Douwe schreef:De auto stond een poosje stil, hij wou niet starten. Dat is inmiddels weer opgelost en heb dus vandeweek de schade op laten nemen.
De schade veroorzaker had inmiddels papieren geregeld bij zijn verzekering waar ik mijn dingen op kon invullen.
Het enigste waar ik nu dus even mee zit is de laatste vraag: “Is de benadeelde zelf tegen schade verzekerd”
Meestal bedoelen ze hiermee of je zelf een verzekering hebt die dit soort schades dekt. Dat heb je alleen als de auto all-risk verzekerd is.
simpelweg nee invullen invullen dus…
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Datum Groene kaart heeft inderdaad geen invloed. De zaak wordt in deze behandeld vanuit de (niet verplichtte!!) verzekering van de schade veroorzaker. Nog even de beste stappen:
1) stel de andere partij schriftelijk aansprakelijk en vorder schadevergoeding, geef ook een inschatting van de schade.
2) verzoek die persoon zijn zaak te melden bij de verzekeraar (als die er dus is) zodat die de expert kunnen regelen als zij dat noodzakelijk achten tenminste (hoogte schadebedrag).
3) als er een expert komt: bij een garage zodat er iemand mee kan kijken. Let op: een garage kan stallings-/expertisekosten rekenen. Die zijn vaak ook weer te verhalen, mits redelijk.
4) Hopen op een goede verzekeraar!
Succes! :photo
C5 Diff 2. 2004