellen.
Ik heb geen bewijs dat het voor die tijd niet zo was en ik heb bij ontvangst van de auto getekend dat ik de auto in staat van afgifte heb teruggekregen.
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Het heeft welgeteld 1 telefoontje gekost.
Nieuwe parafanplaat is besteld
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Tube ruitenkit Soudal CARBOND van 310 ml gisteren gekocht kost 16.57 Euro in Belgie .
Carglass rekend dubbel ; risico glasbreuk en de vele reklame die ze maken moet ook betaald worden .
Autoruiten bisness is zeer winstgevend .....
Walter
Meten is weten , gissen is missen
hammie schreef:Gisteren is bij mij mn voorruit vervangen bij Carglas in Purmerend.
Na twee eerder goede ervaringen met deze vestiging kwam ik er net achter dat mijn afdekplaat onderaan het voorraam op 3 plaatsen is gebroken. Tevens zijn alle palletjes waarmee hij opgesloten zit in de bak waar ook de ruitewissermotor zit afgebroken waardoor hij gewoon met een beetje kit aan het voorraam vastgeplakt zit.
Het komt helaas vaker voor dan je denkt dat er bij de Carglass per ongeluk iets word “gesloopt”. De laatste keer hadden ze een ruitenwisser bij mijn Xantia niet goed vastgezet, de wisser liepen dus op de snelweg in de regen inelkaar, nou liep het gelukkig goed af. Gelukkig doen ze nooit moeilijk en vergoeden ze altijd de schade.
Zeg Kevin, we hebben niet allemaal een gebakkie dat AX heet
De voorruit van een ZX, Xantia of Xsara is een stuk groter en zwaarder, niet echt effe zelf te doen op straat. Ik betaal liever een paar euro extra per maand voor WA+ en ga lekker naar de Carglass als de ruit stuk is, daar is het een uurtje werk, klaar terwijl je wacht.
ZX1.4i schreef:Bij een moderne auto is de voorruit een belangrijk deel van de carroserie. Het zorgt voor de stijfheid van de auto en het opvangen van de klap van de airbag. Om die reden hanteer o.a. Carglass een veilige wegrij-tijd. Zodat de lijm goed droog is en de ruit goed vastzit om een eventuele klap op te vangen. Overlaten aan de vakman lijkt mij het beste.
Ps: Bij een WA+ verzekerde auto is ruitschade meestal meeverzekerd, je betaalt dan alleen een eigen risico van c.a. 100 euro.
Bij mijn verzekeringsmaatschappij bedraagt het eigen risico 0,00 euro, en bovendien regelt Carglass de betaling rechtstreeks met de verzekeringsmaatschappij
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
ZX1.4i schreef:[Het komt helaas vaker voor dan je denkt dat er bij de Carglass per ongeluk iets word “gesloopt”. De laatste keer hadden ze een ruitenwisser bij mijn Xantia niet goed vastgezet, de wisser liepen dus op de snelweg in de regen inelkaar, nou liep het gelukkig goed af. Gelukkig doen ze nooit moeilijk en vergoeden ze altijd de schade.
Nou, ze blijken dus nog meer gemold te hebben
Mn interval van de ruitewisser kapte ermee en hij kwam in zijn geheel niet meer in de rustpositie.
Ik heb vandaag de paravankap maar weer losgesneden en wat blijkt en kwam er achter dat ze met een mes mn bekabeling hebben geraakt.
1 ader doormidden en 5 beschadigd.
Eens horen wat ze hier van zeggen.
Monteur had vast en zeker zn beloofde promotie niet gekregen
De BARBAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
hammie schreef:Nou, ze blijken dus nog meer gemold te hebben
Mn interval van de ruitewisser kapte ermee en hij kwam in zijn geheel niet meer in de rustpositie.
Ik heb vandaag de paravankap maar weer losgesneden en wat blijkt en kwam er achter dat ze met een mes mn bekabeling hebben geraakt.
1 ader doormidden en 5 beschadigd.
Eens horen wat ze hier van zeggen.
Ik denk dat ze ook in dit geval niet moeilijk zullen doen, het is duidelijk dat dit tijdens demontage/monteage is gebeurd.
Het nadeel van zaken als de Carglass (en Kwikflut) is dat ze de auto niet kennen en zeker de Franse auto’s niet. De kans dat men iets kapot is dus velen malen groter, bij de dealer zal zoiets niet snel gebeuren. Nadeel is dat je eigen risico hoger is of het is zelfs niet toegestaan van de verzekering om ruitschade bij de dealer te laten repareren.
Ze deden dus idd totaal niet moeilijk
Alle beschadigde aders zijn doorgeknipt, gesoldeert en voorzien van krimpkous.
De nieuwe plaat zit erop en ben al met al ben ik toch content met de afhandeling.
Het blijft natuurlijk een beetje wrang dat je er voor terug moet, maar waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Als de afhandeling ervan verder naar behoren wordt gedaan verdient dat een klein pluimpje.
Ook als het Carglass betreft
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
BX-voorruit gescheurd
Eric Vertogen schreef:byung schreef:bedankt voor de reacties
het gaat om een bx trs uit 88
byung
Die ruit zit in ieder geval gekit. In ken genoeg mensen die in een BX zelf een ruit geplaatst hebben. Op de sloop zijn de ruiten niet duur, maar de kit die je nodig hebt, is wel behoorlijk prijzig.
Benieuwd of het vervangen vab de BX-voorruit nog geheimen kent (waar moet je beginnen, welke gereedschappen).
Kan je mij misschien wat tips geven?
Heb een gescheurde ruit (warme dag, nieuw steenslagje dat nergens op leek, maar heel snel inscheurde na door de wassstraat te zijn gegaan en de zon deed de rest ...
Heb een donorauto staan met precies dezelfde tint ruit, dus het komt aan op het “omlepelen”
Alvast dank voor enige reactie
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
60 euro ex voorruit bij autofocus in deventer… nou daar ga ik niet zelf voor zitten kloten
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
niet zelf kliederen voor dat geld
Helemaal eens, maar ik kan evt die ruit zelf aanleveren uit de geschorste bak, alleen wil ik dan wel weten wat ik NIET moet doen
of op de sloop zoeken, maar dat kost me weer zoveel tijd dat een nieuwe ruit dan ook een optie wordt
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Re: niet zelf kliederen voor dat geld
mcvdberg schreef:Helemaal eens, maar ik kan evt die ruit zelf aanleveren uit de geschorste bak, alleen wil ik dan wel weten wat ik NIET moet doen
of op de sloop zoeken, maar dat kost me weer zoveel tijd dat een nieuwe ruit dan ook een optie wordt
dat kan idd..
- Raamrubber rustig verwijderen dan kan die mischien nog weer gebruikt worden.
- dash eruit
- a stijlen eruit
- dan van binnenuit met een stanley mes snijden. (hoop gepruts hoor maar lukt zeker wel. zorg wel dat je genoeg mesjes hebt en een stevig exemplaar)
- de hoekjes lukt dan nog maar knip dan een stuk ijzerdraad (bijv van de kabel die naar de motorkap loopt om de openen).
- druk het ijzerdraad(jes) van binnen naar buiten (zit ondertussen al wel wat speling aangezien de lange stukken al gesneden zijn)
- binnen en buiten een persoon zodat je de hoekjes kunt snijden met het ijzerdraad. (pas op wordt HEEEL warm)
hopelijk heb je er wat aan?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
en probeer de ruit pas eruit te halen als je weet dat ze overal los is, bij mijn sloop AX waren we goed bezig tot de domme kl**t waar de ruit in zijn AX moest komen het snuggere plan had om even te kijken of we ze er niet gewoon uit konden trekken (moest nog 20 cm doen)
KRAAK dag ruit
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
sloop, ruk, krak, baal
Wil dat adres in Deventer peilen
En zet een gezocht-adv hier op de site of er misschien ook al een (blauw-) getint ruitje voor de bx is te vinden.
Mijn kinderen vinden dat de ruiten een groene tint hebben ...