1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Helaas, geen DS
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 23 mei 2006 11:16 AM

Ik ben afgelopen weekend gaan kijken naar een, op het oog, mooie 64’er DS waarvan de eigenaar over de telefoon al iets verteld had over een wat slechtere bodem.

Daar aangekomen zag de auto er op zich heel goed uit vanaf de buitenkant en voordat ik de standaard punten af kon gaan kreeg ik de sleutels met de mededeling, ga eerst maar eens een stukje rijden…. Nou ja, prima want ik heb al 3 jaar niet meer in een DS gereden.

Rijden deed ze ook prima, het is een DS19M dus gewoon een handbak zonder al teveel poespas. Toch de auto maar even stil gezet in een rustige straat en even wat puntjes nagelopen. Toen werd pas duidelijk dat de auto vrij krokant was.

Geen roest aan de buitenkant maar regengootjes bijna aan het einde van hun latijn, regengoot onder de voorruit lekte waardoor het hele tapijt aan de binnenkant zeiknat was. De bodem viel op zich nog mee aan de onderkant maar de kokerbalken waren bekleed met een soort van opzetstukken die al aan het vergaan waren. Kofferbak was al een nieuw stuk ingelast, bij het weghalen van de zijbekleding kwam de roest naar binnen vallen.

Toch maar weer teruggereden naar de eigenaar, die heel verbaasd was over de staat van de auto, maar dan ook echt verbaasd. Had ook nog nooit van het bestaan van de aankoopbrochure van de ID/DS club gehoord. Heb hem de brochure maar gegeven, dit werd niet onze DS.

Dus helaas, we zoeken verder. Ben er tevens achter gekomen dat ik waarschijnlijk toch weer een derde neus wil hebben, vind de tweede neus heel irritant tijdens het rijden. De koplampen maken de motorkap vrij hoog waardoor je minder overzicht hebt, dus waarschijnlijk toch maar weer op zoek naar een derde neus. Maakt de keuze weer lekker beperkt want ik wil geen ronde klokken in het interieur maar het oude dashboard. Leuk!!!! Ik houd jullie op de hoogte, misschien dat iemand nog tips heeft of er nog een paar te koop weet te staan.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 23 mei 2006 11:41 AM
  [ # 1 ]

Oude neus is steeds meer waard bij eventuele verkoop, mijd modellen van voor ‘67, daar deze met het rode hydraulisch systeem uitgerust zijn, geeft kan en geeft met zekerheid extra problemen.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 23 mei 2006 12:48 PM
  [ # 2 ]

Ik vind zelf het oude dashboard maar dan met het Jaeger tableau het mooiste—met twee grote ronde klokken en allemaal kleine metertjes en veel chroom. Heb het ‘nieuwe’ dashboard nu, maar ik zou het heel fijn vinden als je voortdurend de toestand van de motor kunt ‘monitoren’. Bovendien ziet het er gewoon prachtig uit.

Frederik.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 23 mei 2006 01:48 PM
  [ # 3 ]

Ik had hetzelfde probleem, ik zocht geen krokante DS, laatste neus, half-automaat, Pallas etc. Dat maakt het zoeken een stuk ingewikkelder. Ik werd er op een gegeven moment een beetje gek van. Elke keer roest er wel iets onder je pieeep vandaag met die dingen.

Uiteindelijk op Citromobiel een DS gekocht, APK wel bijna verlopen versnellingsbak giert op de snelweg. Maar dat vind ik allemaal niet zo belangrijk, ik wilde een harde DS. Ik dacht, ik koop er nu op Citromobiel een DS, of ik kap ermee! Uiteindelijk een auto met lederen stoelen gekocht, ik wilde eigenlijk het rode stof. Maar het maakt me geen bal meer uit, het zit geweldig en het ziet er mooi uit. Het leer blijft!

Hoe vaak je niet zo’n DS moet gaan bekijken en wat een bagger kom je toch tegen… Uiteindelijk denk ik toch dat je beter een DS bij een particulier kunt kopen, ik ben ook wel eens een opgelapte wagen tegengekomen, waar de nieuwe chassislak gewoon over het roest heengespoten was…

Goed zoeken en de moed erin houden, je zegt dat je al eens DS hebt gereden, je kent het gevoel. Het is gewoon fantastisch. Als iemand vraagt hoe het met de snoek gaat, krijg ik, hoe ik het ook probeer tegen te houden, een smile van oor tot oor!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 mei 2006 02:01 PM
  [ # 4 ]

Re: Helaas, geen DS

Bas schreef:

Ben er tevens achter gekomen dat ik waarschijnlijk toch weer een derde neus wil hebben, vind de tweede neus heel irritant tijdens het rijden. De koplampen maken de motorkap vrij hoog waardoor je minder overzicht hebt, dus waarschijnlijk toch maar weer op zoek naar een derde neus. Maakt de keuze weer lekker beperkt want ik wil geen ronde klokken in het interieur maar het oude dashboard. Leuk!!!! Ik houd jullie op de hoogte, misschien dat iemand nog tips heeft of er nog een paar te koop weet te staan.

Ik weet nog een 2300 carbu op lpg met Nieuwe lak, rood met een zwart dak. Pallas elementen, zwart leer.. APK krijg je erbij
VRAAGprijs 8000 (sorry wel ronde klokken)
Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 23 mei 2006 02:10 PM
  [ # 5 ]

Who cares about ronde klokken? Als ik jou was zou ik gewoon een harde kar zoeken, die in technisch goede staat is. Dat dashboard kun je er later altijd nog inzetten.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 mei 2006 02:53 PM
  [ # 6 ]

Re: Helaas, geen DS

bogaard77 schreef:
Bas schreef:

Ben er tevens achter gekomen dat ik waarschijnlijk toch weer een derde neus wil hebben, vind de tweede neus heel irritant tijdens het rijden. De koplampen maken de motorkap vrij hoog waardoor je minder overzicht hebt, dus waarschijnlijk toch maar weer op zoek naar een derde neus. Maakt de keuze weer lekker beperkt want ik wil geen ronde klokken in het interieur maar het oude dashboard. Leuk!!!! Ik houd jullie op de hoogte, misschien dat iemand nog tips heeft of er nog een paar te koop weet te staan.

Ik weet nog een 2300 carbu op lpg met Nieuwe lak, rood met een zwart dak. Pallas elementen, zwart leer.. APK krijg je erbij
VRAAGprijs 8000 (sorry wel ronde klokken)
Rolling Eyes

Deze is hard!  en met 5bak!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 23 mei 2006 04:31 PM
  [ # 7 ]

He Bogaard, ik denk dat ik gewoon op zoek ga naar een simpele auto, liefst zonder LPG. Daarnaast denk ik dat ik toch maar weer op zoek ga naar een halfautomaat, wat het natuurlijk nog moeilijker maakt. Dat hoort bij mij een beetje bij het rijden in een DS, maakt het compleet.

Dan maar wat langer blijven zoeken, kan ik ook langer sparen en ondertussen blijven zoeken natuurlijk.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 23 mei 2006 08:44 PM
  [ # 8 ]

Een harde 2300 carbutateur op gas… Daar krijg je geen spijt van. Dat kan gewoon niet.  Cool

Iets simpels en wel een half automaat?  Rolling Eyes

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 23 mei 2006 09:36 PM
  [ # 9 ]

Met iets simpels bedoelde ik dus geen LPG, geen injectie. Mijn vorige DS was een DS 20 halfautomaat uit 1969. Nieuwe neus, oude dashboard. Nu dus proefgereden in een DS 19 M uit 1964 om toch te proberen of het iets voor mij was. Helaas, ik heb nu eenmaal liever een halfautomaat. Als dat het enige exotische is, vind ik het nog wel meevallen. Ik vind dat oude dashboard met die brede snelheidsmeter gewoon mooi.

Wat die halfautomaat betreft, ik rijd zelf een C5 automaat en dat doe ik ook niet voor niets. Ik wil graag comfortabel van A naar Beter en wat dat betreft hoort de halfautomaat voor mij gewoon tot de droom DS.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 23 mei 2006 09:56 PM
  [ # 10 ]

Je zou eens moeten kijken hier op dit forum naar het aantal problemen met halfautomaten…..
Als je iets simpels zoekt neem dan een handgeschakelde (5) bak.
En wat is er nou simpeler dan gas? Maar ja, als het jouw droom is…
M

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 23 mei 2006 11:21 PM
  [ # 11 ]

Alle reacties ten spijt moet ik de poster gelijk geven: als hij nou net op zoek is naar die ene speciale auto en met ‘minder’ geen genoegen neemt,zou ik ook verder zoeken…

We zijn niet allemaal hetzelfde en verlangen ook niet allemaal hetzelfde van onze voitures.
De een wil wèl een ‘stropdas’,de ander vindt dat niet (meer) kunnen; originele gordels of toch maar rolgordels uit een CX/GS/2CV; gas of origineel benzine; punten of electronisch en werk zo het rijtje maar af.

Waar ik de anderen wel gelijk in geef,is de voorkeur te leggen bij een technisch goede auto dan je blind te staren op andere zaken; als de basis maar goed is,komt de rest vanzelf wel een keer.
Omgekeerd kan het een financieel fiasco betekenen…

Succes met je zoektocht!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 24 mei 2006 12:34 PM
  [ # 12 ]

Vandaar dat ik die 64’er heb laten staan, die bodem was te ver heen om nog iets mee te doen, althans voor mij dan.

Ik ben ook op zoek naar een fatsoenlijke basis om mee verder te gaan. Dat het plaatwerk ietwat slecht is vind ik niet zo erg, dat is makkelijker te vervangen dan de bodem. Tevens wil ik wel door kunnen rijden en niet een auto kopen en dan 2 jaar stil moeten zetten om de bodem te moeten restaureren…..

Maar inderdaad, dat is mijn droom. Het liefste zou ik mijn oude DS weer terug willen hebben, daar heb ik nog steeds spijt van dat die weg moest. Dan maar iets langer wachten en sparen. Nu komen er ten minste weer wat meer financien binnen zodat het sparen ook daadwerkelijk gebeurt.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 mei 2006 12:53 PM
  [ # 13 ]
Bas schreef:

Dat het plaatwerk ietwat slecht is vind ik niet zo erg, dat is makkelijker te vervangen dan de bodem. Tevens wil ik wel door kunnen rijden en niet een auto kopen en dan 2 jaar stil moeten zetten om de bodem te moeten restaureren…..

Gelijk heb je.. ECHTER… Een nieuwe deur kost 450 euro! zonder lak erop! voor zeg even 900 euro kan een lasser een heel eind lassen aan je bodem! Dat duurt echt geen 2 jaar! Dat je een goede basis mnoet zoeken is duidelijk maar slecht plaatwerk is al snel een doorn in je oog…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 24 mei 2006 01:03 PM
  [ # 14 ]

Gelijk heb je.. ECHTER… Een nieuwe deur kost 450 euro!

Shocked  het wordt steeds gekker!
ik heb trouwens door het internet goed in de gaten te houden voor weinig geld hele knappe deuren kunnen vinden. Je moet gewoon geen haast hebben met dat soort dingen.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 24 mei 2006 01:16 PM
  [ # 15 ]
bogaard77 schreef:

Gelijk heb je.. ECHTER… Een nieuwe deur kost 450 euro!

ochoch..overdrijven is ook een kunst hoor.. Wink
Ik heb laats op Citromobile een knappe ongelaste deur met minimaal werk voor 75,- euri van eigenaar zien & horen wisselen.
Geduld is in dit soort zaken een ‘schoone saek’.
Ik besef ook wel dat die koper een spekkoper was met geluk van de bovenste plank,maar voor een gemiddelde prijs van 150-175 moet je toch kunnen slagen.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook