XM technische gegevens
Marino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005

- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Gepost: 24 mei 2006 03:41 AM

Ik ben opzoek nr technische gegevens van XM 2.0 carburator, geen injectie dus.

Waar kan ik ze vinden? een website?

Of kan iemand van jullie meer uitleg geven over het aantal pk’s en dergelijke.

Dank u

Greetz

c’est fantastique

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 24 mei 2006 10:48 AM
  [ # 1 ]

Zijn er XM’s geleverd zonder injectie? De XM met 2.0 monopoint injectie was al een uitzondering.

Profiel  
 
Marino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005

- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Gepost: 24 mei 2006 01:15 PM
  [ # 2 ]

Ja naar het schijnt wel.

Tis een XM van 1992, en hierin lag 1vd laatste op carbs.

c’est fantastique

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 24 mei 2006 03:50 PM
  [ # 3 ]

De Xm is geleverd in België met carburator, hoelang weet ik niet.
Ik dacht dat het enkel modeljaar ‘90 was mischien ook ‘91?

Het vermogen zat op 110 pk (=de monopoint ?)meen ik mij te herineren…
Motor type is XU10 exacte gegevens over vermogen en type carburator kan ik niet terug vinden op het moment.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
jan van tiggelen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 13-10-2005

Gepost: 24 mei 2006 07:39 PM
  [ # 4 ]

Hallo Greetz
Ik heb eea gevonden in de XM-documentatie. Er is inderdaad een 2 liter R2A-motor geweest specifiek voor België en Frankrijk, uitgerust met carburateur. Hij had 115 pk bij 5800 t/m en 168 Nm bij 2250 t/m. Hij was uitgerust met een Solex 34-34 Z1 carburateur (twee versies, een voor auto’s met en een voor auto’s zonder airco).
De motor was identiek aan de R6A, RDZ en RFZ motoren, met uitzondering van de praktische klepspeling, het distributiediagram en een ander merkteken van de nokkenas.
Helpt dit je verder?
Succes en groeten,
Jan

Profiel  
 
Marino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005

- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Gepost: 24 mei 2006 11:06 PM
  [ # 5 ]

Ja dank je voor de info… dit volstaat!

Greetzz Marino

c’est fantastique

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook