ik wil mijn bx 1.9 gti ombouwen naar een 1.9 8v turbo zou dat gaan zo ja zoek ik alles wat ik nodig heb om hem om te bouwen een turbo,intercooler,oliecooler,slangen, en nog van alles wie wil me helpen bij dit project gr rick alvast bedankt oja vergeet nog een ding de automaat bak kan dat waar schijn luk niet aan dus ook nog een hand versnellingsbak
bx gti automaat met middenarmsteun,rondekoplampen,mk2 spoilerpakket er rond.
en dakspoiler.
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Dat wordt dus een complete XM Turbo CT voor alle onderdelen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Simpel gezegd, nee het past niet…
En ja, als je het persé wil dan mag je je auto ombouwen totdat het geen BX meer is omdat je gewoon te weinig ruimte onder de kap hebt en je LHM gedeelte gruwelijk in de weg zit…
Ik zou als ik jou was er geen een 16v motor intillen compleet met bak, ben je van al het gezeik af, wel een flinke vermogenswinst en een 16v schijnt nog heel goed te tunen te zijn tot max 350 pk
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Simpel gezegd, nee het past niet…
En ja, als je het persé wil dan mag je je auto ombouwen totdat het geen BX meer is omdat je gewoon te weinig ruimte onder de kap hebt en je LHM gedeelte gruwelijk in de weg zit…Ik zou als ik jou was er geen een 16v motor intillen compleet met bak, ben je van al het gezeik af, wel een flinke vermogenswinst en een 16v schijnt nog heel goed te tunen te zijn tot max 350 pk
Nou, dat is wel heel simpel gezegd. Mike is voor de race een 4x4 Turbo CT aan het bouwen. Het gaat niet vanzelf, dat is natuurlijk wel zo..
Maar een simpel: het past niet, vind ik iets te makkelijk geformuleerd. Of je het passend krijgt, hangt voornamelijk af van de inventiviteit van de ombouwer.
350 pk uit een 16v goed te tunen? Muhahaha!! Met een turbo ja! Zijn we weer terug bij af, geloof ik.
@rick65bx gt: een turbo erop schroeven is zeker een flinke ombouw. Ik zou eens in het 205 circuit kijken naar wat men daar voor oplossingen heeft gebruikt. De inbouwruimte onder een BX is anders (niet perse krapper) maar biedt wel mogelijkheden. Waar 205ers hun schutbord moeten inbouwen om ruimte te maken, zit je bij een BX weer met het redelijk hoge subframe.
Ik vind een Turbo CT blok zeker wel een goede basis.
Ja, marten, doe je huiswerk en kijk eens wat er met 16v’s wordt gedaan
Maar als je de posts van Rick zo eens doorleest op het forum lijkt hij me niet de persoon die even een turbo op een BX zet, want er zijn hem al 100e voor geweest die dat ook “zo even” deden…
Ik zeg ook niet dat je makkelijk aan die 350 pk zit, ik zeg dat dat mogelijk is… 200 PK is wel “makkelijk” haalbaar…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Ja, marten, doe je huiswerk en kijk eens wat er met 16v’s wordt gedaan
Ik heb wel een hoop sterke verhalen gehoord over wat er met 16’s gedaan zou zijn, alleen zie ik zo weinig dyno uitdraaitjes. 200 pk is op zich natuurlijk wel mogelijk met flink wat extra toeren draaien en flowen, maar dan zit je nog met een waardeloze motorkarakteristiek. Een turbo geeft een veel fijnere karakteristiek, dus daar kan ik em geen ongelijk in geven.
simpele ziel schreef:Maar als je de posts van Rick zo eens doorleest op het forum lijkt hij me niet de persoon die even een turbo op een BX zet, want er zijn hem al 100e voor geweest die dat ook “zo even” deden…
Het zou je als moderator meer sieren als je dit soort kwalificaties gewoon lekker achterwege liet.
Waardeloos motorkarakter of niet, 200pk is 200 pk…
v.w.b. dat andere: elke dag hoor ik opnieuw mensen roepen dat ze een turbo op hun auto gaat zetten, zonder gein, elke dag.
Wil je weten hoeveel van hun dat reeds gedaan hebben? 0!
wat ik wil zeggen is dat het niet een kwestie van even een turbotje kopen en erop schroeven.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
350pk haal je eruit, geen probleem, maar dan mag je er wel zeker van zijn dat er bijna geen 1 onderdeel orgineel of met de orginele maten is gebleven, en dat je van dat bedrag 10 mooie 16v’s kan kopen…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
psies, maar het is dus haalbaar… alleen ondoenlijk
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
nee, het is te doen, als je geld hebt
Ik zou tegen Rick zeggen, meld je aan op http://www.bxsportief.com en lees daar het forum eens goed door want er is al het een en ander over turbo’s gezegd.
Een 1.9 8v turbo is overigens best goed te doen, reken op een kostenplaatje van minimaal 2000euro als je alles zelf doet!!!
Denk niet dat je voor een paar honderd euro een turbo-setup hebt.
Een kant en klare 2.0 8v turbo is te doen, maar niet zonder aanpassingen. Je moet het front aanpassen en ook kom je in de knoop met de stabilisatorstang die bij de BX heel erg hoog zit.
De 205 heeft overigens net zoveel ruimte bij het schutbord al dan niet meer, dan de BX. Want het spaghettispruitstuk van de 309 16V kwam gewoon tegen het schutbord aan en had ongeveer 3cm meer ruimte nodig. Helaas spreek ik hier uit ervaring, want ik kon het spaghettispruitstuk dus weer verkopen. Dit geeft echter wel aan dat de 205 zeker MEER ruimte heeft dan de BX!!!
Kijk ook even op www.dp-engineering.nl
Wat er ook omgebouwd gaat worden: Als de automaatbak eruit gaat, kan ik die dan van je kopen Rick??
Test
jongens als ik het zo lees dan zoek ik wel iets anders ik zoek dan nu naar een 16v blok plus bak en computer en alles wat ik nodig heb groetjes
en thijs dan kan je de automaat bak overnemen als ik niks vind gaat hij compleet weg en koop ik een 205 terug
bx gti automaat met middenarmsteun,rondekoplampen,mk2 spoilerpakket er rond.
en dakspoiler.
rick65bx gti schreef:jongens als ik het zo lees dan zoek ik wel iets anders ik zoek dan nu naar een 16v blok plus bak en computer en alles wat ik nodig heb groetjes
en thijs dan kan je de automaat bak overnemen als ik niks vind gaat hij compleet weg en koop ik een 205 terug
Gaat de BX dan al weg? geef je het zo snel op? zonde….
Emiel
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
@ bx19trs: ik heb copyright op dat zinnetje in je onderschrift
@rick: laat je niet afschrikken door wat werk, alles plug and play daar heb je ook niets aan…
Citroenbx schreef:@ bx19trs: ik heb copyright op dat zinnetje in je onderschrift
Oh ja? Emiel en ik hebben er toch echt wat anders staan
Test