2 van de 2
 < Vorige 1 2

Kreng wil niet starten…en hij doet ‘t weer!!
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 22 mei 2006 02:22 AM
  [ # 16 ]
marx-7 schreef:

hmm, die zit aan de achterkant van het blok? met een stekker die zeg maar over de versnellingsbak loopt? Ik heb die stekker los gehad en schoon gemaakt vanmiddag. Maar de sensor zekf niet gezien. Wel zag ik waar de kabel ervan ongeveer heen liep.

Tja, meten is weten. Maar dat zou ‘m goed kunnen zijn inderdaad.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 22 mei 2006 08:04 PM
  [ # 17 ]

Die bdp sensor ga ik zometeen nog controleren, Maar de ontstekingsmodule….waar zit die bij een 1.6 progress? Ik weet hoe die eruit ziet maar ik vind hem niet. Ik meende tegen het schutbord maar daar vind ik hem niet Evil or Very Mad

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

marx-7
> 900 berichten

Gepost: 22 mei 2006 11:23 PM
  [ # 18 ]

ok,  ik ben weer een stapje verder….

Meter bij de hand genomen, stekkertje van de bobine afgehaald en op moment van starten staat daar in elk geval spanning op. Vanaf daar gebeurt er dus niets meer want bougies nogmaals gecontroleerd en die vonken niet!

Is dan de logische conclusie dat de bobine kaduuk is?

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 22 mei 2006 11:26 PM
  [ # 19 ]
marx-7 schreef:

Meter bij de hand genomen, stekkertje van de bobine afgehaald en op moment van starten staat daar in elk geval spanning op. Vanaf daar gebeurt er dus niets meer want bougies nogmaals gecontroleerd en die vonken niet!

Probeer de bobine eens te ruilen met een OK auto, dan zie je of ie stuk is of niet, probeer m eerst los, dan hoef je niet zoveel uit te bouwen!

Emiel

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7307

- SM 2.7 carb
Gepost: 22 mei 2006 11:29 PM
  [ # 20 ]
BX19trs schreef:
marx-7 schreef:

Probeer de bobine eens te ruilen met een OK auto, dan zie je of ie stuk is of niet, probeer m eerst los, dan hoef je niet zoveel uit te bouwen!

Emiel

indien je die niet hebt zou je toch ook de primaire en secundaire spoel (v/d bobine) ohms kunnen meten…...... Confused:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

marx-7
> 900 berichten

Gepost: 22 mei 2006 11:31 PM
  [ # 21 ]
BX19trs schreef:
marx-7 schreef:

Emiel

Hmm Emiel, dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, we hebben net zaterdag de bx (zelfde type ook nog) van mijn broer naar de sloop gebracht Evil or Very Mad ....zul je net zien. En ik heb geen bx meer in de buurt om het eens te proberen.

Ik probeer morgen de sloop te bellen waar die bx staat en hopen dat ze hem nog niet geplet hebben en vragen of ze de bobine er eventueel even willen uitschroeven. En dan maar hopen dat het dat is…

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 23 mei 2006 01:17 AM
  [ # 22 ]
marx-7 schreef:

Nee, je weet nog niet of alles er is namelijk.

Want de bobine geeft alleen maar vonk als deze met een puls aangestuurd wordt. Een gelijkspanning geeft geen hoogspanning; alleen een pulsje kan een vonk veroorzaken. Je zult dus moeten onderzoeken of er een pulsje uit komt.

Dat doe je het eenvoudigst door zelf voor pulsgever te gaan spelen, door te kijken of er vonk is als je zelf de spanning in/uitschakelt. Doe je dat met de hand dan zou ik wel de ontstekingsmodule losnemen want die wil vast niet weten wat jij allemaal doet.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

marx-7
> 900 berichten

Gepost: 24 mei 2006 12:52 AM
  [ # 23 ]

In ieder geval iedereen bedankt voor de info, heeft me wel geholpen!

Hij doet het dus weer…...het was toch de bobine.

Vanmiddag op de sloop een ander exemplaar gehaald, die er even provisorisch tussen gehangen, starten en direct lopen :peace

Gelukkig maar.

Maar het probleem is dat de “nieuwe” bobine in een andere steun zit dan de oude. De oude was er overigens met geen mogelijkheid tussenuit te krijgen want dan ontkom je er niet aan de startmotor en nog vanalles weg te halen. Daar hadden we dus geen zin in en ik heb de steun zodanig aangepast dat ie op een andere plaats net boven de oude gemonteerd kon worden. Het werkt maar het is niet helemaal naar mijn zin Evil or Very Mad

De slangen die daar allemaal in de buurt lopen zitten nu ietwat anders en gebogen en dat ga ik morgen maar eens oplossen. Ik hou niet van half werk Confused

Met al mijn gespeur naar de oorzaak (heb de hele motor “bevoelt en bekeken”) kwam ik ook een kleine olielekkage op het spoor….de sensor voor het oliepeil zat gewoon los in het blok Shocked ....dus die gaan we morgen ook maar eens schoon maken en fatsoenlijk vast zetten….misschien doet die het dan ook weer…

eind goed, al goed en aldoende leert men!

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook