6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
Wat is verschil tussen de DS en ID ?
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 22 mei 2006 06:45 PM
  [ # 76 ]
Pascal schreef:

Hè?

schiet mij maar af..


Dan wordt het tijd dat er een aantal boeken worden herschreven blijkbaar…

nee hoor, die onduidelijkheid hoort gewoon een beetje bij de geschiedenis van de ID / DS, maakt het ook leuker om het uit te zoeken.  Wink

Volgens mij heb jij gelijk met je verhaal over de benamingen, maar heeft DriverD ook gelijk. Een break is technisch gebaseerd op de ID, maar heeft ook dingen geleend uit de DS, zoals bijvoorbeeld het luxere remsysteem. Volgens mij was dat de reden voor de rem paddestoel.

Voor mij is het boek ‘de originele DS’ van Reynolds / De Lange nog steeds het beste boek om over dit soort feiten te lezen. Ik weet dat het is uitverkocht, dus als je ergens een exemplaar tegen komt (Citromobile, marktplaats, eBay) aarzel dan niet, is het geld echt waard. In Amerika gaan de engelstalige boeken al voor meer dan 200 dollar van de hand.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 mei 2006 06:57 PM
  [ # 77 ]

Toen “De orginele DS” van Jan de Lange net uit was, vroeg ik hem, waarom de combinatie Gris Nacre plaatwerk met een zwart leren interieur in zijn boek ontbrak. Was een foutje, volgens hem…. Confused

Geef mij “L’album de la DS” maar Smile

Citroen!

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 23 mei 2006 01:20 AM
  [ # 78 ]
Pascal schreef:

............ En hier is dus de verwarring ontstaan .....

Af en toe vraag je je af of ze bij Citroën zelf nog wel wisten waar ze mee bezig waren. Of zou het allemaal bewust geweest zijn om ons later lekker bezig te houden?

Zo stonden de Breaks in 1971 nog in de catalogus:

En een jaar later in de 1972 catalogus:

De 21 was toen al verdwenen en de 20 en 23 kregen vanaf dat moment zo’n typeplaatje:

Waarmee het nog steeds geen DS was.  Duidelijk?

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
arhnic
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 23 mei 2006 05:33 AM
  [ # 79 ]
DriverD schreef:

Het moet DSpecial zijn. Is een Belgische auto, zonder stuurbekrachtiging (in 1973 in Belgie leverbaar zonder stuurbekrachtiging) en met een stoffen interieur, dus geen skai zoals meestal in Nederland op de DSpecial geleverd werd Cool

Zo ziet U maar weer (diverse berichten terug). Toch niet teveel gezegd met mijn uitspraak ” uitgeklede DS” voor wannabees.
Die D special is niet noodzakelijk een Belgische auto want een oom van mij kocht er een in Amsterdam bij de dealer.
Ik herinner mij nog zijn jaloerse blikken naar mijn mooie DS Pallas met alle toeters en bellen.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 mei 2006 12:14 PM
  [ # 80 ]
arhnic schreef:
DriverD schreef:

Het moet DSpecial zijn. Is een Belgische auto, zonder stuurbekrachtiging (in 1973 in Belgie leverbaar zonder stuurbekrachtiging) en met een stoffen interieur, dus geen skai zoals meestal in Nederland op de DSpecial geleverd werd Cool

Zo ziet U maar weer (diverse berichten terug). Toch niet teveel gezegd met mijn uitspraak ” uitgeklede DS” voor wannabees.
Die D special is niet noodzakelijk een Belgische auto want een oom van mij kocht er een in Amsterdam bij de dealer.
Ik herinner mij nog zijn jaloerse blikken naar mijn mooie DS Pallas met alle toeters en bellen.

In Nederland hadden veel DSpecials een skai interieur en stuurbekrachtiging en in Belgie vaak een stoffen interieur en soms geen stuurbekrachtiging. De mijne komt ECHT uit Belgie Cool

Citroen!

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 12 juni 2006 02:03 AM
  [ # 81 ]

Het enige wat niet verpallast kan worden zonder ingrijpende aanpassingen is de rempaddestoel uit een DS.
Bovendien vergeten veel mensen de motorkapontgrendeling te ‘verpallassen’.

Ik heb vandaag een DSuper5 gekocht die verpallast is en waarvan dus inderdaad de rempaddestoel en de motorkapontgrendeling ook verpallast zijn ...heeft iemand dit wel eens eerder gezien ? en is dit inderdaad een ingrijpende klus ?

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 12 juni 2006 04:51 AM
  [ # 82 ]
pete72ds schreef:

Ik heb vandaag een DSuper5 gekocht


Ik had het vandaag al van Ton gehoord. Gefeliciteerd!!

Animal triste post coitum

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 juni 2006 01:02 PM
  [ # 83 ]
pete72ds schreef:

Ik heb vandaag een DSuper5 gekocht die verpallast is en waarvan dus inderdaad de rempaddestoel en de motorkapontgrendeling ook verpallast zijn ...heeft iemand dit wel eens eerder gezien ? en is dit inderdaad een ingrijpende klus ?

Is er niet een Dsuper5 kenteken aan je pallas gehangen?  Het ombouwen van een rempedaal naar een knop is geen sinecure….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 juni 2006 01:42 PM
  [ # 84 ]

Creatief met kentekens Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
Cees78
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 18-06-2005

Gepost: 12 juni 2006 08:31 PM
  [ # 85 ]

Deze Pallas is ver-DSuper5-d.

Ja, dat kan ook…

Elke weg leidt weer naar een andere weg

DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en

Profiel  
 
struiK
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006

- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Gepost: 13 juni 2006 12:27 PM
  [ # 86 ]

Alle Dspécials hebben toch stuurbekrachtiging? Iemand zei me dat de auto geen stuurbekrachtiging had.
Is 3500€ een goede prijs voor een hard exemplaar, weinig werk aan de carrosserie?

Merci bien

KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar

Profiel  
 
struiK
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006

- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Gepost: 13 juni 2006 03:23 PM
  [ # 87 ]

KAn je stuurbekrachtiging laten inbouwen?

KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 juni 2006 03:25 PM
  [ # 88 ]
struiK schreef:

KAn je stuurbekrachtiging laten inbouwen?

Ja. moet je ook je stuur (laten) vervangen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
struiK
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006

- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Gepost: 13 juni 2006 03:49 PM
  [ # 89 ]

Merci voor ‘t snel antwoord.

KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook