1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Vermogen valt opeens weg
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 22 mei 2006 05:51 PM

Na het inbouwen van een Turbo2 diesel i.p.v. een gewone diesel in mijn CX ben ik nog wat tijd bezig geweest met het zoeken naar onderdelen om alles goed te laten werken.

Nu start de motor perfect en hij rijdt ook goed!
Maar af en toe valt opeens het vermogen weg en alleen bij het gaspedaal vol intrappen kun je nog een beetje rijden! Het vermogen is dus compleet weg.

Pas nadat ik de auto uitzet en meteen weer opnieuw start heb ik weer vermogen Confused:

Ook als ik vermogen heb wil de motor niet meer dan 4000 toeren maken onbelast Confused:

Iemand een idee?

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 mei 2006 07:29 PM
  [ # 1 ]

Wat gebeurt er als je met de hand aan het blok gasgeeft? Komt ie dan wel boven de 4000 toeren?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 22 mei 2006 07:40 PM
  [ # 2 ]

Iets met je electrische afslagklep op de pomp??

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 22 mei 2006 07:57 PM
  [ # 3 ]

Kan het niets te maken hebben met de computer van de auto?

Ik heb al wel eens handgas gegeven, maar toen werkte mijn toerenteller nog niet! Dus dat kan ik nog wel eens uitproberen!

De elektrische afslagklep Confused:
Zal eens kijken in het boek over de elektrische afslagklep zeggen!

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 mei 2006 08:02 PM
  [ # 4 ]

Diesel heeft toch geen computer? Alleen een pomp?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 22 mei 2006 08:02 PM
  [ # 5 ]
Jules Unlimited schreef:

Kan het niets te maken hebben met de computer van de auto?

Ik heb al wel eens handgas gegeven, maar toen werkte mijn toerenteller nog niet! Dus dat kan ik nog wel eens uitproberen!

De elektrische afslagklep Confused:
Zal eens kijken in het boek over de elektrische afslagklep zeggen!

Heeft dat ding een computer?? Dacht dat de trd’s een mechanische injectiepomp hadden.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 22 mei 2006 08:44 PM
  [ # 6 ]

Diesel heeft toch geen computer? Alleen een pomp?

Heeft dat ding een computer?? Dacht dat de trd’s een mechanische injectiepomp hadden.

Even testen of jullie nog een beetje scherp zijn na 4 uur (How deep is your dip!)
Ik had m’n cup-a-soupje nog niet ingenomen Surprisedops:

Dus ik zal het probleem in de dieseltoevoer moeten zoeken?

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 mei 2006 09:25 PM
  [ # 7 ]

Ik denk aan dieseltoevoer of luchttoevoer ja… ik kan me niet echt voorstellen dat het aan gloeibougies ligt ofzo…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 22 mei 2006 10:01 PM
  [ # 8 ]

Gezien het feit dat het spontaan ontstaat en het probleem opgelost is als je het kontakt er af heb gehad, gok ik toch op de afslagklep en/of de bedrading er van.

En dat probleem met de max. toerental zou ik toch zoeken in de gaskabel of afstelling ervan, kan zijn dat de gaskabel van de gewone diesel anders van lengte is dan van de trd. Even controleren of hij wel op toeren komt door rechtstreeks de hefboom te bedienen. Ook kan het zijn dat max stop niet goed staat omdat de motor ergens anders in is gebruikt. Dan opnieuw afstellen.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 22 mei 2006 10:44 PM
  [ # 9 ]

Volgens mij is 4000 toeren voor een cx td ,toch echt zo,n beetje z’n max. m’n gti turbo gaat tot zo’n 5000 toeren.
Een td2 moet het van z,n eindoverbrenging hebben,en niet z,n enorme toerentallen
Ik tip ook op valse lucht in het dieselcircuit(slangen,opvoerpomp,voorverwarming).

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 22 mei 2006 10:57 PM
  [ # 10 ]
ray schreef:

Volgens mij is 4000 toeren voor een cx td ,toch echt zo,n beetje z’n max. m’n gti turbo gaat tot zo’n 5000 toeren.
Een td2 moet het van z,n eindoverbrenging hebben,en niet z,n enorme toerentallen
Ik tip ook op valse lucht in het dieselcircuit(slangen,opvoerpomp,voorverwarming).

Gr Raymond

Ik heb het even opgezocht: onbelast max toerental = 4400 tpm

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 23 mei 2006 01:07 AM
  [ # 11 ]

als je onbelast meer als 4100 toeren maakt is er flink gesleuteld aan je blok.
normaal is dus exht niet meer dan dat.
hij loopt bij 3900 ook al 195kilometer per uur.

controleer de wastegate van je turbo eens,
het klinkt als of deze niet goed zijn werking doet.
het is goed mogelijk dat hij open blijft staan en daardoor alle druk laat weg vloeien.
komt wel meer voor bij dit type turbo.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 23 mei 2006 01:10 AM
  [ # 12 ]

wt betreft de electrische afslag van je pomp.
deze doet het of doet het niet,
geen spanning =geen diesel= geen draaiende motor.

ook lucht heeft hier geen invloed op, want door false lucht gaat je motor eerder harder lopen dan zachter, hij begint dan tijdelijk op te toeren.

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 23 mei 2006 01:35 AM
  [ # 13 ]
razor schreef:

als je onbelast meer als 4100 toeren maakt is er flink gesleuteld aan je blok.
normaal is dus exht niet meer dan dat.
hij loopt bij 3900 ook al 195kilometer per uur.

controleer de wastegate van je turbo eens,
het klinkt als of deze niet goed zijn werking doet.
het is goed mogelijk dat hij open blijft staan en daardoor alle druk laat weg vloeien.
komt wel meer voor bij dit type turbo.

Slaap lekker verder, dit is de officiele opgave en afstelgegevens uit het citroen werkplaatshandboek!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 23 mei 2006 01:37 AM
  [ # 14 ]
razor schreef:

wt betreft de electrische afslag van je pomp.
deze doet het of doet het niet,
geen spanning =geen diesel= geen draaiende motor.

ook lucht heeft hier geen invloed op, want door false lucht gaat je motor eerder harder lopen dan zachter, hij begint dan tijdelijk op te toeren.

Lees het verhaal nou eens goed: spontaan stilvallen en na opnieuw starten niks aan de hand: typisch een electrisch probleem.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 mei 2006 03:39 AM
  [ # 15 ]

Ik ben geneigd het met DS23Man eens te zijn, maar mocht het daar niet in zitten zou ik me nog enigszins voor kunnen stellen dat er ergens in het luchtcircuit iets (af-en-toe) blijft hangen. Maar ik ken het type motor niet voldoende om dit als meer dan een ruw 2e zoekpunt aan te merken. Sukses met de zoektocht….

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook