In mijn BXen heb ik in de voorraamschakelaars lampjes gezet uit XM-schakelaars. In de GTi oranje lampjes omdat die meer licht geven, in de TZD groene.
Werkt prima, in de TZD hoefde ik niet eens andere schakelaars erin te doen maar alleen lampjes erin te stoppen.
Nou wil ik eigenlijk ook die double-action raamschakelaars verlicht hebben. Ik weet dat XM’s ook groen verlichte dubbele schakelaars hebben, en heb ik er zo een liggen.
Het verschil met een BX-schakelaar is dat ze een extra pin hebben. Geen probleem, want in de BX stekker is die pin volgens mij gewoon ook bezet.
Als ik die schakelaar erin stop, blijkt dat de lampjes niks doen.
Nou ben ik natuurlijk te lui om te meten of er spanning op die extra pin staat, en om die schakelaar van mij in een XM te stoppen.
Vandaar de vraag: weet iemand of dat zomaar zou moeten werken in een BX?
En zo ja, wie heeft er een schakelaar met werkende lampjes liggen?
Moet volgens mij werken, maar dan moet je wel kijken of de opbouw van de pennetjes wel hetzelfde. Is alleen moeilijk aan de bedrading te zien, want dat is voornamelijk groen. Toch even doormeten dan lijkt me.
Volgens mij heeft een bx die extra pin niet hoor, ik ben er ook weleens mee bezig geweest. De ‘normale’schakelaars werken wel gewoon.