mooi hoor, die SM!
succes donderdag!
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
CitroenAZU schreef:Mooi! De Citroën verslaving slaat toe he
en dat kenteken heeft ook SM erin!
En het kenteken begint ook nog eens met het bouwjaar! Da’s nog eens toevallig…
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Hallo “Blooper “
prachtig , eindelijk zal ik niet meer de enige Belg zijn met een SM op dit forum ....
Zoals Joris al zij de modificaties aan de motor zijn het allerbelangrijkste ;
uitlaat kleppen , kettingen , primaire kettingspanner , asje oliepomp , slangen oliekoeler.
Ik stuur je het prioriteiten lijstje van Andrew Brodue wel even per mail .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Walter,
Je bent niet de enige Belg op dit forum met een SM, ik ben volop met de restauratie en modificatie van mijn SM bezig.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Sorry , was jou volledig uit het oog verloren . ops:
Kunnen Blooper en ik even een kijkje komen nemen zodat wij ook ingewijd worden in het inwendige van de SM motor
De momenteel rijdende SM’s in Belgie kan ik denk ik op mijn twee handen tellen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
wbogaerts schreef:Sorry , was jou volledig uit het oog verloren . ops:
Kunnen Blooper en ik even een kijkje komen nemen zodat wij ook ingewijd worden in het inwendige van de SM motor
De momenteel rijdende SM’s in Belgie kan ik denk ik op mijn twee handen tellen .
Walter
hehe, dan hebben we het hier boven wat beter, d’r zijn er nu meer dan er ooit geloof ik…
@blooper kijk ook even wat voor dynamo erin zit, wel zo handig als die reeds ge-upgrade is, de originele zit op de accessoire as uit de motor en die draait op halve (=distributie) snelheid.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ga je een museum beginnen blooper
langevelsloo schreef:CitroenAZU schreef:Mooi! De Citroën verslaving slaat toe he
en dat kenteken heeft ook SM erin!
En het kenteken begint ook nog eens met het bouwjaar! Da’s nog eens toevallig…
achteraan is het fotosoep denk ik
vooraan staat precies een ander nummer
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citroenc2 schreef:ga je een museum beginnen blooper
neen ik koop gewoon wat ik graag heb!! de prijs was eerst €14.500 maar heb er al kunnen afpingelen tot € 13.000 en wie weet na bezichtigen nog minder!
en ja de DS blijft ook! die ga ik verder opsmukken met originele binnenbekleding,maar terwijl deze eruit zal zijn, ga ik eerst toch ook maar eens goed alles nakijken zoals superpetur!! zien naar de verborgen gebreken namelijk. ik heb verleden zaterdagnacht mijn flexibel voorstuk van de uitlaat vervangen,dus heb ik er onder gelegen en aan zo een beetje vanalles en nog wat zitten trekken en kloppen en krabben,en ze blijkt toch redelijk hard te zijn!! maar ik moet ook nog eens de RVS zijkanten weghalen zoals bij peter want daar ligt dikwijls veel onheil verscholen!
Nu verder over de SM: hoe controleer ik alles wat hier het revue gepasseerd is betreffende de motor?? ik kan hem toch niet beginnen te demonteren ginder?? de eigenaar heeft wel een 5 cm dikke stapel facturen van 1990 (zijn aankoopdatum) tot 1993 betreffende de restauratie! hij heeft haar al 16 jaar in zijn bezit. het karretje heeft 118.800 km gelopen en rijd regelmatig.alles is er bij de carte grise het gelijkvormigheidsattest uit ‘71 en het onderhoudsboekje,wat ondertussen al bijlagen heeft gekregen.
alles is zo wat onder handen genomen!! de carrosserie is volledig gedaan, het frame en chassis de, motor + versnellingsbak en het onderstel,het interieur. en er zit een originele radio in van Continental Edison, bruin leder ,airconditioning, de eerste maserati motor een 2.7 liter V6 met 3 maal dubbele carburators van Weber onder 90 graden,het is een coupé en heeft bi-directionele koplampen en ook een benzinebak van 90 liter en de eigenaar verzekerd mij dat alles origineel is en de restauraties ook!! alles wat er zich op de wagen bevind werkt nog als oorspronkelijk!! bon werk genoeg donderdag om te inspecteren
en wie weet koop ik ooit nog een CX ook!! maar dat gaat nu nog even duren hoor want mijn vrouwtje vind dat ik momenteel al genoeg gekocht heb dees jaar ops:
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
paso schreef:langevelsloo schreef:CitroenAZU schreef:Mooi! De Citroën verslaving slaat toe he
en dat kenteken heeft ook SM erin!
En het kenteken begint ook nog eens met het bouwjaar! Da’s nog eens toevallig…
achteraan is het fotosoep denk ik
vooraan staat precies een ander nummer
vooraan hangt net hetzelfde kenteken als achteraan ik heb de grote foto’s thuis en daar zie je het goed op
blooper1963 schreef:vooraan hangt net hetzelfde kenteken als achteraan ik heb de grote foto’s thuis en daar zie je het goed op
en die krijg je mee als je hem koopt netjes zo een nummer
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
wbogaerts schreef:Sorry , was jou volledig uit het oog verloren . ops:
Kunnen Blooper en ik even een kijkje komen nemen zodat wij ook ingewijd worden in het inwendige van de SM motor
De momenteel rijdende SM’s in Belgie kan ik denk ik op mijn twee handen tellen .
Walter
Nou bij mijn dealer staat er 1 voor reparatie en 1 in de showroom.
deze is volledig gerestaureert voor iemand en die hebben ze niet meer gezien
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
paso schreef:blooper1963 schreef:vooraan hangt net hetzelfde kenteken als achteraan ik heb de grote foto’s thuis en daar zie je het goed op
en die krijg je mee als je hem koopt netjes zo een nummer
ja maar jammer dat ik ze niet mag houden om hier ermee rond te rijden!Ik kan ze wel op meetings bevestigen voor de lol
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
blooper1963 schreef:citroenc2 schreef:ga je een museum beginnen blooper
neen ik koop gewoon wat ik graag heb!! de prijs was eerst €14.500 maar heb er al kunnen afpingelen tot € 13.000 en wie weet na bezichtigen nog minder!
en ja de DS blijft ook! die ga ik verder opsmukken met originele binnenbekleding,maar terwijl deze eruit zal zijn, ga ik eerst toch ook maar eens goed alles nakijken zoals superpetur!! zien naar de verborgen gebreken namelijk. ik heb verleden zaterdagnacht mijn flexibel voorstuk van de uitlaat vervangen,dus heb ik er onder gelegen en aan zo een beetje vanalles en nog wat zitten trekken en kloppen en krabben,en ze blijkt toch redelijk hard te zijn!! maar ik moet ook nog eens de RVS zijkanten weghalen zoals bij peter want daar ligt dikwijls veel onheil verscholen!
Nu verder over de SM: hoe controleer ik alles wat hier het revue gepasseerd is betreffende de motor?? ik kan hem toch niet beginnen te demonteren ginder?? de eigenaar heeft wel een 5 cm dikke stapel facturen van 1990 (zijn aankoopdatum) tot 1993 betreffende de restauratie! hij heeft haar al 16 jaar in zijn bezit. het karretje heeft 118.800 km gelopen en rijd regelmatig.alles is er bij de carte grise het gelijkvormigheidsattest uit ‘71 en het onderhoudsboekje,wat ondertussen al bijlagen heeft gekregen.
alles is zo wat onder handen genomen!! de carrosserie is volledig gedaan, het frame en chassis de, motor + versnellingsbak en het onderstel,het interieur. en er zit een originele radio in van Continental Edison, bruin leder ,airconditioning, de eerste maserati motor een 2.7 liter V6 met 3 maal dubbele carburators van Weber onder 90 graden,het is een coupé en heeft bi-directionele koplampen en ook een benzinebak van 90 liter en de eigenaar verzekerd mij dat alles origineel is en de restauraties ook!! alles wat er zich op de wagen bevind werkt nog als oorspronkelijk!! bon werk genoeg donderdag om te inspecterenen wie weet koop ik ooit nog een CX ook!! maar dat gaat nu nog even duren hoor want mijn vrouwtje vind dat ik momenteel al genoeg gekocht heb dees jaar ops:
Tsja, ik kocht ook een SM met slechts 100.000km origineel, in geheel nieuwstaat met een ordner van 50 bladen met facturen, maar bij demontage bleek toch een zuigerveer gebroken, geen rvs kleppen in te zitten en een versleten ketting. Revisie was de oplossing, en ik heb nu in 3 jaar 60.000 km probleemloos gereden.
in ieder geval aanvangen met rvs kleppen, nieuwe kettingen en een hydraulische spanner. Niets doen en gaan rijden kan ook, maar als ‘t fout gaat kost dat dus 10.000 euro. beter controleren en zeker weten, en die modificaties zijn er echt niet voor niets. Maar daar gaat u spoedig achterkomen….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Alles van de motor zal je uit de rekeningen moeten proberen halen .
Slangen van de oliekoeler kan je zo onder de motorkap zien , als ze er oud en met een stoffen mantel uitzien zijn het nog de originele ; onmiddelijk vervangen dan .
Kijk ook of de meedraaiende koplampen perfect werken .
Is een hydraulisch bediend systeem en moeilijk te herstellen .
Die originele continental radio is op zich al 1000 tot 1500 euro waard .
( ref EBAY)
Veel succes met inspecteren .
Walter
Meten is weten , gissen is missen