Na het inbouwen van een Turbo2 diesel i.p.v. een gewone diesel in mijn CX ben ik nog wat tijd bezig geweest met het zoeken naar onderdelen om alles goed te laten werken.
Nu start de motor perfect en hij rijdt ook goed!
Maar af en toe valt opeens het vermogen weg en alleen bij het gaspedaal vol intrappen kun je nog een beetje rijden! Het vermogen is dus compleet weg.
Pas nadat ik de auto uitzet en meteen weer opnieuw start heb ik weer vermogen :
Ook als ik vermogen heb wil de motor niet meer dan 4000 toeren maken onbelast :
Iemand een idee?
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Wat gebeurt er als je met de hand aan het blok gasgeeft? Komt ie dan wel boven de 4000 toeren?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Iets met je electrische afslagklep op de pomp??
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Kan het niets te maken hebben met de computer van de auto?
Ik heb al wel eens handgas gegeven, maar toen werkte mijn toerenteller nog niet! Dus dat kan ik nog wel eens uitproberen!
De elektrische afslagklep :
Zal eens kijken in het boek over de elektrische afslagklep zeggen!
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Diesel heeft toch geen computer? Alleen een pomp?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Jules Unlimited schreef:Kan het niets te maken hebben met de computer van de auto?
Ik heb al wel eens handgas gegeven, maar toen werkte mijn toerenteller nog niet! Dus dat kan ik nog wel eens uitproberen!
De elektrische afslagklep :
Zal eens kijken in het boek over de elektrische afslagklep zeggen!
Heeft dat ding een computer?? Dacht dat de trd’s een mechanische injectiepomp hadden.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Diesel heeft toch geen computer? Alleen een pomp?
Heeft dat ding een computer?? Dacht dat de trd’s een mechanische injectiepomp hadden.
Even testen of jullie nog een beetje scherp zijn na 4 uur (How deep is your dip!)
Ik had m’n cup-a-soupje nog niet ingenomen ops:
Dus ik zal het probleem in de dieseltoevoer moeten zoeken?
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik denk aan dieseltoevoer of luchttoevoer ja… ik kan me niet echt voorstellen dat het aan gloeibougies ligt ofzo…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Gezien het feit dat het spontaan ontstaat en het probleem opgelost is als je het kontakt er af heb gehad, gok ik toch op de afslagklep en/of de bedrading er van.
En dat probleem met de max. toerental zou ik toch zoeken in de gaskabel of afstelling ervan, kan zijn dat de gaskabel van de gewone diesel anders van lengte is dan van de trd. Even controleren of hij wel op toeren komt door rechtstreeks de hefboom te bedienen. Ook kan het zijn dat max stop niet goed staat omdat de motor ergens anders in is gebruikt. Dan opnieuw afstellen.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Volgens mij is 4000 toeren voor een cx td ,toch echt zo,n beetje z’n max. m’n gti turbo gaat tot zo’n 5000 toeren.
Een td2 moet het van z,n eindoverbrenging hebben,en niet z,n enorme toerentallen
Ik tip ook op valse lucht in het dieselcircuit(slangen,opvoerpomp,voorverwarming).
Gr Raymond
Het was een cx of niks
ray schreef:Volgens mij is 4000 toeren voor een cx td ,toch echt zo,n beetje z’n max. m’n gti turbo gaat tot zo’n 5000 toeren.
Een td2 moet het van z,n eindoverbrenging hebben,en niet z,n enorme toerentallen
Ik tip ook op valse lucht in het dieselcircuit(slangen,opvoerpomp,voorverwarming).Gr Raymond
Ik heb het even opgezocht: onbelast max toerental = 4400 tpm
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
als je onbelast meer als 4100 toeren maakt is er flink gesleuteld aan je blok.
normaal is dus exht niet meer dan dat.
hij loopt bij 3900 ook al 195kilometer per uur.
controleer de wastegate van je turbo eens,
het klinkt als of deze niet goed zijn werking doet.
het is goed mogelijk dat hij open blijft staan en daardoor alle druk laat weg vloeien.
komt wel meer voor bij dit type turbo.
wt betreft de electrische afslag van je pomp.
deze doet het of doet het niet,
geen spanning =geen diesel= geen draaiende motor.
ook lucht heeft hier geen invloed op, want door false lucht gaat je motor eerder harder lopen dan zachter, hij begint dan tijdelijk op te toeren.
razor schreef:als je onbelast meer als 4100 toeren maakt is er flink gesleuteld aan je blok.
normaal is dus exht niet meer dan dat.
hij loopt bij 3900 ook al 195kilometer per uur.controleer de wastegate van je turbo eens,
het klinkt als of deze niet goed zijn werking doet.
het is goed mogelijk dat hij open blijft staan en daardoor alle druk laat weg vloeien.
komt wel meer voor bij dit type turbo.
Slaap lekker verder, dit is de officiele opgave en afstelgegevens uit het citroen werkplaatshandboek!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
razor schreef:wt betreft de electrische afslag van je pomp.
deze doet het of doet het niet,
geen spanning =geen diesel= geen draaiende motor.ook lucht heeft hier geen invloed op, want door false lucht gaat je motor eerder harder lopen dan zachter, hij begint dan tijdelijk op te toeren.
Lees het verhaal nou eens goed: spontaan stilvallen en na opnieuw starten niks aan de hand: typisch een electrisch probleem.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik ben geneigd het met DS23Man eens te zijn, maar mocht het daar niet in zitten zou ik me nog enigszins voor kunnen stellen dat er ergens in het luchtcircuit iets (af-en-toe) blijft hangen. Maar ik ken het type motor niet voldoende om dit als meer dan een ruw 2e zoekpunt aan te merken. Sukses met de zoektocht….
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!