Ik bewonder je positivisme en wens je sterkte!
M
superpetur schreef:
Mocht het niet werken, wellicht dat de moddergooier er raad mee weet….
Ben handiger met foto’s maken dan ze publiceren…MVG, Peter
Ik als moddergooier kan ze prima zien…
Ik heb er de ballen verstand van maar de krokantheid lijkt gelijk te staan aan een bitterbal…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ach…. het houdt me van de straat….. iets te letterlijk helaas…
DS rijden, ideale manier voor het kweken van karakter…. en leren afzien
Maar ik heb een groot voordeel, en da’s sleutelruimte met een ervaren monteur, die zelf al verschillende DS’en heeft versleten. Hoewel de garagist het optimistisch heeft over ” wat plaatjes lassen” heb ik liever vervangingsplaatwerk. Ik hoop daar zaterdag tegen aan te lopen/danwel te kunnen bestellen. Aan de hand daarvan dan maar eens besluiten wat er weggeslepen gaat worden. Want plaatjes over plaatjes over plaatjes daar wordt de dame alleen maar zwaarder van, en niet steviger….
Maar bedankt voor de opsteker, want die kunnen we wel gebruiken
Overigens, aangezien er nog een paar dagen APK op zit, was de vraag of ik er toch niet mee naar citromobile wilde…... Nou, daar heb ik niet veel zin in, omdat ik om verder te kunnen werken toch wel weer het één en ander moet gaan slopen…. Daar gaan we morgen maar mee verder…
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Heel veel las plezier!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nah, lasplezier…....
Eerst morgen even shoppen voor het nodige plaatwerk. Kriksteun is nog het makkelijkst, maar de andere delen is iets lastiger zo te zien. Verticale deel is wel te krijgen, maar de rand van de tankbodem en het andere onderste horizontale deel is even zoeken denk ik.
En het lassen laat ik doen, dat heb ik zelf nog nooit gedaan, en dit moet wel even goed gebeuren. De instapdorpel links achter, die zou ik er wel zelf in durven lassen, maar daar heb ik het nu nog niet echt aan toe. Kom ik er morgen eentje tegen voor weinig geld, gaat ie mee, anders moet er maar even gewacht gaan worden.
Vanochtend de omgeving van de kriksteun linksvoor vrij gemaakt van schildjes en andere narigheid, en even gekeken hoe krokant het plaatwerk in die omgeving is. Dat was hard op alle plekken, dus dat scheelt weer.
Verder zijn de schotjes voor de keienbak binnengekomen vandaag. Bij demontage van de oude linker blijkt dat de spatbordsteun ook vervangen moet worden. Ten eerste willen de bouten amper lossen, maar erger is dat het metaal net zo stevig is als het huidje van een al eerder genoemde bitterbal. Jammer, had ik er beter gelijk bij kunnen bestellen, maar goed, zo is het lijstje voor morgen weer langer….
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Wat een roest
wat een klus
Heel veel sterkte!
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Zaterdag op Citromobile maar even wat vervangend plaatwerk gehaald….. Want helaas, de ID/DS club had mij wel willen helpen aan plaatwerk, maar wat ze niet hebben, of niet mee kunnen nemen kunnen ze mij niet verkopen. Maar uitermate positief vind ik wel dat men het heeft geprobeerd.
Gelukkig, met hulp van de digitale camera ter ondersteuning van het verhaal bij Chyparse een paar stukjes plaatwerk gehaald…. Zal vermoedelijk mar de helft ervan gebruiken, maar woensdag ga ik overleggen met de garagist. Kriskteun linksvoor is geen probleem. Chassisbalk achteraan is meer een lastig deel, maar daar koemn we ook wel uit. Na aanschaf van de dame is de reahctbalk al onder handen genomen, die is tot halverwege vernieuwd, datzelfde wil ik ook links gaan doen.
Kortom, ik houd jullie op de hoogte, wellicht in een nieuw topic om het forum leesbaar te houden.
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
superpetur schreef:Zaterdag op Citromobile maar even wat vervangend plaatwerk gehaald….. Want helaas, de ID/DS club had mij wel willen helpen aan plaatwerk, maar wat ze niet hebben, of niet mee kunnen nemen kunnen ze mij niet verkopen. Maar uitermate positief vind ik wel dat men het heeft geprobeerd.
Gelukkig, met hulp van de digitale camera ter ondersteuning van het verhaal bij Chyparse een paar stukjes plaatwerk gehaald…. Zal vermoedelijk mar de helft ervan gebruiken, maar woensdag ga ik overleggen met de garagist. Kriskteun linksvoor is geen probleem. Chassisbalk achteraan is meer een lastig deel, maar daar koemn we ook wel uit. Na aanschaf van de dame is de reahctbalk al onder handen genomen, die is tot halverwege vernieuwd, datzelfde wil ik ook links gaan doen.
Kortom, ik houd jullie op de hoogte, wellicht in een nieuw topic om het forum leesbaar te houden.MVG, Peter
Naamsuggestie: De volgende uitdaging.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Nah, eerst maken we dit topic even af…...
Vandaag keienbak helemaal teruggeplaatst, zit alleen nog niet overal vast zoals ik wil. Moet nog even zoeken naar de betere oplossing.
Ruitensproeier pompje vervangen vandaag, eb die spuit weer als de brandweer. Perfect! Nu de slangetjes dus nog…..
Tegeslag heb ik ook weer vanzelf….. Het ziel mij op dat er toch nog wat LHM lekt, en de bak zweet ook een beetje veel. LHM, de kleine nippel op de hogedrukregelaar, die loopt naar de remaccu lekt LHM. Zo te zien loopt dat dan op de koeltunnel voor de remschijven, het ligt nu precies onder de remklauw. Probleem is dat de nippel zelf er zo gammel uitziet, dat de garagsit er een nieuwe op gaat zetten voor mij. Dan ben ik daar van af.
Tweede LHM lekkage, toch weer het blokje op de bak, waar ik in een veel eerder topic al eens over heb geschreven. Ik dek erover om de boel eerst maar eens aan te draaien, kijken of het dan over gaat. Zo niet, dan moet de boel meer weer even open.
Derde LHM lekkage is oder de HD pomp, het leek wel of de nippel van de HD leiding zelf niet strak geneog stond. Us aangetrokken, en eens kijken of dat helpt. Ik overweeg inmiddels wel aanschaf van een nieuwe remaccu, dan heb ik alle drukonderdelen vervangen, en kan ik weer kijken naar de volgende uitdaging.
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Zo, na het balkerstel linksachter weer de draad opgepakt van de kkklusjes. Als je zo bezig bent aan de dame, zie je heel veel, soms meer dan je lief is. Om de dame echter goed lekvrij te krijgen (er bleef steeds een drupje LHM lekken) eens goed gekeken, en de kleine nippel op de HD regelaar lekte. De leiding loopt naar de remaccu. Omdat de nippel zelf in het verleden al eens is bewerkt door een onverlaat met een tang kreeg je er geen goede houvast meer aan met het normael gereedschap.
Vervangen dus, en toen gelijk maar de hele leiding gedaan. Duurt niet zo lang zie de garagist. Afijn, het heeft mij een hele ochtend gekost. Daarna is de garagist zelf nog een uur aan het klooien geweest, voordat het goed zat.
oorzaak drieledig. 1, de oude leiding moest rechtgetrokken worden om de lengte te bepalen van de nieuwe leiding, de nieuwe leiding moet je zelf maar in de goede vorm zien te buigen. 2 het is een wirwar van keiharde spaghetti met al die andere kleine leidingen, je kunt nergens goed bij, de remaccu blijft LHM sijpelen… (dus na een uur klooien toch maar linker spatbord eraf gehaald. Das 5 minuten werk zo onderhand, dan kun je wel goed bij je remaccu) kortom geen grip… 3. De nippel moet perfect haaks in het passende gat, anders krijg je de nippel niet in het schreofdraad. Dat lukt prima bij het eertse nippelte, maar bij de tweede nippel… dan staat er wat spanning op de zaak, en als het eerste stukje een beetje krom is, wil het niet passen.
Maar goed, die zaak is opgelost en weer LHM dicht.
Op de nog te doen klussenlijst solderen tank (de 3 pijpjes in de hoek) en solderen kachelradiateur (goedkoper als een nieuwe kopen).
En de zaak nog eens ontluchten, want de oplettende lezer raadt het al… de zagende motor is opeens weer terug…. en niemand die er iets van snapt…..
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Zo, eindelijk… na een langdurig verblijf bij den garagist, staat de DS weer in haar eigen domein. Met apk
Jammer dat de claxon niet werkte (dus dat eerst gefixt bij thuiskomst), en dat het schakelen een drama blijft. Alleen vloeiend wegrijden, waarbij het toerental bij remlos wel ff kritisch zakt en lekker van 3 naar 4. Maar van 1 naar 2 en 2 naar 3 geeft een schokkende reactie. Zal het boekje nog eens goed nalezen.
Terugschakelen met bijremmen is geen enkel probleem, dat gaat vloeiend zonder schokken.
Toch tijd om de afstelling van de half automaat onder de loep te nemen denk ik, daar is het nog steeds niet van gekomen. En ik mis een goede electronische toerenteller, dat ding in het dashboard zal lang niet goed genoeg zijn.
Maar verder is het rijden uitermate feestelihjk geweest. Lekker doortrekken, soepeltjes sturen, remmen kan nog beter volgens mij.
Morgen de cosmetica maar eens aanpakken.
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!