Willem schreef:Ik zeek gisteravond bijna in m’n broek van het lachen toen ze amfibie-voertuigen gingen maken…..... Nog steeds geen C6 overigens
We mogen blij zijn dat ze geen amfibie-voertuig van een C6 hebben gemaakt, onder het motto van een deinende vering!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ds23man schreef:Willem schreef:Ik zeek gisteravond bijna in m’n broek van het lachen toen ze amfibie-voertuigen gingen maken…..... Nog steeds geen C6 overigens
We mogen blij zijn dat ze geen amfibie-voertuig van een C6 hebben gemaakt, onder het motto van een deinende vering!
GRG
Een C6 deint niet, zij zweeft. Een (ouwe) Caddilac deint (soms nog wel tot 10 min na stilstand )
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:Ds23man schreef:Willem schreef:Ik zeek gisteravond bijna in m’n broek van het lachen toen ze amfibie-voertuigen gingen maken…..... Nog steeds geen C6 overigens
We mogen blij zijn dat ze geen amfibie-voertuig van een C6 hebben gemaakt, onder het motto van een deinende vering!
GRG
Een C6 deint niet, zij zweeft. Een (ouwe) Caddilac deint (soms nog wel tot 10 min na stilstand )
Ik dacht even vanuit het denkpatroon van Clarkson, alles wat zachter geveerd is dan een Porsche deint.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ds23man schreef:
Ik dacht even vanuit het denkpatroon van Clarkson, alles wat zachter geveerd is dan een Porsche deint.
GRG
hehe, clarkson heeft een schurfthekel aan porsche toch?
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Ds23man schreef:
Ik dacht even vanuit het denkpatroon van Clarkson, alles wat zachter geveerd is dan een Porsche deint.
GRG
eh, juist niet, Clarkson klaagt juist veel over te hard geveerde auto’s, vooral sinds zijn hernia / spit (sorry, weet even niet wat hij precies had, alleen dat het aan zijn rug was en dat hij een half jaar geen auto heeft mogen rijden van de dokter)
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
geinig programma om af en toe naar te kijken, maar hun ideeën over auto’s en kriteria , zitten naar mijn bescheiden mening ,vaak ver van de werkelijkheid.
alles wat brits is, is geweldig, al heeft er maar een engelse ontwerper een vinger in de pap oid, dan is het meteen een pracht koets.
dus van een egocentrische of egoistische beoordeling ,is dit programma niet vies.
duits is bij voorbaad negatief en waardeloos.
fransoos is hopeloos,en die moeten kaas maken en wijn, maar hun vingers verre houden van auto’s (was recentelijk de opmerking).
miz, ik zou niet zo zitten te wachten op de beoordeling van de C6 door deze leipe presentatoren.
eerder zou ik afgaan op de onafhankelijke vakpers en bladen.
van enig gezond verstand van auto’s heeft dit britse ballen showtje geen kaas gegeten.
mvgr wupke:die er eerder naar kijkt vanwege de belachelijke idioterie (om dan vervolgens de britten weer eens vrolijk uit te gaan zitten lachen).. verstand van kwaliteits auto’s hebben ze na 150 jaar nog steeds niet.
Zelfs voor zijn hernia kraakte ( ) jeremy de Vel Satis omdat die veel te hard geveerd was (voor nare drempels)
boeman schreef:Ds23man schreef:
Ik dacht even vanuit het denkpatroon van Clarkson, alles wat zachter geveerd is dan een Porsche deint.
GRG
eh, juist niet, Clarkson klaagt juist veel over te hard geveerde auto’s, vooral sinds zijn hernia / spit (sorry, weet even niet wat hij precies had, alleen dat het aan zijn rug was en dat hij een half jaar geen auto heeft mogen rijden van de dokter)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
kreazyV8wuppo schreef:wupke:die er eerder naar kijkt vanwege de belachelijke idioterie (om dan vervolgens de britten weer eens vrolijk uit te gaan zitten lachen).. verstand van kwaliteits auto’s hebben ze na 150 jaar nog steeds niet.
inderdaad en dat maakt het nou juist zo leuk om naar te kijken:
als ik moet kiezen tussen tim/tom coronel (die alles volgens het boekje oplepelen) of topgear (waar je alles met een korreltje zout moet nemen)
dan is de keuze (door mij) gauw gemaakt
dat geld,denk ik, voor deze meeste op dit forum; als ik echt alles over een auto wil weten dan haal ik het desbetreffende foldertje wel fff op
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Top Gear is natuurlijk ook met name gemaakt om te dienen als amusement, en dat lukt ze prima. Ik vind ‘t één van de leukste programma’s op TV (kijk verder eigenlijk ook niet veel…)
Hun commentaar op auto’s heeft altijd wel een kleine kern van waarheid, het wordt alleen altijd wat gechargeerd om het programma nog leuker te maken. Een auto met een vering die iets soepeler is dan gemiddeld is meteen een deinend binnenvaartschip en een MPV heeft de stroomlijn van Clarkson’s tuinhuisje.
voge schreef:Top Gear is natuurlijk ook met name gemaakt om te dienen als amusement
(..) Een auto met een vering die iets soepeler is dan gemiddeld is meteen een deinend binnenvaartschip en een MPV heeft de stroomlijn van Clarkson’s tuinhuisje.
maar de Veyron had dus echt net zoveel radiateurs als clarksons huis!
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Jeremy Clarckson in de eerste nieuwe stijl Top Gear over de Berlingo:” But it’s very comfortable. Hand on heart: it rides like a Jaguar”
Ook hebben ze positieve aandacht geschonken aan de getunede Saxo’s, en de C2 die hem opvolgde.
Clarckson doet bij introducties vrijwel ALTIJD uitspraken waar hij eigenlijk later op terug moet komen. Dat maakt het programma ook zo leuk. Het feit dat ze iets origineels met de C6 hebben gedaan is in elk geval leuk voor ons omdat hij dan op tv komt. Let’s watch it flop ja…
Texter schreef:Jeremy Clarckson in de eerste nieuwe stijl Top Gear over de Berlingo:” But it’s very comfortable. Hand on heart: it rides like a Jaguar”
Ook hebben ze positieve aandacht geschonken aan de getunede Saxo’s, en de C2 die hem opvolgde.
Clarckson doet bij introducties vrijwel ALTIJD uitspraken waar hij eigenlijk later op terug moet komen. Dat maakt het programma ook zo leuk. Het feit dat ze iets origineels met de C6 hebben gedaan is in elk geval leuk voor ons omdat hij dan op tv komt. Let’s watch it flop ja…
De voorbeschouwing rept trouwens weer niet van de C6, ik kijk natuurlijk wel, maar ik ben bang dat we nog even geduld moeten hebben.
Ik begreep via planete-citroen dat er in London verbazingwekkend veel C6-en te zien waren, dus een flop kan ze nu al niet meer zijn.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
op de site van topgear kun je al zien dat de test/rijimpressie gedaan is in januari dus hij gaat er zeker komen….........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
De leipe feature is dit keer geloof ik een verbouwde S-klasse…save the best for last moeten we maar denken. Maandag komt in elk geval de torrent online en dan kan ik hem zien.
C6 komt zondag in Topgear!
Net effe gekeken op de site van Topgear en daar staat de inhoud van komende aflevering…
C6 komt i.i.g. op de coolwall en ze gaan inderdaad kijken of de C6 net zo goed is geveerd als de CX, door met een camera op het dak paardenraces te gaan volgen…
Ben benieuwd, arme C6 wordt vrees ik weer erg afgeragd en hij rijdt zo lekker (weet ik nu uit ervaring….).
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)