spontaan vermogens verlies!!
geen afslaande moter!!!
bij een nietwerkende afsluiter loopt de moter NIET, hij doet het of hij doet het niet.
wat betreft het toerental, ik zal het handboek niet ontkennen,
echter waneer je een t 2 motor bij de apk voor een roet meting naar volgas laat lopen, heb ik er nog nooit een mee gemaakt die de 4100 toeren voor bijstreeft.
net zo goed als dat een turbo 2 over de 195 kmh gaat, ook dat heb ik nog nooit meegemaakt.
en wat betreft het verder slapen.
ik denk dat ik wel de nodige ervaring heb als het gaat om de turbo 2 ,
ik repareer en reviseer dit type motor al meer dan 10 jaar,
zoveel geheimen heeft hij dus niet voor mij.
<reactie gemodereerd door sans-pareil>
He mannen!
Wat een interessante discussie.
Ik ben gewoon rustig aan het rijden met de TRD, maar het vertrouwen moet nog komen! Het wegvallen van het vermogen is behoorlijk irritant.
Vanmorgen deed hij het meteen na de koude start. Dus daarna opnieuw gestart en toen was het over en ben ik zonder problemen naar de TU gereden.
Het kan best een elektrisch probleem zijn, maar ook wat Razor zegt!
Ik ken het blok totaal nog niet en gelukkig staat de Caddy nog paraat voor als ik eraan wil sleutelen. Ben dus niet van de auto afhankelijk, maar dat wil ik wel straks als de caddy verkocht is.
Ik ga jullie tips uitproberen en zal het laten weten als ik het heb gevonden.
Groeten Jules
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Re: diesel kan paar dingen zijn
bauer schreef:Ik zal het effe uitleggen
1 diesel stopt totaal; is dieselstop geen diesel lucht of water,of grote structuele schade.
Diesel loopt slecht of onregelmatig water in systeem sterk vervuilt luchtfilter of dieselfilter aftelling pomp of toevoer diesel.
Weinig vermogen witte rook of blauwe rook slechte turbo of vocht.
Wastegate is mechanisch deze doet het of niet en word bedient door de vuldruk van de motor echter als hij vast gekoolt zit kan hij wel slecht functioneren wat resulteerd in slecht of zeer veel vermogen.
Ik zelf denk aan vuil is het mogelijk dat je dieselfilter verstopt zit als je de motor stopt dan kan het vuil weer teruglopen en ga je weer even rijden dan zuigt hij het vuil weer terug:resultaat te weinig brandstof.
Nou succes grt Rogier
Het dieselfilter is een papierfilter, dat slaat dicht totdat hij bijna niks meer doorlaat, het vuil loopt echt niet terug als je je motor afzet.
GRG, ooit eens grootverbruiker in filters, machinist op de kleine handelsvaart geweest
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
ik gok nog steeds op de afslag, zeker gezien het feit dat de motor met volgas net nog aan de loop te houden is.
grg
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Re: afslag
bauer schreef:Volgens mij heb je niet goed gelezen ik heb alle mogelijke problemen opgesomt
Ik ZAL JE EFFE UITLEGGEN HOE EEN DIESELSTOP WERKT HET ZIJN ER TWEE NAMELIJK DE EERSTE IS DE ELECTRISCHE WELK DOOR HET CONTACT UIT TE ZETTEN GEEN STROOM KRIJGT WAARDOOR HET ZUIGERTJE
NAAR BENEDEN GAAT DUS GEEN DIESEL MEER
DE TWEEDE IS DE HENDEL WAARDOOR JE DE MOTOR MET DE HAND UIT KUNT ZETTEN .
HIJ KAN DE MOTOR TOCH UITZETTEN DUS WERKT DE DIESELSTOP
VOLGENS MIJ KUN JE BETER JE EERST VERDIEPEN IN DIESELS VOORDAT JE MET RARE DINGEN KOMT JE ZEGT HET IS ELECTRICH MAAR DIS HET ENIGSTE WAT ELEC IS AAN EEN DIESEL VAN DE CX HIJ ZOU EVENT WEL HET PLUNJERTJE MET VEERTJE KUNNEN DEMONTEREN
HIJ HEEFT IN DE VAART GEZETEN,OH WAS JIJ DAT (RMS TITANIC)
Kon je nog harder schreeuwen????
Ik heb genoeg pompen meegemaakt die net niet afsloegen als je volgas de stroom van het ventiel afhaalt, komt meestal doordat het plunjertje niet lekker meer afsluit. Wat betreft die hendel, daarzit meestal een solonoid aan. als die niet helemaal wordt aangetrokken dan slaat ie ook niet af bij volgas, is hetzelfde effect als bij een lekkende plunjer.
Maar is het misschien in je opgekomen dat door een overgangsweerstand in de bekabeling naar het afslagklepje dat deze zich bijna sluit, waardoor er een brandstoftekort ontstaat, en je vermogen verliest!
Even voor jouw informatie: ik ben walmachinist en super-intendant geweest en heb de nodige Daf, Scania, Deutz, MAN, Volvo generatorblokken en Brons, Bolnes, Nohab Polar, Meerless Blackstone, Wartsila hoofdmotoren gereviseerd.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
En nog even dit, ik heb genoeg generatorsets meegemaakt die onder volle belasting niet op hun afslagklep afsloegen bij een noodstop, maar rustig hikkend door bleven draaien.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
KOm je net uit de kroeg of zo???
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
POMP??
Even de pomp bekeken met een maat die er iets meer verstand van heeft!
Hij zegt dat de pomp bij het dekseltje zweet! En bij de 1100 toeren net boven stationair begint de auto te roken en gaat deze slechter lopen. Geef ik meer gas dan is het over!
Hij denkt dat het aan de pomp ligt, omdat het volgens hem de rook echt een beetje naar diesel ruikt!
Wat denken jullie! Kan je met een zwetende pomp rijden of moet ik de pomp laten nakijken of er een andere pomp opzetten?? :
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Klinkt niet best, maar controleer eerst eens even of je turbo niet vaststaat of zwaar loopt, gaat ie ook lekker van roken.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Re: is toch wel eens leuk die discussies
bauer schreef:eigenlijk is het wel eens grappig dat we allemaal elkaar zoveel willen helpen dat we dit doel voorbij streven.
Overigens boos worden doe ik niet het is af en toe gewoon leuk elkaar een beetje te jennen dit hoort erbij.
Iedereen is voor mij gelijk van putjes schepper tot diricteur van een bank.
goed idee er nu een slotje op te doen alles is aan bot gekomen
Maar de oorzaak is nog niet gevonden, of ben je bang dat je er naast zit?
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
De oorzaak zal nog even een raadsel blijven want vanavond ga ik naar Zeeland om morgen te windsurfen! Hopelijk heb ik het weekend het geluk aan mijn zijde en zal de CX continu blijven vlammen. Zonder rook bij 1100 toeren!
Even opsomming:
* Luchtfilter is nieuw
* Turbo ga ik testen of deze vastzit/zwaar draait en wastegate controleren
* Toerental gaat tot ruim 4100 toeren
* Dieselstop nakijken?
Jammer dat ik geen Bosch dieselpomp heb anders kon ik even naar een Bosch service centrum om de pomp na te laten kijken.
Ben benieuwd waardoor de dieselpomp zweet aan de bovenkant?
Misschien via een slangetje wat erboven langs loopt!
Heeft iemand nog een goeie pomp liggen die ik kan lenen
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Bosch revisie bedrijven kunnen meestal ook andere merken doen, gewoon even bellen.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
ik heb nog een pomp liggen van een t2 kan je op komen halen,
ik heb bij diesel buchli ooit een pomp laten reviseren,
algehele revisie van een pomp bedroeg toen FL 1600,-
wel erg duur,
de pomp die ik heb liggen komt van een draaiende motor af.
ligt al wel een paar jaar bij mij op de plank.
als je er wat mee wilt/ kunt bel maar 0655328173
Als de pomp zweet bij bij dat asje boven op de pomp,kun je heel simpel het dekseltje verwijderen,en er een paar nieuwe o-ringen in stoppen.
Materiaal kosten,laten we eens gek doen 2 euro?.
Ik heb zelf met de dieselafsluiter alleen de volgende problemen gehad:of de motor loopt niet,of hij blijft lopen als je het contact afzet.
Weet je zeker dat de pomp op tijd staat?.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Bedankt voor alle reacties!
Ik ga eerst maar even kijken of de pomp wel op tijd staat!
Zal wel in het werkplaatshandboek beschreven staan hoe dat moet, of is er al een draadje over?
Daarna ga ik de o-ringetjes en keringen checken.
Als dat niet werkt ga ik naar een Bosch centrum of er na te laten kijken.
Lukt dat niet dan koop ik een andere pomp.
Zal jullie laten horen wat de oorzaak is!
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)