motortype
byung
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2004

Gepost: 29 september 2004 11:37 PM

hoi hoi

zegt het motortype B2B jullie wat??
het enige wat ik kan vinden en wat er op lijkt is B2A en B2C
volgens mij zijn die laatste 2 voor een 1.6
er werd mij gezegd dat die B2B een 1.9 zou zijn
het gaat namelijk om een vervanging in een 1.9 TZI
stel dat het een 1.6 is kan die dan gebruikt worden???
die B2B zou ook een peugeot motor kunnen zijn maar ik kan daar ook niks van vinden.

vriendelijke groet

byung

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 30 september 2004 01:52 AM
  [ # 1 ]

Peugeot of Citroen maak niet uit Gebruiken dezelfde motortypes door elkaar heen.
Je motortype bestaat uit 2 gedeelten
-XU9 is in jouw geval het eerste gedeelte, dit is een XU motor, en dan de 1.9 uitvoering. Die 1.6 is XU6.
De laatste 3 getallen staan voor de versie. Meestal heeft dit betrekking op het motormanagement wat is toegepast.

Je kan in je auto ook een XU6 of XU4 plaatsen (1.6 of 1.4) past gewoon allemaal. Enige is dan wel dat je waarschijnlijk ook je computer en lambda sonde moet vervangen, en mischien ook je bak ivm verhoudingen.

Over de code van je motor Als je een vraagbaak hebt staat het erin. Zo niet
http//www.tramontana.co.hu/citroen/engine/engine.html
Geen idee of alles op deze site klopt.

Profiel  
 
byung
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2004

Gepost: 30 september 2004 01:58 AM
  [ # 2 ]

thx theiz je verhaal is duidelijk maar nergens, vraagbaak, haynes en die site kom ik die code B2B tegen…  ConfusedConfusedConfused:

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 30 september 2004 02:07 AM
  [ # 3 ]
byung schreef:

thx theiz je verhaal is duidelijk maar nergens, vraagbaak, haynes en die site kom ik die code B2B tegen…  ConfusedConfusedConfused:

De motorcode van een 19TZi berline is DDZ-motorblok.
Als je je motor wilt vervangen zonder verder iets aan te hoeven passen, hang je er dus gewoon een DDZ-motorblok voor terug.
Overigens geldt dus alleen voor een berline. Een 19TZi break heeft een andere motorcode.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 september 2004 02:13 AM
  [ # 4 ]
theiz schreef:

Je kan in je auto ook een XU6 of XU4 plaatsen (1.6 of 1.4) past gewoon allemaal.

De 1.4 is toch alleen in TU smaak? Dat is wat de ZX en Xsara vraagbaak zegt die ik even op heb nageslagen.

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 30 september 2004 03:53 PM
  [ # 5 ]

Ik weet het niet.
Wat ik wel weet Ik kwam zojuist langs HBASE om een onderdeeltje te zoeken, en daar kan je ook je motortype vinden
http//www.hbase.nl

BX 14 M.150C/F 1360CC 52KW 08-86 t/m 12-89
BX 14 MOT.K1G 1360CC 55KW 09-88 t/m 12-89
BX 14 KAT. MOT.K1H 1360CC 47KW 01-89 t/m 10-90
BX 14 TE/TGE INJ.KAT. M.KDZ/KDY 1360CC 55KW 09-89 t/m 09-93
BX 14 INJ.KAT. M.KDZ/KDY 1360CC 55KW 09-89 t/m 09-93
BX 16 M.171C/Z 1580CC 66KW 08-86 t/m 09-88
BX 16 KAT. MOT.B1E 1580CC 53KW 10-88 t/m 12-89
BX 16 TRI INJ. MOT.180Z 1580CC 76KW 08-86 t/m 12-89
BX 16 TGI/TZI INJ.KAT. M.BDZ/BDY 1580CC 65KW 01-90 t/m 09-93
BX 19 MOT.D2A 1905CC 74KW 08-86 t/m 09-88
BX 19 KAT. MOT.D2C 1905CC 70KW 01-88 t/m 12-89
BX 19 TRI INJ.KAT. MOT.DFZ 1905CC 75KW 08-86 t/m 12-89
BX 19 TZI INJ.KAT. MOT.DDZ 1905CC 80KW 01-90 t/m 09-93
BX 19 GTI MOT.D6A 1905CC 93KW 08-86 t/m 03-89
BX 19 GTI KAT. MOT.DKZ 1905CC 88KW 10-88 t/m 12-89
BX 19 GTI KAT. MOT.DKZ 1905CC 88KW 01-90 t/m 09-93
BX 19 4X4 INJ.KAT. MOT.DKZ 1905CC 88KW 01-90 t/m 03-92
BX 19 GTI 16V.KAT. MOT.DFW 1905CC 108KW 01-90 t/m 03-92
BX 19 D-TRD DIESEL MOT.D9B 1905CC 51KW 08-86 t/m 12-89
BX 19 TD-TZD DIESEL MOT.DJZ 1905CC 51KW 01-90 t/m 09-93
BX 18 TRD TD. MOT.A8A 1769CC 66KW 04-88 t/m 12-89
BX 18 TZD TD. MOT.AJZ 1769CC 66KW 01-90 t/m 09-93

Hier staat dus alleen niet bij of het een XU, TU, etc motor is….

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 30 september 2004 11:03 PM
  [ # 6 ]

Specificaties per motortype XU
Benzine
Type boring x slag (mm x mm) inhoud (cm3) vermogen (pk)
XU5 1C 83.0 x 73.0 1580 80 Carburateur simple corps
XU5 M3/Z 83.0 x 73.0 1580 89 Injection, katalysator
XU5 2C 83.0 x 73.0 1580 92 Carburateur double corps
XU5 J 83.0 x 73.0 1580 105 Injection
XU5 JA/K 83.0 x 73.0 1580 115 Injection
XU7 JB 83.0 x 81.4 1761 90 Injection, katalysator
XU7 JP 83.0 x 81.4 1761 103 Injection, katalysator
XU7 JP4 83.0 x 81.4 1761 112 16 kleppen, katalysator
XU8 T 83.0 x 82.0 1775 200 16 kleppen, turbo
XU9 2C 83.0 x 88.0 1905 105 Carburateur double corps
XU9 J1/Z 83.0 x 88.0 1905 105 Injection, katalysator
XU9 2C 83.0 x 88.0 1905 110 Carburateur double corps
XU9 JA/Z 83.0 x 88.0 1905 122 Injection, katalysator
XU9 J2 83.0 x 88.0 1905 125 Injection
XU9 4C ? 83.0 x 88.0 1905 126 2 carbus double corps
XU9 JA/K 83.0 x 88.0 1905 130 Injection
XU9 J4/Z 83.0 x 88.0 1905 148 16 kleppen, katalysator
XU9 J4 83.0 x 88.0 1905 160 Injection, 16 kleppen
XU10 2C 86.0 x 86.0 1998 115 Carburateur double corps
XU10 J2C 86.0 x 86.0 1998 123 Injection, katalysator
XU10 M 86.0 x 86.0 1998 130 Injection
XU10 J4R 86.0 x 86.0 1998 135 16 kleppen, katalysator
XU10 J2TE 86.0 x 86.0 1998 145 turbo, katalysator
XU10 J2TE 86.0 x 86.0 1998 150 turbo, katalysator
XU10 J4D/Z 86.0 x 86.0 1998 150 16 kleppen, katalysator
XU10 J4RS 86.0 x 86.0 1998 167 16 kleppen, katalysator
XU10 J4TE 86.0 x 86.0 1998 200 16 kleppen, turbo, katalysator

Diesel
Type boring x slag (mm x mm) inhoud (cm3) vermogen (pk)
XUD7 /K 80.0 x 88.0 1769 60
XUD7 /Z 80.0 x 88.0 1769 60 katalysator
XUD7 T/K 80.0 x 88.0 1769 78 turbo
XUD9 A 83.0 x 88.0 1905 65
XUD9 /Z 83.0 x 88.0 1905 68 catalysé
XUD9 B 83.0 x 88.0 1905 71
XUD9 TE/Y 83.0 x 88.0 1905 90 turbo, catalysé
XUD9 TE/L 83.0 x 88.0 1905 92 turbo
XUD11 A 86.0 x 92.0 2138 83 12 kleppen
XUD11 ATE 85.0 x 92.0 2068 110 12 kleppen, turbo
XUD11 BTE 85.0 x 92.0 2068 110 12 s, turbo, katalysator
(bron: Xantiaclub.net)

14’s waarvan de motorcode begint met een K zijn alleen TU3’s.
14’s met motorcode 150 (A /C etc.) hadden het oude XW7 / XY8-blok.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook