Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
De Fransman Sébastien Loeb heeft zijn dominantie in het wereldkampioenschap rally onderstreept door op Sardinië de vijfde WK-race op rij te winnen.
De Citroën-rijder kreeg in Italië de leiding in handen toen zijn rivaal Marcus Grönholm zaterdag crashte.
Grönholm ging zaterdag met een voorsprong van 40 seconden op Loeb de achtste etappe in. Hij botste tegen een rotsblok. Grönholm noch zijn bijrijder raakte gewond. De auto was daarentegen total loss.
Loeb behield bijna drie minuten voorsprong op nummer twee, de Fin Mikko Hirvonen. In de WK-stand heeft Loeb nu 66 punten, liefst 31 meer dan zijn naaste belager Grönholm.
Bron: ANP
WK, Rally van Sardinië (Olbia)
1. Loeb (Fra) Citroën Xsara 3.54.18,9,
2. Hirvonen (Fin) Ford Focus 2.31,4,
3. Sordo (Spa) Citroën Xsara 3.27,7,
4. Pons (Spa) Citroën Xsara 5.28,3,
5. Valimaki (Fin) Mitsubishi Lancer 7.08,8,
6. Solberg (Fin) Subaru Impreza 7.36,9.
WK-stand:
1. Loeb 66 punten,
2. Grönholm (Fin) 35,
3. Sordo 30.
Totaal aantal Berichten: 27888
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
weer een mooie overwinning voor Loeb en de Xsara
wel erg jammer dat de Xsara niet meer rood is
Jammer van de crash van Grönholm. Hij rijd namelijk ook erg goed!!!
Er kan er echter maar 1 de beste zijn
:whoohoo :cheer4 :cheer1
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
arjan_verkade schreef:weer een mooie overwinning voor Loeb en de Xsara
‘t is toch wel typisch frans, die Gauloises kleur is ook de franse racekleur (denk maar aan Bugatti) of die van het nationale elftal.
Ik moet er niet aan denken hoe dominant Loeb zou zijn als hij een nieuwe wagen onder z’n kont zou hebben (een C4 wrc of zo…)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
eviltwin schreef:arjan_verkade schreef:weer een mooie overwinning voor Loeb en de Xsara
‘t is toch wel typisch frans, die Gauloises kleur is ook de franse racekleur (denk maar aan Bugatti) of die van het nationale elftal.
Ik moet er niet aan denken hoe dominant Loeb zou zijn als hij een nieuwe wagen onder z’n kont zou hebben (een C4 wrc of zo…)
Kan het nog dominanter dan???
Maar vergis je niet als volgend jaar de C4WRC gaat rijden kan dat best nog wel eens tegenvallen. Die Xsara is tot in de puntjes uitgetest en inmiddels heel betrouwbaar…Maar daar gaan we natuurlijk niet van uit. Volgend jaar wordt ie gewoon Wereldkampioen in de C4!
Totaal aantal Berichten: 27888
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
CitroenAZU schreef:eviltwin schreef:arjan_verkade schreef:weer een mooie overwinning voor Loeb en de Xsara
Kan het nog dominanter dan???
Maar vergis je niet als volgend jaar de C4WRC gaat rijden kan dat best nog wel eens tegenvallen. Die Xsara is tot in de puntjes uitgetest en inmiddels heel betrouwbaar…Maar daar gaan we natuurlijk niet van uit. Volgend jaar wordt ie gewoon Wereldkampioen in de C4!
daarom hebben ze de intro. van de C4WRC ook een jaartje uitgesteld.
kunnen ze nog meer testen
volgens mij ook om geld redenen, en het regelement is aangepast waardoor het deelnemen weer goedkoper is geworden
Toch altijd weer mooi he, het is altijd bmw! opel en vw bij mij op school, wanneer ik ze naar dat artikeltje in de spits wijs kijken ze altijd wat nors. Mijn geluksmoment van de dag