M&M schreef:Ik heb een vergelijkbaar ‘goedkoop’ setje zoals deze : Inparkeersensoren ....
Ik zal even kijken welk merk het nu precies is
Heb je hem toevallig ook met de trekhaak er op getest? Ik heb geen afneembare trekhaak…
Kei veel groeten!
Joost
Nu: Jaguar XF Sportbrake, C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender
Heb een setje van Bosch gebruikt om in te bouwen aan de voorkant van de auto. Niet de goedkoopste set maar werkt wel erg goed.
Heb nu dus PDC aan voor- en achterkant van de auto. Is erg handig vooral in de stad want je kunt nu beter op het overige verkeer letten en je frommelt ´m in de kleinste gaatjes.
Groet, Ton
TonK schreef:Heb een setje van Bosch gebruikt om in te bouwen aan de voorkant van de auto. Niet de goedkoopste set maar werkt wel erg goed.
Heb nu dus PDC aan voor- en achterkant van de auto. Is erg handig vooral in de stad want je kunt nu beter op het overige verkeer letten en je frommelt ´m in de kleinste gaatjes.
Groet, Ton
Waarmee zet je die aan de voorkant dan aan? Ik neem aan dat je dat niet hebt gekoppeld aan je achteruit en ze standaard aan zetten lijkt me ook niet prettig
Kei veel groeten!
Joost
Nu: Jaguar XF Sportbrake, C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender
Tja, daar had ik natuurlijk zelf ook op kunnen komen. ops:
Kei veel groeten!
Joost
Nu: Jaguar XF Sportbrake, C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender
M&M schreef:Gewoon met een aan-uit knopje
Inderdaad Menno. Gemonteerd op de stuurkolom en voorzien van een lampje zodat je nog kun zien ook of het aan- of uit staat.
Als er iemand is die wil zien hoe het er uit ziet wil ik wel foto´s maken.
Groet, Ton
TonK schreef:Inderdaad Menno. Gemonteerd op de stuurkolom en voorzien van een lampje zodat je nog kun zien ook of het aan- of uit staat.
Als er iemand is die wil zien hoe het er uit ziet wil ik wel foto´s maken.
Groet, Ton
Graag! Ik ben wel benieuwd
Kei veel groeten!
Joost
Nu: Jaguar XF Sportbrake, C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender
OK. Hierbij de foto´s. Het is een setje van Bosch met 4 sensors aan de voorkant van de auto.
De twee sensors in de luchtinlaat.
De buitenste sensor(s):
Detail sensor luchtinlaat:
Aan/uit schakelaar op stuurkolom:
Indicator pieper + Led,s . Deze boven de zekeringen gelegd dus alleen pieper wordt gebruikt de Led´s zijn niet zichtbaar. Dit is hetzelfde als bij de bestaande PDC achter.
Groet, Ton
Ziet er wel strak uit!
Heb je die twee in de luchtinlaat er alleen maar tussen geklemd of zitten die nog op een aparte manier vast?
En lijkt het maar of heb je die twee buitenste een kleurtje meegegeven? Het lijkt alsof er alleen maar twee zwarte rondjes zitten en dat de binnenkant dezelfde kleur heeft als de rest van de bumper.
Vrijdag ga ik naar de garage waar ik mijn C5 heb gekocht om de laatste dingen (zoals de PDC) te regelen. Het idee van sensoren voor spreekt me wel aan. Maar aan de andere kant: na een week ga ik nog niet zeggen dat parkeren echt een probleem zal worden (al moest ik vandaag wel tot mijn spijt besluiten om te stoppen met draaien en gewoon achteruit wegrijden totdat ik kon keren ops: )
Kei veel groeten!
Joost
Nu: Jaguar XF Sportbrake, C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender
De buitenste waren helemaal in kleur maar ze zitten er nu goed 4 jaar in en de verf heeft niet gehouden op de kunstof buiten-ringen wel op de metalen binnenplaatjes zoals je ziet. Ik had ze dus eerst met primer moeten behandelen maar heb dat niet gedaan vandaar dit resultaat. Als de bumper er nog eens af moet dan doe ik het wel opnieuw.
De twee binnenste sensoren zitten er inderdaad gewoon tussen geklemd. Dit blijft prima zitten. Na ruim 4 jaar geen probleem.
Ik heb ook lang lopen denken over de goede plek voor de buitenste sensoren en ook eerst gedacht om ze verder naar buiten te plaatsen maar de dealer had goede ervaring met deze plek (hij had klanten die dit hadden laten doen dus vond het niet echt gek wat ik wilde ) en dus heb ik dat maar opgevolgd en inderdaad had hij gelijk na testen bleek dat voorwerpen (paaltje) tot 50cm naast de auto nog goed te worden gedetecteerd. Dit is dus prima want als het meer wordt is het minder effectief. Voorwerpen meer dan 50cm naast de auto moet hij niet pakken want dan kan ik nog niet in een smal gaatje heen en weer steken maar mogelijk is dit anders bij een ander merk PDC omdat de stralingshoek van de sensoren smaller is.
Bij montage in de roosters voor de mistlichten moet je oppassen met de schaduwwerking van de rand van deze ruimte. Hierdoor kan je voorwerpen missen.
Ik heb dit systeem hoofdzakelijk toegepast omdat de bumpers en ook de beschermstrips daarop in kleur zijn gespoten en een kras(je) er snel op is gemaakt. Aangezien ik dat erg lelijk vind en de spuitkosten van de lak die ik heb gruwelijk hoog heb ik voor deze oplossing gekozen. De neus van de C5 is wat moeilijk te zien met die aflopende motorkap. Je kan natuurlijk ook gewoon uitstappen en even kijken als het echt krap wordt maar daar ben ik te lui voor. Vandaar
Groet, Ton
M&M schreef:C5 accessoire lijst ( PDF bestand ) ... € 185,- ( + extra lijst indien Break € 69,- ) incl. BTW
Waar is die extra lijst voor bij een break?
Worden de sensoren dan niet in de bumper geboord?
Kei veel groeten!
Joost
Nu: Jaguar XF Sportbrake, C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender
Jep, daar heb je wel gelijk in. Ik ga meteen even kijken of ze er hier in de buurt een op voorraad hebben. Tanx!
Kei veel groeten!
Joost
Nu: Jaguar XF Sportbrake, C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender