Lelijke Eend schreef:Ervaring mee ...
Waarmee?
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
je kan ook je neus inwendig goed “verbranden” door eens diep aan de amoniak te snuiven.
thinner moet je ook mee opletten, maar minder als amoniak.
met een mondkapje hou je al een heleboel van de thinner tegen hoor. maar nogmaals, ben je er niet aan gewend, neem gewoon vaker eventjes een korte pauze, of rook tussentijds gewoon wat peukjes weg net als ik
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Ik gebruik altijd even een lap met thinner tussen laklagen tijdens het schilderen, volgende laag hecht beter.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
vortex schreef:je kan ook je neus inwendig goed “verbranden” door eens diep aan de amoniak te snuiven.
thinner moet je ook mee opletten, maar minder als amoniak.
met een mondkapje hou je al een heleboel van de thinner tegen hoor. maar nogmaals, ben je er niet aan gewend, neem gewoon vaker eventjes een korte pauze, of rook tussentijds gewoon wat peukjes weg net als ik
Maar ga wel ff een eindje verderop staan, en niet boven dezelfde fles thinner…
Anders heb je ok de kans dat je je neus verbrand (en meer )
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
Je bent me net voor, Johan
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Een hele nacht, vast genoeg bakken koffie en een lunch verder noemt ‘ie net
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
jpiek schreef:vortex schreef:je kan ook je neus inwendig goed “verbranden” door eens diep aan de amoniak te snuiven.
thinner moet je ook mee opletten, maar minder als amoniak.
met een mondkapje hou je al een heleboel van de thinner tegen hoor. maar nogmaals, ben je er niet aan gewend, neem gewoon vaker eventjes een korte pauze, of rook tussentijds gewoon wat peukjes weg net als ik
Maar ga wel ff een eindje verderop staan, en niet boven dezelfde fles thinner…
Anders heb je ok de kans dat je je neus verbrand (en meer )
valt wel mee, ik sta boven de thinnerbak gewoon, en tijdens het spuiten rook ik ook gewoon door. er word wel een beetje van een mug een olifant gemaakt hoor. bij ieder bedrijf weet ik wel iemand die rookt in de spuiterij.
echt gezond is het zeker niet, dat weet ik.
dan maar een paar jaar eerder OPS
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:
valt wel mee, ik sta boven de thinnerbak gewoon, en tijdens het spuiten rook ik ook gewoon door. er word wel een beetje van een mug een olifant gemaakt hoor. bij ieder bedrijf weet ik wel iemand die rookt in de spuiterij.
echt gezond is het zeker niet, dat weet ik.
dan maar een paar jaar eerder OPS
Je hebt risico’s, grote risico’s en onnodige risico ‘s
maarre OPS ?
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
das een spuiters ziekte, en veel mensen die in de autoschade werken hebben daar grote kans op.
door alle vluchtige stoffen, spuitdampen en nevel tast het je hersens een beetje aan. vergeetachtigheid, sloom, veel moe, en nog wel een waslijst.
niet gevaarlijk verder hoor.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:das een spuiters ziekte, en veel mensen die in de autoschade werken hebben daar grote kans op.
door alle vluchtige stoffen, spuitdampen en nevel tast het je hersens een beetje aan. vergeetachtigheid, sloom, veel moe, en nog wel een waslijst.niet gevaarlijk verder hoor.
Nee idd. bij sommige mensen veranderd er dus ook niet veel
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
Als je niet thuis aan het klussen bent, neem dan een routekaart mee voor de terugweg. Na een ochtend met thinner werken kwam ik tussen de middag heel ergens anders terecht.
Is teerverwijderaar niet goed genoeg? (Welkoop)
Ik heb daar heel wat onderwaterschepen mee schoon gekregen. Goed insoppen dan schrappen en afmaken met natte doek.
Gr Jean
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb eens vernomen dat je hiervoor een mengsel van diesel en benzine kan gebruiken. Ik heb er helaas nog geen ervaring mee.
Wel heb ik ik in Frankrijk eens een spuitbus carbutateur-reiniger gekocht. Dit goedje werkt perfect om tectyl te verwijderen! Hier ben ik toevallig achter gekomen en heb toen maar even het schutbord van de 2CV bling-bling gemaakt!
zet maar lekker een dampmasker op als je niet weet hoe je er op reageert! je kan er flink ziek van worden
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Ik heb al het spul er met een haardroger/verfschroeier afgekregen. Let op met die schroeier dat je de zaak niet opfikt..
lekker warm maken, en dan met een palletmes afschrapen.
Ging heel vlotjes, geen giftige dampen.
Sommige stukken zal je steeds met chemicaliƫn moeten verwijderen, maar de grote vlakke stukken vielen er af (bij mij althans)
groeten