2 van de 28
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De SM van blooper1963
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 23 mei 2006 03:02 PM
  [ # 16 ]

mooi hoor, die SM! Smile

succes donderdag!

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 23 mei 2006 03:49 PM
  [ # 17 ]
CitroenAZU schreef:

Mooi!  De Citroën verslaving slaat toe he Smile

en dat kenteken heeft ook SM erin!

En het kenteken begint ook nog eens met het bouwjaar! Da’s nog eens toevallig…  Wink

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 23 mei 2006 08:58 PM
  [ # 18 ]

Hallo “Blooper “

prachtig , eindelijk zal ik niet meer de enige Belg zijn met een SM op dit forum ....

Zoals Joris al zij de modificaties aan de motor zijn het allerbelangrijkste ;

uitlaat kleppen , kettingen , primaire kettingspanner , asje oliepomp , slangen oliekoeler.

Ik stuur je het prioriteiten lijstje van Andrew Brodue wel even per mail .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 23 mei 2006 09:09 PM
  [ # 19 ]

Walter,

Je bent niet de enige Belg op dit forum met een SM, ik ben volop met de restauratie en modificatie van mijn SM bezig.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 23 mei 2006 09:17 PM
  [ # 20 ]

Sorry , was jou volledig uit het oog verloren . Surprisedops:

Kunnen Blooper en ik even een kijkje komen nemen zodat wij ook ingewijd worden in het inwendige van de SM motor Laughing

De momenteel rijdende SM’s in Belgie kan ik denk ik op mijn twee handen tellen .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 23 mei 2006 10:34 PM
  [ # 21 ]
wbogaerts schreef:

Sorry , was jou volledig uit het oog verloren . Surprisedops:

Kunnen Blooper en ik even een kijkje komen nemen zodat wij ook ingewijd worden in het inwendige van de SM motor Laughing

De momenteel rijdende SM’s in Belgie kan ik denk ik op mijn twee handen tellen .

Walter

hehe, dan hebben we het hier boven wat beter, d’r zijn er nu meer dan er ooit geloof ik… Rolling Eyes

@blooper kijk ook even wat voor dynamo erin zit, wel zo handig als die reeds ge-upgrade is, de originele zit op de accessoire as uit de motor en die draait op halve (=distributie) snelheid.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 23 mei 2006 10:43 PM
  [ # 22 ]

ga je een museum beginnen blooper Wink  Very Happy

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 mei 2006 01:43 AM
  [ # 23 ]
langevelsloo schreef:
CitroenAZU schreef:

Mooi!  De Citroën verslaving slaat toe he Smile

en dat kenteken heeft ook SM erin!

En het kenteken begint ook nog eens met het bouwjaar! Da’s nog eens toevallig…  Wink

achteraan is het fotosoep denk ik Laughing
vooraan staat precies een ander nummer Confused

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 24 mei 2006 02:22 AM
  [ # 24 ]
citroenc2 schreef:

ga je een museum beginnen blooper Wink  Very Happy

  neen ik koop gewoon wat ik graag heb!! de prijs was eerst €14.500 maar heb er al kunnen afpingelen tot € 13.000 en wie weet na bezichtigen nog minder! Laughing
en ja de DS blijft ook! die ga ik verder opsmukken met originele binnenbekleding,maar terwijl deze eruit zal zijn, ga ik eerst toch ook maar eens goed alles nakijken zoals superpetur!! zien naar de verborgen gebreken namelijk. ik heb verleden zaterdagnacht mijn flexibel voorstuk van de uitlaat vervangen,dus heb ik er onder gelegen en aan zo een beetje vanalles en nog wat zitten trekken en kloppen en krabben,en ze blijkt toch redelijk hard te zijn!! maar ik moet ook nog eens de RVS zijkanten weghalen zoals bij peter want daar ligt dikwijls veel onheil verscholen!
Nu verder over de SM: hoe controleer ik alles wat hier het revue gepasseerd is betreffende de motor?? ik kan hem toch niet beginnen te demonteren ginder?? de eigenaar heeft wel een 5 cm dikke stapel facturen van 1990 (zijn aankoopdatum) tot 1993 betreffende de restauratie! hij heeft haar al 16 jaar in zijn bezit. het karretje heeft 118.800 km gelopen en rijd regelmatig.alles is er bij de carte grise het gelijkvormigheidsattest uit ‘71 en het onderhoudsboekje,wat ondertussen al bijlagen heeft gekregen. Very Happy
alles is zo wat onder handen genomen!! de carrosserie is volledig gedaan, het frame en chassis de, motor + versnellingsbak en het onderstel,het interieur. en er zit een originele radio in van Continental Edison, bruin leder ,airconditioning, de eerste maserati motor een 2.7 liter V6 met 3 maal dubbele carburators van Weber onder 90 graden,het is een coupé en heeft bi-directionele koplampen en ook een benzinebak van 90 liter Confused  en de eigenaar verzekerd mij dat alles origineel is en de restauraties ook!! alles wat er zich op de wagen bevind werkt nog als oorspronkelijk!! bon werk genoeg donderdag om te inspecteren Laughing

en wie weet koop ik ooit nog een CX ook!! maar dat gaat nu nog even duren hoor want mijn vrouwtje vind dat ik momenteel al genoeg gekocht heb dees jaar Surprisedops:

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 24 mei 2006 02:26 AM
  [ # 25 ]
paso schreef:
langevelsloo schreef:
CitroenAZU schreef:

Mooi!  De Citroën verslaving slaat toe he Smile

en dat kenteken heeft ook SM erin!

En het kenteken begint ook nog eens met het bouwjaar! Da’s nog eens toevallig…  Wink

achteraan is het fotosoep denk ik Laughing
vooraan staat precies een ander nummer Confused

vooraan hangt net hetzelfde kenteken als achteraan ik heb de grote foto’s thuis en daar zie je het goed op Wink

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 mei 2006 02:50 AM
  [ # 26 ]
blooper1963 schreef:

vooraan hangt net hetzelfde kenteken als achteraan ik heb de grote foto’s thuis en daar zie je het goed op Wink

en die krijg je mee als je hem koopt Very Happy netjes zo een nummer

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 24 mei 2006 02:54 AM
  [ # 27 ]
wbogaerts schreef:

Sorry , was jou volledig uit het oog verloren . Surprisedops:

Kunnen Blooper en ik even een kijkje komen nemen zodat wij ook ingewijd worden in het inwendige van de SM motor Laughing

De momenteel rijdende SM’s in Belgie kan ik denk ik op mijn twee handen tellen .

Walter

Nou bij mijn dealer staat er 1 voor reparatie en 1 in de showroom.
deze is volledig gerestaureert voor iemand en die hebben ze niet meer gezien Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 24 mei 2006 02:59 AM
  [ # 28 ]
paso schreef:
blooper1963 schreef:

vooraan hangt net hetzelfde kenteken als achteraan ik heb de grote foto’s thuis en daar zie je het goed op Wink

en die krijg je mee als je hem koopt Very Happy netjes zo een nummer

ja maar jammer dat ik ze niet mag houden om hier ermee rond te rijden!Ik kan ze wel op meetings bevestigen voor de lol Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 mei 2006 03:37 AM
  [ # 29 ]
blooper1963 schreef:
citroenc2 schreef:

ga je een museum beginnen blooper Wink  Very Happy

  neen ik koop gewoon wat ik graag heb!! de prijs was eerst €14.500 maar heb er al kunnen afpingelen tot € 13.000 en wie weet na bezichtigen nog minder! Laughing
en ja de DS blijft ook! die ga ik verder opsmukken met originele binnenbekleding,maar terwijl deze eruit zal zijn, ga ik eerst toch ook maar eens goed alles nakijken zoals superpetur!! zien naar de verborgen gebreken namelijk. ik heb verleden zaterdagnacht mijn flexibel voorstuk van de uitlaat vervangen,dus heb ik er onder gelegen en aan zo een beetje vanalles en nog wat zitten trekken en kloppen en krabben,en ze blijkt toch redelijk hard te zijn!! maar ik moet ook nog eens de RVS zijkanten weghalen zoals bij peter want daar ligt dikwijls veel onheil verscholen!
Nu verder over de SM: hoe controleer ik alles wat hier het revue gepasseerd is betreffende de motor?? ik kan hem toch niet beginnen te demonteren ginder?? de eigenaar heeft wel een 5 cm dikke stapel facturen van 1990 (zijn aankoopdatum) tot 1993 betreffende de restauratie! hij heeft haar al 16 jaar in zijn bezit. het karretje heeft 118.800 km gelopen en rijd regelmatig.alles is er bij de carte grise het gelijkvormigheidsattest uit ‘71 en het onderhoudsboekje,wat ondertussen al bijlagen heeft gekregen. Very Happy
alles is zo wat onder handen genomen!! de carrosserie is volledig gedaan, het frame en chassis de, motor + versnellingsbak en het onderstel,het interieur. en er zit een originele radio in van Continental Edison, bruin leder ,airconditioning, de eerste maserati motor een 2.7 liter V6 met 3 maal dubbele carburators van Weber onder 90 graden,het is een coupé en heeft bi-directionele koplampen en ook een benzinebak van 90 liter Confused  en de eigenaar verzekerd mij dat alles origineel is en de restauraties ook!! alles wat er zich op de wagen bevind werkt nog als oorspronkelijk!! bon werk genoeg donderdag om te inspecteren Laughing

en wie weet koop ik ooit nog een CX ook!! maar dat gaat nu nog even duren hoor want mijn vrouwtje vind dat ik momenteel al genoeg gekocht heb dees jaar Surprisedops:

Tsja, ik kocht ook een SM met slechts 100.000km origineel, in geheel nieuwstaat met een ordner van 50 bladen met facturen, maar bij demontage bleek toch een zuigerveer gebroken, geen rvs kleppen in te zitten en een versleten ketting. Revisie was de oplossing, en ik heb nu in 3 jaar 60.000 km probleemloos gereden.

in ieder geval aanvangen met rvs kleppen, nieuwe kettingen en een hydraulische spanner. Niets doen en gaan rijden kan ook, maar als ‘t fout gaat kost dat dus 10.000 euro. beter controleren en zeker weten, en die modificaties zijn er echt niet voor niets. Maar daar gaat u spoedig achterkomen…. Crying or Very sad

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 24 mei 2006 03:37 AM
  [ # 30 ]

Alles van de motor zal je uit de rekeningen moeten proberen halen .

Slangen van de oliekoeler kan je zo onder de motorkap zien , als ze er oud en met een stoffen mantel uitzien zijn het nog de originele ; onmiddelijk vervangen dan .

Kijk ook of de meedraaiende koplampen perfect werken .

Is een hydraulisch bediend systeem en moeilijk te herstellen .

Die originele continental radio is op zich al 1000 tot 1500 euro waard .
( ref EBAY)

Veel succes met inspecteren .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
2 van de 28
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook